Gå til innhold

skult selvskading.

Nycora

Anbefalte innlegg

Hvorfor skammer du deg over deg selv, når du har det sånn som du har det? Det kan vel ikke du noe for?

Du har funnet en løsning på problemet, det er bare det at det er destruktivt. Du sier selv at grunnen til dette er reduksjon av medisiner. Det er altså ikke "din feil", men en utenforstående faktor. Og hadde det vært pga noe du selv hadde gjort; hva så? Du står allikevel igjen med det samme problemet (med en dose mer skyldsfølelse kanskje?)

Jeg hadde tatt en sobril både i dag, imorgen og på søndag for så å kontakte behandler på mandag.

Hvorfor har du måttet redusere medisiner? Reagerer du negativt? Finnes det andre medisiner som passer deg bedre?

Ja, jeg skulle vel ikke skamme meg. Det slo meg egentlig litt av det Frosken skriver. At man blir avhengig av selvskading på lik linje som rusavhengige. Har bestemt meg for å se på dette som en glipp som jeg må legge bak meg. Jeg skal ikke begynne med dette igjen. Det er herved bestemt!

Skammen min ligger i at selvskadingen startet da jeg var liten etter overgrep og diverse ting. Der ligger det en voldsom skam som jeg har vanskelig for å svelge den dag i dag. Hvis noen da ser ned på meg på grunn av selvskadingen, blir det indirekte sånn i hodet mitt at de gjør narr av meg fordi jeg ble misbrukt. Dette gir sikkert ikke så mye mening for de fleste, men for meg er det sånn. :ph34r:

Jeg har måttet redusere medisiner pga bivirkninger. Kjenner det er for lite det jeg bruker nå, jeg må bare ty til truxal resten av helga. Så får vi se. Merker det på tankegangen at noe er galt nå, tankene er syke. Jeg har jo lært kognitiv terapi og hvordan endre på tanker. Bare det at dette er ikke nok når jeg blir sånn. Jeg ser ingen vei ut. Uansett er vel selvskading den siste veien ut, ser den :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange driver med dette?

Ikveld stakk jeg kniven i meg selv igjen. Jeg sier det ikke til noen. Selvfølgelig ikke. Jeg orker ikke mere akutte situasjoner. Gjør dette fordi jeg har det -ikke bra-.

Det er min hemmelighet. Hvis jeg ikke sier noenting.

Jeg har gjort dette siden jeg var 10 år, hva er da vitsen?

Da trenger du noen å snakke med - en psykolog eller psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer virkelig på hvorfor folk driver med dette, får man det virkelig bedre psykisk av det? Dempes den indre smerten? Har prøvd å kutte meg med kniv før, men det gjorde ikke vondt. Er det ikke meningen det skal gjøre vondt? Men så lenge du har glede av det gjør det jo ingenting, du dør jo ikke av det.

Dette var en glipp. Da jeg skadet meg som ung, var det fordi jeg fortjente det. Jeg hatet meg selv. Skammet meg og visste ikke hvordan jeg skulle takle alt det vonde som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en glipp. Da jeg skadet meg som ung, var det fordi jeg fortjente det. Jeg hatet meg selv. Skammet meg og visste ikke hvordan jeg skulle takle alt det vonde som skjedde.

Du trodde du fortjente det, du gjorde ikke det. Du fortjente ikke å ha det vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trodde du fortjente det, du gjorde ikke det. Du fortjente ikke å ha det vondt.

Takk, nei, logisk sett så gjør jeg kanskje ikke det? Må visst "krype til korset" å be om hjelp i morgen, føler meg ikke helt frisk. Tror det er medisinen som gjør meg syk, enten det, eller så virker den ikke? Man skal kanskje ikke få tanker om selvskading og selvmord pga abilify? Kanskje er jeg egentlig syk? Bare denne smerten og uroen kunne gi seg, er som et evig helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, nei, logisk sett så gjør jeg kanskje ikke det? Må visst "krype til korset" å be om hjelp i morgen, føler meg ikke helt frisk. Tror det er medisinen som gjør meg syk, enten det, eller så virker den ikke? Man skal kanskje ikke få tanker om selvskading og selvmord pga abilify? Kanskje er jeg egentlig syk? Bare denne smerten og uroen kunne gi seg, er som et evig helvete.

Be om hjelp du, så håper jeg du får det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Nycora,

Jeg får ofte inntrykk av at du ikke har tett nok kontakt med behandlingsapparatet i dårlige perioder. Jeg har liten tro på at du alene nærmest bør styre din medisinering; jeg tror du trenger hjelp til å sortere hva som skyldes hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nycora,

Jeg får ofte inntrykk av at du ikke har tett nok kontakt med behandlingsapparatet i dårlige perioder. Jeg har liten tro på at du alene nærmest bør styre din medisinering; jeg tror du trenger hjelp til å sortere hva som skyldes hva.

Ja, jeg er av den sorten som skal vente og se om det går over. Nå tror jeg at jeg spiser truxal i store mengder resten av dagen og så kontakter jeg behandler i morgen. Litt redd for at jeg skal miste kontrollen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er av den sorten som skal vente og se om det går over. Nå tror jeg at jeg spiser truxal i store mengder resten av dagen og så kontakter jeg behandler i morgen. Litt redd for at jeg skal miste kontrollen snart.

Jeg er litt slik selv, men de er der for å hjelpe deg. Det er ikke nødvendig å gå å ha det vondt, samtidig som du risikerer å bli verre.

Jeg ønsker deg lykke til i morgen, og håper dere skal finne frem til en behandling som kan gi deg et bedre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt slik selv, men de er der for å hjelpe deg. Det er ikke nødvendig å gå å ha det vondt, samtidig som du risikerer å bli verre.

Jeg ønsker deg lykke til i morgen, og håper dere skal finne frem til en behandling som kan gi deg et bedre liv.

Tusen takk for støtten! Jeg vil ha litium igjen, så kan jeg sitte på do og slippe denne smerten. Et bedre liv det enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten! Jeg vil ha litium igjen, så kan jeg sitte på do og slippe denne smerten. Et bedre liv det enn dette.

Helt enig.

Jeg har vært heldig å sluppet unna bivirkninger til nå, men tror jeg skulle tålt ganske mye bivirkninger før jeg hadde valgt å gå tilbake til slik det var. Vil ikke tenke på det engang.

Du hadde vel også god effekt av lithium når du brukte det.  Jeg tenker litt på om bivirkningene kanskje ikke nødvendigvis trenger å være som sist.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...