Gå til innhold

Ukas trening - uke 1 - 2014


Lillemus

Anbefalte innlegg

Mandag - 6,1 km / 53 min gå/joggetur

 

Tirsdag - 50 min / 5,5 km skøyter

 

Onsdag - 30 min skøyter + 20 min styrke

 

Torsdag - 30 min / 2,5 km gåtur

 

Fredag - 30 min styrke

 

Lørdag var vi på geocaching og i basseng, men ikke så mye at jeg vil kalle det trening akkurat, bare kos. :) Søndag har vi kjørt 20 mil og kommet oss i orden her hjemme etter å ha vært borte i helgen, så ingen trening i dag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesteleser

Mandag, torsdag og søndag: 1 t 40 min tredemølle, styrketrening og avslutning på maks puls ellipsemaskin før tøying. Alle dager: minst 30 min gåtur i moderat/høyt tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør nesten ikke svare... Kun en gang. Bråklandet inn i 2014 og har verken jobbet eller trent, men skal imponere neste uke. Bra jobba, lillemus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ikke i gang med ordinær trening. Bare gått en del turer igjen. Men fra i kveld av begynner et strengt regime, oh yeah :)

 

Bra jobba dere andre

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert!

 

Slik var min uke:

 

Mandag: svømte 2000 meter

Tirsdag: Rydding og husvask før vi fikk gjester på nyttårsaften (ble faktisk ganske sliten...)

Onsdag: 50 minutters rask gange på vei

Søndag: Lett jogging, hopping over vannpytter i regn osv i ca 40 minutter - snart-ti-åringen var trener for mammaen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Onsdag: Treningsstudio Det vanlige med oppvarming og vekter

 

Fredag: Det samme

 

I går: Det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Imponert!

 

Slik var min uke:

 

Mandag: svømte 2000 meter

Tirsdag: Rydding og husvask før vi fikk gjester på nyttårsaften (ble faktisk ganske sliten...)

Onsdag: 50 minutters rask gange på vei

Søndag: Lett jogging, hopping over vannpytter i regn osv i ca 40 minutter - snart-ti-åringen var trener for mammaen :-)

Du, rydding og husvask telles ikke altså ! :D Da trener jeg jevnt og trutt hele tiden :)  Ellers bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, rydding og husvask telles ikke altså ! :D

Hehe, sånn tenker jeg også  ;)  Jeg går/ sykler til jobb hver dag, men tenker ikke på dèt som trening... Aktivitet ja, men trening, nei. Det samme gjelder når vi tar en tur i skauen, sykler til byen eller står på skøyter, som jeg gjorde i helgen...  :P

 

Her går det trått på treningsfronten fremdeles, en økt forrige uke, men ikke av det tøffe slaget. Ny uke, ny mulighet, men siden jeg snart skal opereres regner jeg med at det blir lite trening fram til medio februar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
:) 

Hehe, sånn tenker jeg også  ;)  Jeg går/ sykler til jobb hver dag, men tenker ikke på dèt som trening... Aktivitet ja, men trening, nei. Det samme gjelder når vi tar en tur i skauen, sykler til byen eller står på skøyter, som jeg gjorde i helgen...  :P

 

Her går det trått på treningsfronten fremdeles, en økt forrige uke, men ikke av det tøffe slaget. Ny uke, ny mulighet, men siden jeg snart skal opereres regner jeg med at det blir lite trening fram til medio februar...

Sykling, en tur i skauen og skøyter ser jeg mer på som en form for trening når en har små barn og knapt med tid til å dra på helsestudio :) Det er kanskje ikke trening, men jeg synes det er godkjent.  Likevel kan det ikke bli slik at hvis en bare letter på rævva så er det trening. Hoppe over en sølepytt og husarbeid er ikke trening. I dette været hopper jeg stadig over sølepytter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling, en tur i skauen og skøyter ser jeg mer på som en form for trening når en har små barn og knapt med tid til å dra på helsestudio :) Det er kanskje ikke trening, men jeg synes det er godkjent.  Likevel kan det ikke bli slik at hvis en bare letter på rævva så er det trening. Hoppe over en sølepytt og husarbeid er ikke trening. I dette været hopper jeg stadig over sølepytter :P

Tror vi er på linje her, med untak av at jeg kaller gåturer "å få frisk luft".. ;) Hjertepumpa må banke, og jeg må bli varm i kroppen, rød i ansiktet eller sliten i musklaturen før jeg føler at jeg trener hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Tror vi er på linje her, med untak av at jeg kaller gåturer "å få frisk luft"..  ;) Hjertepumpa må banke, og jeg må bli varm i kroppen, rød i ansiktet eller sliten i musklaturen før jeg føler at jeg trener hehe...

