Gå til innhold

Lang tid før abilify får effekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært kjekt om den kunne virke snart. Tar det mange uker før man får effekt sånn generelt?

Anonymous poster hash: c1a13...1ad

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kommer mye an på sykdomstilstand, hva en vil ha påvirket og dose.

Uansett bør en ha merket noe effekt etter tre uker.

Skrevet

Det er for å stabilisere meg litt mere. Fikk meg en psykisk knekk for en gangs skyld. Bp + ptsd, uvisst hva det er akkurat nå, vet bare at jeg er syk.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ut fra disse opplysninger er det umulig å gi noe godt svar.

Skrevet

Ut fra disse opplysninger er det umulig å gi noe godt svar.

Helt i orden :-). Virker abilify godt på paranoide tendenser? Hvor høy dose må evt til i slike tilfeller?

Skrevet

Ut i fra mine erfaringer fikk jeg aldri noe som helst effekt av denne medisinen, prøvde 15-30 mg daglig over lengre tid, men dette kan selvfølgelig variere fra person til person.

Lykke til

Skrevet

Ut i fra mine erfaringer fikk jeg aldri noe som helst effekt av denne medisinen, prøvde 15-30 mg daglig over lengre tid, men dette kan selvfølgelig variere fra person til person.

Lykke til

Takk, håper for Guds skyld den vil virke snart. Gått 3 uker nå. Jeg får være tålmodig en stund til. Føler jeg kaster bort livet mitt på å bære syk hele tiden.

Skrevet

på meg virker abilify med en gang. jeg merker det allerede etter en dag om jeg ikke tar den også. Så blir det bra igjen når jeg får tatt den.

Skrevet

på meg virker abilify med en gang. jeg merker det allerede etter en dag om jeg ikke tar den også. Så blir det bra igjen når jeg får tatt den.

Kan jeg spørre om hvor stor dose du bruker?

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor stor dose du bruker?

15 mg

Skrevet

15 mg

Da må jeg kanskje opp i dose etterhvert. Takk for at du svarte :-).

Captain Cheeseheart
Skrevet

Abilify er på "gruppebasis" (altså et gjennomsnitt av mange forsøkskaniner) en "svak" medisin, men den kan selvsagt være effektiv for mange, og jeg tror det er sjeldent den ikke har noen som helst virkning på psyken...

Skrevet

Abilify er på "gruppebasis" (altså et gjennomsnitt av mange forsøkskaniner) en "svak" medisin, men den kan selvsagt være effektiv for mange, og jeg tror det er sjeldent den ikke har noen som helst virkning på psyken...

Takk for opplysningen ;-). Det betyr kanskje at mange vil trenge stor dose av denne medisinen, eller har ikke det noen sammenheng med effekt?

Kanskje et poeng å måle serumkonsentrasjonen om det er mulig? Tror egentlig jeg forbrenner medisiner på en spesiell måte. Målte engang serumkonsentrasjon på et annet AP, og dette var 0,000. Jeg garanterte at jeg hadde tatt medisinen min hele tiden, men vet ikke om legen trodde meg. Fikk injeksjoner en peride etterpå. Jeg lyger ikke, så det må være noe galt med opptaket eller noe?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Takk for opplysningen ;-). Det betyr kanskje at mange vil trenge stor dose av denne medisinen, eller har ikke det noen sammenheng med effekt?

Kanskje et poeng å måle serumkonsentrasjonen om det er mulig? Tror egentlig jeg forbrenner medisiner på en spesiell måte. Målte engang serumkonsentrasjon på et annet AP, og dette var 0,000. Jeg garanterte at jeg hadde tatt medisinen min hele tiden, men vet ikke om legen trodde meg. Fikk injeksjoner en peride etterpå. Jeg lyger ikke, så det må være noe galt med opptaket eller noe?

Jeg tror ikke det hjelper å øke dosen over en viss grense, men kan ikke si det sikkert...

Hvilket medikament var dette? Høres merkelig ut.  :)

Skrevet

Kanskje et poeng å måle serumkonsentrasjonen om det er mulig? Tror egentlig jeg forbrenner medisiner på en spesiell måte. Målte engang serumkonsentrasjon på et annet AP, og dette var 0,000. Jeg garanterte at jeg hadde tatt medisinen min hele tiden, men vet ikke om legen trodde meg. 

Det var ikke rett og slett feil på målingen da?

Skrevet

Jeg tror ikke det hjelper å øke dosen over en viss grense, men kan ikke si det sikkert...

Hvilket medikament var dette? Høres merkelig ut.  :)

Trilafon 12 mg, mener jeg det var. Tok prøven 12 timer etter inntak = 0.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...