Gå til innhold

Løgn på modum bad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enig. Takk for støtten

Jeg har ingen problemer med å forstå deg og synes det er rart at andre ikke gjør det. En behandler skal tåle alt man kommer med, uansett. Det er det de er utdannet til. Jeg er selv henvist til Modum Bad, men må si jeg er i tvil om jeg ønsker å dra dit hvis de behandler mennesker på denne måten. 

 

Håper du ikke gir opp å få hjelp. Finn en behandler som er rett for deg og husk og fortell han/hun om denne dårlige erfaringen. Det er viktig at de vet om den for nå har du sikkert enda mer mistillit enn før og det er forståelig.

 

Ønsker deg lykke til  :)

Anonymous poster hash: 0078b...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har ingen problemer med å forstå deg og synes det er rart at andre ikke gjør det. En behandler skal tåle alt man kommer med, uansett. Det er det de er utdannet til. Jeg er selv henvist til Modum Bad, men må si jeg er i tvil om jeg ønsker å dra dit hvis de behandler mennesker på denne måten. 

 

Anonymous poster hash: 0078b...191

 

Dette handler ikke bare om å forstå at trådstarter føler seg sveket av en behandler. Det handler også om hva man har tro på er hensiktsmessig fokus ett år etter at episoden fant sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke bare om å forstå at trådstarter føler seg sveket av en behandler. Det handler også om hva man har tro på er hensiktsmessig fokus ett år etter at episoden fant sted.

Når TS sliter med dette ett år etter dette skjedde sier det seg vel selv hvor stor skade denne erfaringen har gjort. Det er 1 ting å bli sviktet av betydelige andre, men å bli sviktet av en profesjonell er uetisk og gir større skader enn om noen andre gjør det. Det er fordi en behandler og en pasient ar en helt spesiell relasjon hvor behandleren vet mer om pasienten enn noen andre. Jeg forstår derfor at TS ikke klarer legge dette vekk. Jeg mener det er viktig at TS får behandling og kan snakke om denne hendelsen med en profesjonell som kan hjelpe TS videre. 

Anonymous poster hash: 0078b...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når TS sliter med dette ett år etter dette skjedde sier det seg vel selv hvor stor skade denne erfaringen har gjort. Det er 1 ting å bli sviktet av betydelige andre, men å bli sviktet av en profesjonell er uetisk og gir større skader enn om noen andre gjør det. Det er fordi en behandler og en pasient ar en helt spesiell relasjon hvor behandleren vet mer om pasienten enn noen andre. Jeg forstår derfor at TS ikke klarer legge dette vekk. Jeg mener det er viktig at TS får behandling og kan snakke om denne hendelsen med en profesjonell som kan hjelpe TS videre. 

Anonymous poster hash: 0078b...191

 

 

Nja, det blir feil å bedømme en vanskelig episode utifra hvor lenge man strever, her kommer flere faktorer inn som tilstanden før episoden, nettverk, videre hjelp, vedkommendes ønskede fokus videre, osv  osv.

Jeg er heller ikke enig i at det nødvendigvis må oppleves mer vanskelig å bli sviktet av en behandler enn andre, det går ikke å sette disse to opp mot hverandre, begge deler kan være skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det utenforstående gjerne sier til folk som har traumer og post traumatisk stress, "glem det og tenk positivt". Som nevnt er det jeg står i traumereaksjoner. Altså noe hjernen ikke klarer bearbeide på normalt vis. Noe som kommer godt frem i ting jeg har skrevet tidligere.

 

Jeg synes nok du gjør deg selv veldig hjelpeløs når du skriver dette. 

Det er trist at du har opplevd å kjenne på svik, men jeg skulle ønske du revurderte gnagingen på dette. Det hjelper ikke poste innlegg om dette overalt. Samtaler kan være en god måte for deg til å få bearbeidet din vonde opplevelse, og få hjelp til å komme deg på rett vei igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det blir feil å bedømme en vanskelig episode utifra hvor lenge man strever, her kommer flere faktorer inn som tilstanden før episoden, nettverk, videre hjelp, vedkommendes ønskede fokus videre, osv  osv.

