Gå til innhold

Angst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Da kommer det et nytt spørsmål her som jeg virkelig trenger svar på. Blei jo veldig dårlig av doseøkning fra 35-40 mg cipralex. Var hos sykriater i dag å han foreslår å trappe ned på cipralex fra 40 til 30 å då fra 30 til 20. Da ville han at jeg skulle bruke sobril isteden en stund på to uker å se da. Fastlegen min ønsker at jeg fortsetter på cipralex. Hva gjør jeg????

Skrevet

Synes dette var vanskelig. Håper på et svar fra Håvard Dahl her inne fra.

Skrevet

Jeg er enig med @slabbedask, det lureste er nok å høre på psykiateren. 

Skrevet

Synes det høres rart ut å gå på sobril da. Noen ganger er greit men burde vel heller prøvd et annet antidepressiva? Plutselig så kan det jo være cipralex hjelper å er vel vært å prøve?

Skrevet

Hei. Da kommer det et nytt spørsmål her som jeg virkelig trenger svar på. Blei jo veldig dårlig av doseøkning fra 35-40 mg cipralex. Var hos sykriater i dag å han foreslår å trappe ned på cipralex fra 40 til 30 å då fra 30 til 20. Da ville han at jeg skulle bruke sobril isteden en stund på to uker å se da. Fastlegen min ønsker at jeg fortsetter på cipralex. Hva gjør jeg????

Hvorfor er du i tvil om du skal høre på psykiateren? Siden du har snakket med en psykiater om dette, så synes jeg det er opplagt at du bør følge rådene fra vedkommende. Det er jo på en måte det som er vitsen med at vi har en spesialisthelsetjeneste; fastlegene skal vite litt om mye, mens spesialistene skal vite mye om litt.

Skrevet

Ja du har sikkert rett men ønsker et svar fra sykriater her inne også. Greit å få høre hva han mener.

Skrevet

Man blir ikke frisk av angst ved å gå på sobril.

Skrevet

Noen so kan komme med noen input her? Trenger virkelig noen råd :)

Skrevet

Du skriver at du ble dårlig av doseøkning på cipralex og psykiateren din foreslår at du heller skal prøve å trappe ned på cirpralex og heller prøve sobril i en periode på to uker. Synes du ikke da det er verdt å høre på psykiateren og gjøre nettopp dette? En psykiater har tross alt som @frosken sier spesialisert seg innenfor psykiatri og medisiner brukt i psykiatrien, så psykiateren vet nok hva som er lurest av deg å gjøre. 

Skrevet

Sykriateren sa han ikke ga høyere dose enn 20 mg å det blir jo feil. Jeg hadde serums konsentrasjon på 15 på 20 mg å da må jeg selvfølgelig opp i høyere dose!

Skrevet

Noen so kan komme med noen input her? Trenger virkelig noen råd :)

Det har du fått!

Skrevet

Sykriateren sa han ikke ga høyere dose enn 20 mg å det blir jo feil. Jeg hadde serums konsentrasjon på 15 på 20 mg å da må jeg selvfølgelig opp i høyere dose!

Kanskje ikke Cipralex er riktig medisin for deg?

Skrevet

Kan Sykriater Håvard Dahl komme med sin mening?

Skrevet

Hvis du ser i pakningsvedlegget til Cipralex står det at sikkerheten for høyere dose enn 20 mg daglig ikke er undersøkt, så det er nok derfor ;) 

Skrevet

Jeg vet om mange som går på både 40,50 å 60 mg så det er det jeg ikke skjønner:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...