Gå til innhold

Bryst, skulder og ryggplager til besvær


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei

Jeg er en mann på 28 år. Har slitt i noen måneder med det som virker som såre muskler rundt venstre bryst, Under brystet ut mot venstre side føler jeg ubehag etter kardiotrening. Over venstre bryst har plaget meg en lang stund, og kommer litt sånn til og fra. Jeg sliter også med plager under venstre overarm og ned langs venstre side på overkroppen. Nakken kan ofte bli veldig stiv, og i senere tid sliter jeg øverst i ryggen også. Det er vondt når jeg sitter og står. I dag fikk jeg voldsomt vondt i venstreskulder når jeg sto og vasket opp...

Jeg kan av og til oppdage at jeg gisper etter luft i ett sekund, og føler at hjerte nesten løper løpsk.

Utifra det jeg forstår så er dette kun muskulære plager, men hvordan blir jeg kvitt de?

For ordensskyld: Jeg er litt over 90 kg, har en lite stressende jobb, trener med vekter 2-3 ganger i veka, har et normalt kosthold. Røyker ikke, har ikke drøkke alkoholpå ei stund. Slet i fjor med noe som kunne ligne hjerteplager (ifølge lege) så jeg tok arbeids ekg, men uten utslag. I haust la jeg på meg nesten 1 kg i mnd.

mvh

mann 28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysioterapeut Erik Øiangen

Hei, ja her berører du flere temaer samtidig. Isolert sett kan dette være muskulære plager i form av overanstrengelse/krampe i nevnte musklatur.
MEN samtidig skal man ikke utelukke hjerte/karliknende symptomer før de ER utelukket.
Derfor mener jeg det er riktig å ta en helsjekk med event ny EKG/belastningsEKG, eventuellt ultralyd, blodprøver og event Koronar CT. Du har jo hatt plagene en stund.
Det kan jo være at det foreligger en form for hjerterytmeforstyrrelse som bør utredes. Dette er et medisinsk anliggende og derfor kontakter du din fastlege for ny vurdering av om noe skal gjøres.
Heldigvis er det veldig sjeldent at noe er galt og dersom man finner normale tester/prøver kan du kontakte en fysioterapeut som kan veilede videre trening/behandling av dine muskulære plager;-)
mvh erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...