Gå til innhold

Iscadorbehandling


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Jeg har tidligere stilt spørsmål og fått gode svar ang.iscadorbehandling. En liten repitisjon først- jeg har uhelbredelig bukspyttkjertelkreft dom ble oppdaget i des.2012. Ved en feildiagnose hos en patolog trodde de jeg faktisk hadde lymfon. og fikk cellegiftbehandling deretter. Dette svekket meg mye, så da jeg begynte med rette behandling, tålte jeg cellegiften dårlig. Fikk et tips om å begynne med iscador, noe jeg startet med i uke 26. Etter å ha begynt med styrke 0 , har jeg fra uke 32 gått på styrke 2, og høyere opp kommer jeg ikke her i Norge ettersom jeg har forstått. Iscadoren har hjulpet meg til å tåle behandlingene bedre, men jeg har i den senere tiden likevel blitt noe mere kvalm, fått noen byller i nærheten av injeksjonsstedet, og ekstra hjertebank dagen etter. Dette kan naturligvis ha en sammenheng med sykdommen, men jeg lurte på om det kan lønne seg en periode og kun ta 20 mg en gang i uka. Du nevnte noe om det i en tidligere henvendelse, og evt hvor lenge. Nå settes det sprøyter 3 ganger i uka - 2 med 1 mg - 1 med 10 mg, og neste uke 1 10 mg og 2 20 mg, og så en ukes pause. Er veldig takknemlig for svar, da her jeg bor, i nærheten av Bodø, er det ingen jeg kan henvende meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Iscador er en støttebehandling som består av en planteekstrakt som gis i form av injeksjoner under huden. Det kan føre til lokale reaksjoner som rødme i huden og harde kuler der hvor man setter injeksjonen. Hvis behandlingen medfører plager i form av røde utslett mer enn 5 cm i diameter eller plagsomme hevelser under huden skal den revurderes. Disse bivirkningene oppstår gjerne ved de sterkeste konsentrasjonene (20 mg) og hvis dette er tilfelle, kan man eventuelt forsøke å redusere dosen til 0,5 ml og variere innstikkspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...