Ja, da er vi enige :-) Jeg er stadig på tur med fotoapparatet mitt, men det er ikke trening når jeg bare tusler rundt og leter etter motiver. Da er jeg bare ute og koser meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo egentlig enige med dere, Niclus og Kayia, at rusleturer i skogen ikke er trneing, men frisk luft og bevegelse - men, når det gjelder husrengjøringen på tirsdag, så holdt jeg et temmelig høyt tempo over flere timer, og var fysisk sliten da alt var klart, så det var mer enn det dagligdagse husarbeidet altså ;-)

 

Og hoppingene over vannpyttene var "trenerens" (altså datteras) forslag, hun syntes det var mye gøyere å få meg i trav og galopp og hinderhopping enn jevn joggings, som jeg var innstilt på. Svette ble vi i alle fall begge to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Er jo egentlig enige med dere, Niclus og Kayia, at rusleturer i skogen ikke er trneing, men frisk luft og bevegelse - men, når det gjelder husrengjøringen på tirsdag, så holdt jeg et temmelig høyt tempo over flere timer, og var fysisk sliten da alt var klart, så det var mer enn det dagligdagse husarbeidet altså ;-)

 

Og hoppingene over vannpyttene var "trenerens" (altså datteras) forslag, hun syntes det var mye gøyere å få meg i trav og galopp og hinderhopping enn jevn joggings, som jeg var innstilt på. Svette ble vi i alle fall begge to :-)

Ta med det som du mener er riktig for deg å ta med du :-) Var ikke meningen å kritisere her og jeg vet hvor travelt det kan være i hverdagen med 3 aktive barn med forskjellige fritidsaktiviteter og skole som skal følges opp. Da er det ikke så lett å få kommet seg på et helsestudio, så da sier vi at husarbeidet også er godkjent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med det som du mener er riktig for deg å ta med du :-) Var ikke meningen å kritisere her og jeg vet hvor travelt det kan være i hverdagen med 3 aktive barn med forskjellige fritidsaktiviteter og skole som skal følges opp. Da er det ikke så lett å få kommet seg på et helsestudio, så da sier vi at husarbeidet også er godkjent :-)

Takk takk!

 

Vi har fått satt på plass trimsykkelen i loftstua nå, så nå er det litt lettere å få tatt seg en treningsøkt - så jeg skal nok komme med noen sykkelturer her også etter hvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo egentlig enige med dere, Niclus og Kayia, at rusleturer i skogen ikke er trneing, men frisk luft og bevegelse - men, når det gjelder husrengjøringen på tirsdag, så holdt jeg et temmelig høyt tempo over flere timer, og var fysisk sliten da alt var klart, så det var mer enn det dagligdagse husarbeidet altså ;-)

 

Og hoppingene over vannpyttene var "trenerens" (altså datteras) forslag, hun syntes det var mye gøyere å få meg i trav og galopp og hinderhopping enn jevn joggings, som jeg var innstilt på. Svette ble vi i alle fall begge to :-)

Enig med Nicklus altså, en vet best selv når pumpa har banket for å si det sånn, så inkluder ditt også for framtiden. Virker som du har fått fart på maskineriet igjen i 2014 forresten, laaaangt forran undertegnede iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier gåtur så mener jeg i såpass tempo at jeg blir både sliten og svett altså - ikke bare rusletur. :)

 

Og når det gjelder skøyter så er det på vann i skogen og det er snakk om flere km, ikke bare sulling rundt på den lokale bittelille skøytebanen - og jeg skal love at det kjennes etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første gang jeg skriver her etter omleggingen, og jeg føler meg langt fra komfortabel med oppsettet.

 

Men til saken: Her jeg bor er det fine løpeforhold ute for tiden, blåser en del men noen grusveier er bare og tørre.

 

Hvis det er hålke, bruker jeg nordic grip runnng fra Enklere liv utenpå løpeskoene. Har også prøvd sko med pigger, men de ble fort ødelagt. Piggene altså, ikke skoene.

 

Jeg har løpt 4 ganger i uka som vanlig, og drøyt 6 kilometer hver gang. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier gåtur så mener jeg i såpass tempo at jeg blir både sliten og svett altså - ikke bare rusletur. :)

 

Og når det gjelder skøyter så er det på vann i skogen og det er snakk om flere km, ikke bare sulling rundt på den lokale bittelille skøytebanen - og jeg skal love at det kjennes etterpå! :)

Jeg synes definisjonen av hva som er trening = skifter til andre klær og må dusje etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, rydding og husvask telles ikke altså ! :D Da trener jeg jevnt og trutt hele tiden :)  Ellers bra :-)

Jeg er helt enig med deg. I dag blir treningsbegrepet ofte bruk om all bevegelse og mosjon. I mitt hode er det trim å gå tur med hunden eller leke med ungene i akebakken, ikke trening. Når det er sagt, spiller det forsåvidt ikke så stor rolle hva man kaller det. Det viktigste er at man letter på ræva jevnlig, og holder på med aktivitet man trives med.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes definisjonen av hva som er trening = skifter til andre klær og må dusje etterpå.

Jepp. Og det må jeg i alle fall når jeg går tur i skikkelig tempo! Om jeg må det etter skøytetur varierer, men når jeg har syklet til og fra jobb (ser noen her ikke mener det er trening, de har antagelig 2 km på flatmark!) er jeg søkkvåt fra innerst til ytterst og full kroppsvask / dusj og skifte av alt tøy er påkrevet etterpå. Lange og tunge motbakker gjør sykkelturen til trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...