Jeg er heller ikke enig i at det nødvendigvis må oppleves mer vanskelig å bli sviktet av en behandler enn andre, det går ikke å sette to opp mot hverandre, begge deler kan være skadelig.

I dette tilfellet har tiden noe å si fordi andre her inne mener TS burde "vært over det". Det jeg forsøkte å poengtere var at når TS enda ikke er det så tror jeg at TS (uten at jeg vet det) har tatt dette svært tungt. Det er tydelig at TS til en viss grader traumatisert av dette utifra den reaksjonen TS viser her inne (nærmest sjokkert, fortvilet, usikker om sin egen skyld i dette, søker støtte osv).

 

Det er ikke nødvendigvis verre, men nærliggende å tro med tanke på pasient/terapeut relasjonen, men som du indikerer er det ingen dokumentert sannhet. Er enig der.  

Anonymous poster hash: 0078b...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

I dette tilfellet har tiden noe å si fordi andre her inne mener TS burde "vært over det". Det jeg forsøkte å poengtere var at når TS enda ikke er det så tror jeg at TS (uten at jeg vet det) har tatt dette svært tungt. Det er tydelig at TS til en viss grader traumatisert av dette utifra den reaksjonen TS viser her inne (nærmest sjokkert, fortvilet, usikker om sin egen skyld i dette, søker støtte osv).

 

Det er ikke nødvendigvis verre, men nærliggende å tro med tanke på pasient/terapeut relasjonen, men som du indikerer er det ingen dokumentert sannhet. Er enig der.  

Anonymous poster hash: 0078b...191

 

 

Vi leser det nok litt ulikt. Jeg opplever ikke at det er "burde være over det", men et spørsmål om disse innleggene her og andre steder er til det beste for personen, om vedkommende kan ha nytte av å flytte fokuset til en noe mer hensiktsmessig måte å forvalte sine følelser på fremfor den hun/han nå viser. 

Jeg tror de aller fleste forstår at opplevelsen av å bli sviktet er vond, men jeg kan ikke se noe galt i å få tips om hvordan situasjonen kan bli litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. En behandler skal tåle alt man kommer med, uansett. Det er det de er utdannet til.

Anonymous poster hash: 0078b...191

 

Jeg tror ikke det er konstruktivt å innbille seg at en voksen skal tåle hva som helst fra en annen voksen. Dersom en terapirelasjon utvikler seg destruktivt, så kan det være korrekt å avslutte den.

 

Forestillinger om terapeuter som tåler hva som helst, fantasier om "betingelsesløs kjærlighet/aksept", er etter min oppfatning ikke realistisk eller konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denvakreblomsten

Jeg har ingen problemer med å forstå deg og synes det er rart at andre ikke gjør det. En behandler skal tåle alt man kommer med, uansett. Det er det de er utdannet til. Jeg er selv henvist til Modum Bad, men må si jeg er i tvil om jeg ønsker å dra dit hvis de behandler mennesker på denne måten.  Håper du ikke gir opp å få hjelp. Finn en behandler som er rett for deg og husk og fortell han/hun om denne dårlige erfaringen. Det er viktig at de vet om den for nå har du sikkert enda mer mistillit enn før og det er forståelig. Ønsker deg lykke til  :)Anonymous poster hash: 0078b...191

Takk for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er konstruktivt å innbille seg at en voksen skal tåle hva som helst fra en annen voksen. Dersom en terapirelasjon utvikler seg destruktivt, så kan det være korrekt å avslutte den.

 

Forestillinger om terapeuter som tåler hva som helst, fantasier om "betingelsesløs kjærlighet/aksept", er etter min oppfatning ikke realistisk eller konstruktivt.

