Gå til innhold

Nå er jeg motivert til å spise sunnere


tjohei1

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter motivasjon til å spise sunnere. Når holder jeg på å lese en bok som heter Sukker - en snikende fare og jeg må si det er interessant. Etter å ha lest hva sukker gjør med helsen og hvilke skadevirkninger den har spesifikt, er jeg mer motivert til å spise sunnere dvs. kutte ned på sukkerinntaket. Etter å ha lest om hva Cola inneholder, vil jeg også kutte ut cola siden det finnes bedre erstatninger. Koffein er heller ikke bra, så nå skal jeg kutte ned på kaffedrikking og te med koffein. Jeg tror mange trenger spesifikk kunnskap om skadevirkninger av usunn mat. Det er ofte ikke nok å si at det er usunt eller at man blir fet av det.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Så bra at du har funnet motivasjon! (Denne tråden hadde gått meg hus forbi, men jeg fant den heldigvis.)

 

Jeg er helt enig med deg. Helsemyndighetenes anbefalinger og begrunnelser er helt på trynet. De fremstår mer som moralske dogmer enn som praktiske anvisninger. Men å få forklart noe som man selv har følt på kroppen, det hjelper en til å forstå og gjøre det lettere å ta de grepene som man trenger. Jeg har funnet mange videoer på youtube, lest diskusjoner og lånt bøker om emnet, og det blir klarere og klarere.

 

Stakkars mishandlede kroppen min. Den har vært underernært og overforet på samme tid.

 

Jeg har kuttet ut sukker og godis og snacks og hurtigmat, ihvertfall sånn til hverdags. Og gått ned 7,3 kilo siden slutten av oktober. (Applaus.) I morgen blir det pizza, og jeg må si at jeg ikke gleder meg til det. Jeg liker ikke pizza noe særlig engang. To stykker vil gjøre et kraftig innhogg i kaloribudsjettet mitt for den dagen, og jeg regner ikke med at jeg blir mett og tilfreds av det, men slapp og litt kvalm, og kanskje sugen på godis. Det skal det dog ikke bli, for jeg har druer og nøtter og mineralvann som nødproviant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har funnet motivasjon! (Denne tråden hadde gått meg hus forbi, men jeg fant den heldigvis.)

 

Jeg er helt enig med deg. Helsemyndighetenes anbefalinger og begrunnelser er helt på trynet. De fremstår mer som moralske dogmer enn som praktiske anvisninger. Men å få forklart noe som man selv har følt på kroppen, det hjelper en til å forstå og gjøre det lettere å ta de grepene som man trenger. Jeg har funnet mange videoer på youtube, lest diskusjoner og lånt bøker om emnet, og det blir klarere og klarere.

 

Stakkars mishandlede kroppen min. Den har vært underernært og overforet på samme tid.

 

Jeg har kuttet ut sukker og godis og snacks og hurtigmat, ihvertfall sånn til hverdags. Og gått ned 7,3 kilo siden slutten av oktober. (Applaus.) I morgen blir det pizza, og jeg må si at jeg ikke gleder meg til det. Jeg liker ikke pizza noe særlig engang. To stykker vil gjøre et kraftig innhogg i kaloribudsjettet mitt for den dagen, og jeg regner ikke med at jeg blir mett og tilfreds av det, men slapp og litt kvalm, og kanskje sugen på godis. Det skal det dog ikke bli, for jeg har druer og nøtter og mineralvann som nødproviant.

Hei!

 

Jeg visste ikke at du har gått ned så mye :-)

 

Så flink du er :-)

 

Nå blir du nok uimotståelig søt :-) du er jo søt fra før, og slank blir du uimotståelig.

 

Jeg er glad på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige ord! Det er ikke så mye, egentlig, for jeg har nesten dobbelt så mye igjen å ta av. Men det føles allerede mye, mye bedre, og det beste er vel egentlig at jeg opplever at jeg har et mye sunnere forhold til mat. Slike "unntakstilstander" som i dag må jeg lære å forholde meg til, men det kommer etterhvert. Jeg vet at litt pizza innimellom ikke vil ødelegge helsa mi. Stikkordene er "litt" og "innimellom".



Anonymous poster hash: 5b091...0d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Tusen takk for hyggelige ord! Det er ikke så mye, egentlig, for jeg har nesten dobbelt så mye igjen å ta av. Men det føles allerede mye, mye bedre, og det beste er vel egentlig at jeg opplever at jeg har et mye sunnere forhold til mat. Slike "unntakstilstander" som i dag må jeg lære å forholde meg til, men det kommer etterhvert. Jeg vet at litt pizza innimellom ikke vil ødelegge helsa mi. Stikkordene er "litt" og "innimellom".

Anonymous poster hash: 5b091...0d0

 

Hei!

 

Du er ikke veldig kjukk, du går nok resten fort ned :-)

 

men det blir kledelig for deg å få innsvingt midje, da vil jakkene dine sitte penere.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midjen er allerede blitt innnsvingt. det er jeg fornøyd med! Men det er jo noen bulker her og der som skal vekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...