Gå til innhold

Twin peaks igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er mange relgioner som ikke er bra, de skremmer vettet av barna. Heldigvis har jeg holdt mine meninger mye for meg selv men litt har jeg jo snakket om det, men ikke skremt barn med det. De må få finne sin tro/vei når de er voksne, man skal ikke prakke på dem ting. Vet om flere kristne som har fått psykiske problemer, to ble psykotiske og var innlagt lenge. Det er for mye for enkelte, tale i tunger og alt det snakket om Helvete og Satan. Ikke bra.

Det samme kan man si om andre dimensjoner, ånder og det overnaturlige. Det er ikke bra for enkelte.

Skrevet (endret)

Er det sånn at alle blir påvirket av twin peaks, eller må man slite psykisk da? Virker som de episodene gjør noe med underbevisstheten til folk, stemmer det?

Og er det virkelig sant at noen får ptsd av slike filmer? Synes det høres rart ut, men det er jo tydelig at det er skadelig for psyken.

Det er som om jeg tiltrekker meg energiene i serien, de er rundt meg hele tiden og om natten går de inn i meg...eller jeg besøker den dimensjonen der de er. De finnes.

Tror det har noe med meditasjonene hans å gjøre, og at vi er på den frekvensen. Det vi kan gjøre er å prøve å komme oss på en høyere frekvens, tror man må ha god selvkontroll for å klare det og ingen angst.

Da har du ikke opplevd andre dimensjoner, men drømmer er faktisk en annen dimensjon, det er fantasi også. Kall det hva du vil.

Jeg har det ikke sånn, ikke i det hele tatt. Også jeg blir dratt inn i Lynch's univers og syns det er usedvanlig creapy, men jeg vet samtidig at dette er karaktrerer i en serie og ikke virkelighet.

Ellers er jeg uenig med deg i at drømmer er besøk i en annen dimensjon. Drømmer er ens egne tanker når ens "våkne hode" er "skrudd av", dvs når en er mottakelig for at tankene bare flyter fritt. Innholdet i drømmene påvirkes gjerne av det man bevisst eller ubevisst har tenkt mye på i våken tilstand, og hos deg er dette tydeligvis Twin Peaks for tiden (ikke rart med tanke på omfanget du beskriver). Mens jeg studerte spilte vi masse back gammon, og om natten kunne jeg drømme trekk. Det betydde imidlertid ikke at jeg var i back gammon-universet på turnering om natten ;), bare at hodet hadde overdose av back gammon-trekk og derfor ikke "slappet av" om natten heller. En slik "overdose" på TP tror jeg du opplever effekten av nå.

Jeg tror ellers ikke flere med psykiske utfordringer har det som deg, men kanskje det er lettere for dere som sliter psykisk å tolke dette som noe overnaturlig, fordi dere opplever/ har opplevd å hallisunere også av andre årsaker enn film?  

Jeg tror dessuten like lite på at man kan få ptsd av å se film som jeg tror at man kan bli drapsmann av å spille wwc eller se voldsfilmer. Man kan ha en latent lidelse der feks wwc eller voldsfilmer (eller forsåvidt TP) kan påvirke ens latente disposisjon på en negativ måte ja, - men det er noe annet.

Jeg syns ikke det høres ut som det er bra for deg å se Twin Peaks eller lignende ut fra det du beskriver om hvordan slike filmatiske inntrykk og historier gjør med deg for tiden.

Endret av Kayia
stjernestøv
Skrevet

Det samme kan man si om andre dimensjoner, ånder og det overnaturlige. Det er ikke bra for enkelte.

Det har du rett i.

stjernestøv
Skrevet

Jeg har det ikke sånn, ikke i det hele tatt. Også jeg blir dratt inn i Lynch's univers og syns det er usedvanlig creapy, men jeg vet samtidig at dette er karaktrerer i en serie og ikke virkelighet.

Ellers er jeg uenig med deg i at drømmer er besøk i en annen dimensjon. Drømmer er ens egne tanker når ens "våkne hode" er "skrudd av", dvs når en er mottakelig for at tankene bare flyter fritt. Innholdet i drømmene påvirkes gjerne av det man bevisst eller ubevisst har tenkt mye på i våken tilstand, og hos deg er dette tydeligvis Twin Peaks for tiden (ikke rart med tanke på omfanget du beskriver). Mens jeg studerte spilte vi masse back gammon, og om natten kunne jeg drømme trekk. Det betydde imidlertid ikke at jeg var i back gammon-universet på turnering om natten ;), bare at hodet hadde overdose av back gammon-trekk og derfor ikke "slappet av" om natten heller. En slik "overdose" på TP tror jeg du opplever effekten av nå.

Jeg tror ellers ikke flere med psykiske utfordringer har det som deg, men kanskje det er lettere for dere som sliter psykisk å tolke dette som noe overnaturlig, fordi dere opplever/ har opplevd å hallisunere også av andre årsaker enn film?  

Jeg tror dessuten like lite på at man kan få ptsd av å se film som jeg tror at man kan bli drapsmann av å spille wwc eller se voldsfilmer. Man kan ha en latent lidelse der feks wwc eller voldsfilmer (eller forsåvidt TP) kan påvirke ens latente disposisjon på en negativ måte ja, - men det er noe annet.

Jeg syns ikke det høres ut som det er bra for deg å se Twin Peaks eller lignende ut fra det du beskriver om hvordan slike filmatiske inntrykk og historier gjør med deg for tiden.

Takk. Masse fornuftig i det du skriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...