Gjest Ladytron Skrevet 17. januar 2014 Skrevet 17. januar 2014 Er det negativt å sove litt ekstra lenge noen dager, når man selv føler man har behov for det? Studiene har begynt igjen og jeg følte meg ganske sliten i går og noen dager i forkant. Sov 11 timer fra i går til i dag, våknet sent. Nå føler jeg meg bedre. Hvilepulsen min har også blitt redusert en del fra i går tidlig til i dag tidlig. Til vanlig har jeg som mål å stå opp før 8 og sove i 7-8 timer. Er det eventuelt noe negativt med å sove så lenge selv om det bare er en gang i blant hvor man føler seg sliten? 0 Siter
påskelilje Skrevet 17. januar 2014 Skrevet 17. januar 2014 Nei, det er det vel ikke. I perioder hvor jeg har vært sliten, har jeg kommet meg igjen dersom jeg har hatt muligheter til å innhente meg med soving - f.eks. 2-3 netter med 9-11 timers søvn. Og så tilbake til normalt etterpå. Ikke mange ganger de siste 15 årene jeg har hatt mulighet til det - men jeg husker jeg var ekstremt sliten da mellomste var 1,5 år. Jeg dro til syden sammen med venninner, og de to-tre første døgnene sov jeg ekstremt mye (både om natta og om dagen på stranda). Deilig! 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 17. januar 2014 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Er det negativt å sove litt ekstra lenge noen dager, når man selv føler man har behov for det? Studiene har begynt igjen og jeg følte meg ganske sliten i går og noen dager i forkant. Sov 11 timer fra i går til i dag, våknet sent. Nå føler jeg meg bedre. Hvilepulsen min har også blitt redusert en del fra i går tidlig til i dag tidlig. Til vanlig har jeg som mål å stå opp før 8 og sove i 7-8 timer. Er det eventuelt noe negativt med å sove så lenge selv om det bare er en gang i blant hvor man føler seg sliten? Så vidt jeg kan forstå er eneste problemene med dette at du 1) Evt. går glipp av noe i forbindelse med studiene 2) Roter til søvnmønsteret slik at du får problemer med å sove om kvelden, om du har sovet veldig mye natten før. Endret 17. januar 2014 av Xtra 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 17. januar 2014 Skrevet 17. januar 2014 Takk for svarene Det er ikke så ofte det er forelesninger i løpet av en uke, så de timene jeg sov kan jeg ta igjen på kveldstid/en annen dag. Det med søvnmønster er jeg mer bekymret for. Er egentlig B menneske, men har prøvd å komme inn i en rytme der jeg står opp tidlig likevel. Får vel prøve å ikke sove så lenge i morgen, selv om det er helg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. januar 2014 Skrevet 18. januar 2014 Jeg sover lenge og tror det er bra for meg 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 Skrevet 19. januar 2014 Hvis jeg er i underskudd på søvn, pleier jeg å hente meg inn med å sove i 12 timer et par-tre dager for å hente meg inn igjen. Det er det eneste som hjelper på meg. Anonymous poster hash: fda8f...41c 0 Siter
Solemnity Skrevet 19. januar 2014 Skrevet 19. januar 2014 Jeg bruker ekstra søvn for å få overskudd, men jeg passer på at jeg heller legger meg veldig tidlig (så snart ungene er i seng, for eksempel). Slik får jeg fremdeles maks ut av dagslys og jeg ødelegger ikke søvnen neste kveld eller rytmen generelt. 0 Siter
Gjest Skrevet 19. januar 2014 Skrevet 19. januar 2014 Jeg sover 16-20 timer sgs sammmenhengende 1-2 ganger i mnd. Da jeg var deprimert, var det flere ganger. Det funker for meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.