Ja, men det forutsetter at begge er med på denne utviklingen. Her sparker terapauten fordi han selv har gjort noe krenkende, og gjort en tabbe. Der pasienten ønsker bevare tilliten tross krenkingen. Istedetfor å si unnskyld er terrapauten amper og angripende og sparker pasienten. Hvis sånt skal skje på en traumeavdeling burde pasienten gjort noe som er så alvorlig at denne må sparkes. Og da bør jo pasienten sparkes fra hele avdelingen. Denne terapauten anbefalte nytt opphold for meg (!) og deretter fikk jeg et ampert brev fra modum om at "det ikke er aktuelt med flere opphold". Da må en gå til hva som har skjedd i tid og rom. Det som skjedde i tid og rom er at terapauten løy og at jeg klagde på det. Og det var det "jeg hadde gjort". Men modum er uhyre dyktige pp å opptre fiendtlig og aggresivt og være diffust angripende og anklagende, slik at de skaper en ønsket skyldfølelse i offeret. Det er blitt gjort mot andre der også. Og det virker gjerne på traumepasienter som er eksperter på å ta på seg falsk skyld.

Anonymous poster hash: f4652...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål til eksperten. Jeg opplevde at terapauten sparket meg som pasient i form av å indormere meg og ledelsen om at han ikke ønsket ha behandlerrolle for meg lenger. Han gjorde dette fordi jeg reagerte på at han løy om meg i en uttalelse til NAV. Noe som uansett er på det rene. Han gjorde også noe lignende mot en annen pasient da hun reagerte på løgner han hadde skrevet om henne (- i form av å skrive henne ut før tiden, og ikke innkalle henne til obligatorisk oppfølgningsopphold. ). Hadde han lov til å sparke meg som pasient? Og er det vanlig praksis? Hverken jeg eller den andre pasienten gjorde annet enn å bli sinte og klage på løgner. Noen andre her som har opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: f4652...938

Trodde de var mer profesjonelle på modum, bra dette kommer ut. De er ikke perfekte der heller tydeligvis, noe de tror de selv er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det forutsetter at begge er med på denne utviklingen. Her sparker terapauten fordi han selv har gjort noe krenkende, og gjort en tabbe. Der pasienten ønsker bevare tilliten tross krenkingen. Istedetfor å si unnskyld er terrapauten amper og angripende og sparker pasienten. Hvis sånt skal skje på en traumeavdeling burde pasienten gjort noe som er så alvorlig at denne må sparkes. Og da bør jo pasienten sparkes fra hele avdelingen. Denne terapauten anbefalte nytt opphold for meg (!) og deretter fikk jeg et ampert brev fra modum om at "det ikke er aktuelt med flere opphold". Da må en gå til hva som har skjedd i tid og rom. Det som skjedde i tid og rom er at terapauten løy og at jeg klagde på det. Og det var det "jeg hadde gjort". Men modum er uhyre dyktige pp å opptre fiendtlig og aggresivt og være diffust angripende og anklagende, slik at de skaper en ønsket skyldfølelse i offeret. Det er blitt gjort mot andre der også. Og det virker gjerne på traumepasienter som er eksperter på å ta på seg falsk skyld.

Anonymous poster hash: f4652...938

Du beskriver denne opplevelsen slik du opplevde den. Sannsynligvis finnes det flere versjoner av hva som skjedde, da ulike personer gjerne opplever konflikter på ulik måte. Jeg betviler ikke at det kan ha skjedd kritikkverdige ting, men måten du forsøker å sverte et større fagmiljø på virker ensidig og lite nyansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denvakreblomsten

Du beskriver denne opplevelsen slik du opplevde den. Sannsynligvis finnes det flere versjoner av hva som skjedde, da ulike personer gjerne opplever konflikter på ulik måte. Jeg betviler ikke at det kan ha skjedd kritikkverdige ting, men måten du forsøker å sverte et større fagmiljø på virker ensidig og lite nyansert.

Jeg skriver det som skjedde i tid og rom. Jeg klagde på mail. - og ble sparket. Jeg skrev ikke noe upassende i mailen, men var rasende. Noe jeg hadde all grunn til. Jeg hadde fra tidligere skriftlig beklagelse fra modum på at anklagen terapauten brukte var usann.

