Gå til innhold

Hvor mye spiser friske mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

MEN - når dette er sagt spiser jeg litt snop eller kjeks nesten hver dag på jobb. Og tar et glass vin eller to til maten eller på kvelden mer enn annenhver dag. Ikke sjelden blir det litt kjeks og ost eller noe annet litt usunt til kveldsmat (ikke store mengden) og en øl av og til også.

 

Unødvendig å si at siste avsnitt er årsaken til at jeg holder på de fem-seks ekstra kiloene som jeg gjerne skulle bli kvitt ;).

Kjenner meg veldig igjen. Du spiser omtrent som meg, og drikker omtrent som meg ;-) Eller DVs, jeg spiser sjelden kjeks, men litt snop eller bittelitt chips (hvis det er noe igjen i skapet fra helga) eller hvis ungene har bakt boller eller kake, så smaker jeg jo.

 

Og vin eller øl om kvelden til "kveldsmat" er jo veldig godt og ikke minst koselig!

 

Og de 5-6-7 kiloene klorer seg fast....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og at første avsnitt er grunnen til andre avsnitt? Mye sukker på en gang... sier det ikke for å kritisere, men mange reagerer med sult og sukkersug på stor karbohydratbelastning.

 

Skjønner hva du mener, og ville nok hatt litt annerledes kosthold om det ikke var for barna, som typisk liker og spiser mye karbohydrater. Når det gjelder lunsjen spiser jeg nok kanskje noe mindre brød og mer salat/annet enn angitt. Vi har også fat med oppskåret frukt på jobben, og jeg forsyner meg med noen små biter stort sett hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg sliter fortsatt med en rest av depresjon, noe som også gir trøbbel med matlysten. Jeg har et litt anstrengt forhold til mat, kan man vel si.

Idag har jeg spist en youghurt 0,0 %, en liten baguet + litt kyllingsalat. Mere greier jeg ikke, maten er kvalmende og motbydelig. Men jeg spiser jo, selv om vekta går nedover.

Hvor mye spiser en voksen dame på en dag sånn normalt? Ønsker å bli frisk igjen.

Anonymous poster hash: 0025b...5b3

Det er umulig å si hva som er normalt å spise for en voksen dame. Det som er normalt for en er det ikke for en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normalt aktiv ung kvinne trenger ca 2100 kcal daglig. Dersom man trener skal man spise ekstra.

Jeg er under behandling for spiseforstyrrelser, så dette er ikke noe jeg tar ut av det blå. For å gå opp i vekt må det mere til.

Dette kan være feks:

 

F: 2 brødskiver med smør/pålegg  og 2 dl melk/juice

L: Som frokost, pluss en vanlig liten yoghurt

M: "Normal psj"   ( 1 laksefilet, 2 poteter, mye grønnsaker og noe "sausaktig" f.eks)

K: 2 brødskiver med smør/pålegg og 2 dl melk/juice

 

I tillegg to mellommåltider som består av en frukt, nøtter eller noe søtt .

 

Jo mindre du spiser jo lavere skrus kroppen forbrenningen, og man vil gå opp i starten ved å spise denne mengden. Det vil stabilisere seg så fprt kroppen slutter å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en veldig sunn og smakfull meny. Nam, nam!

God mat, ja :) Spiser ikke like sunt hver dag, bare så det er sagt ;)

 

Jeg tipper jeg spiser litt over middels sunn kost, men hysterisk er jeg ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normalt aktiv ung kvinne trenger ca 2100 kcal daglig. Dersom man trener skal man spise ekstra.

Jeg er under behandling for spiseforstyrrelser, så dette er ikke noe jeg tar ut av det blå. For å gå opp i vekt må det mere til.

Dette kan være feks:

 

F: 2 brødskiver med smør/pålegg  og 2 dl melk/juice

L: Som frokost, pluss en vanlig liten yoghurt

M: "Normal psj"   ( 1 laksefilet, 2 poteter, mye grønnsaker og noe "sausaktig" f.eks)

K: 2 brødskiver med smør/pålegg og 2 dl melk/juice

 

I tillegg to mellommåltider som består av en frukt, nøtter eller noe søtt .

 

Jo mindre du spiser jo lavere skrus kroppen forbrenningen, og man vil gå opp i starten ved å spise denne mengden. Det vil stabilisere seg så fprt kroppen slutter å spare.

Vet du hvor lang tid det vanligvis tar før kroppen slutter å spare?

Anonymous poster hash: f761b...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt kosthold (normalvektig): 2L melk + 1.5L cola + 400g grovt brød + 100g pålegg + (300 g pannekaker eller 500g pizza) + multivitaminpille. Vekt: 83kg kjønn: mann muskler: mye

 

Anbefaler ikke dette kostholdet, men det smaker godt

 



Anonymous poster hash: c42ad...a5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mitt kosthold (normalvektig): 2L melk + 1.5L cola + 400g grovt brød + 100g pålegg + (300 g pannekaker eller 500g pizza) + multivitaminpille. Vekt: 83kg kjønn: mann muskler: mye

 

Anbefaler ikke dette kostholdet, men det smaker godt

 

Anonymous poster hash: c42ad...a5c

 

 

Fleip eller fakta? Høres veldig usunt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...