Gå til innhold

Jeg håper dere ikke får feil inntrykk av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke en person som syter. I det virkelige livet forteller jeg ingen hvordan jeg har det. Ikke min beste venn engang. Jeg sier aldri lenger at jeg har det jævlig. For jeg har ikke det. Jeg har bare vanskelige dager. Motto mitt har forandret seg. Før tenkte jeg bare på å dø, nå tenker jeg på å overleve. Å ikke gi opp.

Jeg er så sjeleglad for at jeg lever! Jeg kunne vært død nå. Det er vondt å tenke på. Jeg ser på livet på en helt ny måte. Jeg er heldig. Jeg er fri, jeg lever, jeg bor i Norge. Jeg har vanskelige stunder. Veldig vanskelige stunder men det betyr ikke at jeg skal si jeg har det helt grusomt. Mange har det verre enn meg.

Jeg sliter med en del ting, men jeg vil ikke la det ødelegge livet mitt. Jeg vil ikke dra meg selv lenger ned. Sånn det var alt..

Skrevet

Det er veldig godt å se at du har fått et sunnere perspektiv på livet.

Synes det er veldig mye fornuftig i det du skriver. Livet er (med eller uten en psykisk sykdom) iblant vanskelig, men det gjelder å aldri gi opp, for det kommer bedre tider.

Hvis noe kan gå nedover, kan det gå oppover også :)

Skrevet

Det er veldig godt å se at du har fått et sunnere perspektiv på livet.

Synes det er veldig mye fornuftig i det du skriver. Livet er (med eller uten en psykisk sykdom) iblant vanskelig, men det gjelder å aldri gi opp, for det kommer bedre tider.

Hvis noe kan gå nedover, kan det gå oppover også :)

Takk :)

Jeg har begynt å se mer positivt på livet. Selv om jeg fortsatt har det vanskelig. Selv om man har det vanskelig så er det så mye fint i livet som man burde tenke på. For eksempel den første snø dagen. en vakker sommerdag, familie, dyr, favoritt film, god mat osv. Tenker man slik, blir ting automatisk mye lettere.

Det er så sant. Det blir bedre. Jeg hadde det ikke særlig bra dette året. Jeg trodde jeg ikke skulle overleve. Og at jeg aldri skulle få et normalt liv. Men her er jeg. Levende, og har et ganske så normalt liv. Det hadde jeg aldri trodd for noen måneder siden. Så det er viktig å ikke gi opp. Dør man vet man ikke hva livet kan by på. Da får man aldri vite.

Skrevet

Du er ikke sytete, og det er lettere å skrive masse på nettet enn å snakke i virkeligheten. Og når en er anonym kan en være mer åpen, synes det var fint å lese det du skrev :)

Skrevet

Jeg er ikke en person som syter. I det virkelige livet forteller jeg ingen hvordan jeg har det. Ikke min beste venn engang. Jeg sier aldri lenger at jeg har det jævlig. For jeg har ikke det. Jeg har bare vanskelige dager. Motto mitt har forandret seg. Før tenkte jeg bare på å dø, nå tenker jeg på å overleve. Å ikke gi opp.

Jeg er så sjeleglad for at jeg lever! Jeg kunne vært død nå. Det er vondt å tenke på. Jeg ser på livet på en helt ny måte. Jeg er heldig. Jeg er fri, jeg lever, jeg bor i Norge. Jeg har vanskelige stunder. Veldig vanskelige stunder men det betyr ikke at jeg skal si jeg har det helt grusomt. Mange har det verre enn meg.

Jeg sliter med en del ting, men jeg vil ikke la det ødelegge livet mitt. Jeg vil ikke dra meg selv lenger ned. Sånn det var alt..

Synes ikke du syter i det hele tatt. Du beskriver bare hvordan du har det, og det må være lov. Godt å lese at du føler deg bedre. Aldri man setter større pris på livet enn når man har vært syk og føler seg bedre igjen. Måtte formen din holde seg bra i lang tid fremover! ;-)

Skrevet

Jeg synes det er flott at du vektlegger det positive, og at du har kommet i gang med skole og kontakt med venner igjen. Jeg synes imidlertid det er synd at du ikke samtidig sørger for å gå i behandling, slik at du kan få hjelp til å bli mindre preget av dine psykiske vansker. Etter min oppfatning tenker du kortsiktig, da jeg tror du har såpass store vansker at fremgangen kommer til å bli adskillig mindre fremtredende uten behandling.

Jeg mener ikke at du skal legge deg inn på sykehuset igjen.  Det å gå på skolen sammen med annen ungdom, gir deg en mye bedre arena for vekst enn hva en sykehusavdeling kan gi på lang sikt. Men jeg tror du trenger en fast samtalepartner (psykiater, psykolog eller psykisk helsearbeider) slik at kommende kriser kan forhindres.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Dere er så koslige :)

Dere varmer mitt hjerte

Frosken: Psykolog er ikke et alternativ for meg lenger.. og ialfall ikke psykiatrisk sykepleiere. frekkere folk skal man lete langt etter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...