Nå svarer jeg deg ikke mer. Alt du måtte lure på tror jeg alt er skrevet, så du kan da bla tilbake å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes nok du gjør deg selv veldig hjelpeløs når du skriver dette. 

Det er trist at du har opplevd å kjenne på svik, men jeg skulle ønske du revurderte gnagingen på dette. Det hjelper ikke poste innlegg om dette overalt. Samtaler kan være en god måte for deg til å få bearbeidet din vonde opplevelse, og få hjelp til å komme deg på rett vei igjen.

Som jeg har prøvd å forklare før så handler ikke dette om at jeg føler meg sviktet, det handlet om at de indre barna i meg ikke tålte dette.

Så jeg trenger hjelp til dette:

Stopp karusellen

Jeg vil ikke mer

Jeg vil av

Jeg vil ikke

Oppleve alt dette

Vær så snill, noen

Stopp karusellen

Så jeg

Og de indre traumatiserte barna i meg

Kan få

Komme av

De kommer ikke av

Fordi

Karusellen snurrer

Og forakten og hatet

Trusselen skremmer barna

Så mye at de

Ikke tør

Hoppe av

Kan noen vær så snill stoppe den

Så de kan få komme av?

Stoppe trusselen og hatet

Stoppe

Sviket

Maktmisbruket

Bare nok til

At jeg får hjulpet de av — at Modum Bad.

Anonymous poster hash: f4652...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver det som skjedde i tid og rom. Jeg klagde på mail. - og ble sparket. Jeg skrev ikke noe upassende i mailen, men var rasende. Noe jeg hadde all grunn til. Jeg hadde fra tidligere skriftlig beklagelse fra modum på at anklagen terapauten brukte var usann.

Nå svarer jeg deg ikke mer. Alt du måtte lure på tror jeg alt er skrevet, så du kan da bla tilbake å lese.

Jeg leser kun en sjelden gang og dette har jeg ikke lest om før selv om jeg forstår at du har skrevet mye om det. Jeg er enig med frosken i at det er umulig å vite hvordan den andre parten opplevde konflikten og derfor umulig å ta stilling med eller mot det ene eller det andre. Jeg har ikke problemer med å forstå at du kan føle deg urettferdig behandlet, men det nytter ikke å tenke på det videre. Jeg snakker av erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser kun en sjelden gang og dette har jeg ikke lest om før selv om jeg forstår at du har skrevet mye om det. Jeg er enig med frosken i at det er umulig å vite hvordan den andre parten opplevde konflikten og derfor umulig å ta stilling med eller mot det ene eller det andre. Jeg har ikke problemer med å forstå at du kan føle deg urettferdig behandlet, men det nytter ikke å tenke på det videre. Jeg snakker av erfaring.

Jeg ble løyet om og deretter sparket. Jeg tenker ikke videre på det, men det hqr satt seg fast som et traume, altså at alarmberedskapen er på hele tiden, og at ikke meg, men de indre barna som bar pasienter der ikke tålte dette overgrepet/ traumet

XbellaX, on 13 Feb 2014 - 19:55, said:

Jeg synes nok du gjør deg selv veldig hjelpeløs når du skriver dette.

Det er trist at du har opplevd å kjenne på svik, men jeg skulle ønske du revurderte gnagingen på dette. Det hjelper ikke poste innlegg om dette overalt. Samtaler kan være en god måte for deg til å få bearbeidet din vonde opplevelse, og få hjelp til å komme deg på rett vei igjen.

Som jeg har prøvd å forklare før så handler ikke dette om at jeg føler meg sviktet, det handlet om at de indre barna i meg ikke tålte dette.

Så jeg trenger hjelp til dette:

Stopp karusellen

Jeg vil ikke mer

Jeg vil av

Jeg vil ikke

Oppleve alt dette

Vær så snill, noen

Stopp karusellen

Så jeg

Og de indre traumatiserte barna i meg

Kan få

Komme av

De kommer ikke av

Fordi

Karusellen snurrer

Og forakten og hatet

Trusselen skremmer barna

Så mye at de

Ikke tør

Hoppe av

Kan noen vær så snill stoppe den

Så de kan få komme av?

Stoppe trusselen og hatet

Stoppe

Sviket

Maktmisbruket

Bare nok til

At jeg får hjulpet de av — at Modum Bad.

Anonymous poster hash: f4652...938

Anonymous poster hash: f4652...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist, og egentlig litt rart at du har opplevd dette på Modum Bad.

Om jeg forstår deg rett, så har terapeuten din valgt å avslutte terapi med deg, på bakgrunn av løgner om deg ?

 

Jeg har vært på traumeavdelingen på Modum tre ganger. Min erfaring med stedet er veldig god. Gode trygge og kunnskapsrike terapeuter. De to siste oppholdene der, hadde jeg samme terapeut, første gangen jeg var der, hadde jeg en annen. Bakgrunnen for at jeg ikke fikk den samme alle tre gangene, handlet om at vedkommende som jeg hadde som terapeut første gang, var på en annen avdeling da jeg var der andre og tredje gang. Jeg opplevde at jeg ble tatt på alvor, med det som er meg og mitt, og jeg ble hørt når jeg selv kom med forslag til hva som kunne være bra for meg.

Selvfølgelig kan andre oppleve det annerledes enn meg, men jeg kjenner ikke igjen noe av det du beskriver.

 

Jeg ser at du skriver noe om "indre barn", jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener med det, det er et utrykk som er nytt for meg. Men jeg selv sliter med dissosiasjon, og har altså opplevde å få god hjelp, med dette på Modum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ingen problemer med å forstå deg og synes det er rart at andre ikke gjør det. En behandler skal tåle alt man kommer med, uansett. Det er det de er utdannet til. Jeg er selv henvist til Modum Bad, men må si jeg er i tvil om jeg ønsker å dra dit hvis de behandler mennesker på denne måten. 

 

Håper du ikke gir opp å få hjelp. Finn en behandler som er rett for deg og husk og fortell han/hun om denne dårlige erfaringen. Det er viktig at de vet om den for nå har du sikkert enda mer mistillit enn før og det er forståelig.

 

Ønsker deg lykke til  :)

Anonymous poster hash: 0078b...191

 

Til deg som er henvist til Modum, som jeg skriver på siden her, så har jeg bare gode erfaringer med stedet, og de som jobber der, jeg har fått god hjelp der, håper du ikke blir skremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denvakreblomsten

Synes det er trist, og egentlig litt rart at du har opplevd dette på Modum Bad.

Om jeg forstår deg rett, så har terapeuten din valgt å avslutte terapi med deg, på bakgrunn av løgner om deg ?

 

Jeg har vært på traumeavdelingen på Modum tre ganger. Min erfaring med stedet er veldig god. Gode trygge og kunnskapsrike terapeuter. De to siste oppholdene der, hadde jeg samme terapeut, første gangen jeg var der, hadde jeg en annen. Bakgrunnen for at jeg ikke fikk den samme alle tre gangene, handlet om at vedkommende som jeg hadde som terapeut første gang, var på en annen avdeling da jeg var der andre og tredje gang. Jeg opplevde at jeg ble tatt på alvor, med det som er meg og mitt, og jeg ble hørt når jeg selv kom med forslag til hva som kunne være bra for meg.

Selvfølgelig kan andre oppleve det annerledes enn meg, men jeg kjenner ikke igjen noe av det du beskriver.

 

Jeg ser at du skriver noe om "indre barn", jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener med det, det er et utrykk som er nytt for meg. Men jeg selv sliter med dissosiasjon, og har altså opplevde å få god hjelp, med dette på Modum.

Akkurat begrepet " indre barn" er nok litt egenkomponert. Men det er den opplevelsen jeg har. De psykologene som kjenner til min opplevelse sier det er "normalt" og vanlig. Jeg har også kontakt med en prest som også sier dette er veldig vanlig. Vil forøvrig anbefale prester på det varmeste. De jeg har hatt kontakt med er så kloke og innsiktsfulle, og det virker som om mange prester har mye erfaring med traumer og overgrep. Et lite tips på veien bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...