Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, du har et ufarlig forbruk til nå.Men jeg leser at du spør oss om råd vedr utvidet bruk. Hvis dette er korrekt, kan du da konkretisere hva du tror totalforbruket blir etter utvidet bruk?

Det hadde vært fint om du skrev hva du mente om hva jeg selv er kommet frem til i svaret til xbellax. Hvor ofte vet jeg jo ikke. Forhåpentligvis aldri mer, men det er nok for mye å håpe på. Du kan jo skrive hva som blir for mye. Jeg er lei av å alltid føle at jeg gjør noe galt når jeg tar sobril. Da er det bedre å ha noe å forholde meg til.

Reaksjonene har avtatt for denne gang selv om situasjonen er den samme.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

8

• AnonymBruker

5

• frosken

3

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært fint om du skrev hva du mente om hva jeg selv er kommet frem til i svaret til xbellax. Hvor ofte vet jeg jo ikke. Forhåpentligvis aldri mer, men det er nok for mye å håpe på. Du kan jo skrive hva som blir for mye. Jeg er lei av å alltid føle at jeg gjør noe galt når jeg tar sobril. Da er det bedre å ha noe å forholde meg til.

Reaksjonene har avtatt for denne gang selv om situasjonen er den samme.

Synes du skal søke bekreftelse på dette hos dine egne behandlere fremfor nhd. Du sier jo at du går til både psykiater og psykolog.

Anonymous poster hash: e3b8b...473

Skrevet

Synes du skal søke bekreftelse på dette hos dine egne behandlere fremfor nhd. Du sier jo at du går til både psykiater og psykolog. Anonymous poster hash: e3b8b...473

Jeg går ikke lenger til psykolog. Det er greit at dette er noe jeg kan spør min behandler om. Men nå er det en stund til jeg skal dit, og det var nå situasjonen kom og spørsmålet dukket opp igjen. Jeg kan derfor ikke helt forstå at det skal være noe galt med å spør NHD om det. Han svarer bare på det han ønsker å svare på likevel.

Det er det jeg har sett på som positivt ved dol at vi kan stille spørsmål når ikke behandleren er tilgjengelig. Men hvis det ikke er slik så håper jeg at NHD eller administrasjonen gir beskjed om det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke lenger til psykolog.

Hvorfor har du slutta hos psykolog, når du fortsatt tyr til selvskading når ting blir vanskelig? Ville trodd du kunne ha lært noen mer konstruktive strategier av psykologen.

Skrevet

Hvorfor har du slutta hos psykolog, når du fortsatt tyr til selvskading når ting blir vanskelig? Ville trodd du kunne ha lært noen mer konstruktive strategier av psykologen. Anonymous poster hash: e3b8b...473

Jeg følte det ikke var nødvendig å gå til to behandlere lenger. Det er nyttig med oppfølging med medisineringen, derfor fortsetter jeg hos psykiater.

Jeg har ikke skadet meg denne gang, men jeg har hatt selvskadingstrang, og for meg er det det verste, og det er det nok heller ikke noen som kan hjelpe meg med. Det eneste som har vært skikkelig effektivt mot selvskadingstrangen er rett medisinering. Men den dukker likevel opp noen ganger og det må jeg nok bare leve med.

Skrevet

Jeg følte det ikke var nødvendig å gå til to behandlere lenger. Det er nyttig med oppfølging med medisineringen, derfor fortsetter jeg hos psykiater.

Jeg har ikke skadet meg denne gang, men jeg har hatt selvskadingstrang, og for meg er det det verste, og det er det nok heller ikke noen som kan hjelpe meg med. Det eneste som har vært skikkelig effektivt mot selvskadingstrangen er rett medisinering. Men den dukker likevel opp noen ganger og det må jeg nok bare leve med.

Trangen til å selvskade betyr ikke at du må skade deg. Trangen tror jeg du vil kjenne på så lenge du fortsetter å tviholde på den mestringsmåten.

Skrevet

Resepten på sobril går snart ut, så det må være mye mer enn et år siden jeg sist hentet ut sobril på apoteket.  De har vært lite i bruk det siste året, og jeg har fremdeles en del igjen.

Nå er jeg inni en psykisk belastende situasjon og det jeg ser og også har sett tidligere er at kroppen kommer totalt ut av balanse slike ganger.  Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.  Jeg har da også lettere for å bli syk igjen.  Det siste året har det likevel gått over uten at jeg har blitt syk. Jeg kan også ta med at dette er reaksjoner jeg ikke kan huske jeg hadde før jeg ble syk.

Så da er spørsmålet, hva med sobril slike ganger?  Jeg vurderer frem og tilbake.  Vil egentlig ikke ta noe, men jeg klarer lettere å konsentrere meg på jobb, jeg unngår de mest ubehagelige følelsene, og forhåpentligvis så unngår jeg å bli syk igjen hvis jeg tar sobril.

Jeg tror ikke noen kan komme med noe fasit på det, men trenger å lufte tankene og høre hva andre mener.

Vil du klare å komme videre i forhold til ditt selvskadingsmønster hvis du bruker sobril hver gang det oppstår?

AnonymBruker
Skrevet

Vil du klare å komme videre i forhold til ditt selvskadingsmønster hvis du bruker sobril hver gang det oppstår?

Tror ikke hun har det som målsetting. Kanskje hun ikke synes det med selvskadingen gjør noe.

Skrevet

Tror ikke hun har det som målsetting. Kanskje hun ikke synes det med selvskadingen gjør noe. Anonymous poster hash: e3b8b...473

Det har selvsagt mye å si hvor ofte en tar det og i hvilke situasjoner.

Skrevet

Tror ikke hun har det som målsetting. Kanskje hun ikke synes det med selvskadingen gjør noe.

Jeg synes det gjør noe. Men det er ikke det viktigste for meg.

Hvorfor gjemmer du deg bak et anonymt nick?  Det hadde vært lettere å forholde seg til svarene dine hvis jeg visste ditt rette nick.  For jeg har inntrykk av at du er en gammel traver på dol du også. Og med måten du svarer på har jeg også inntrykk av det er noe du irriterer deg over.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det gjør noe. Men det er ikke det viktigste for meg.

Hvorfor gjemmer du deg bak et anonymt nick?  Det hadde vært lettere å forholde seg til svarene dine hvis jeg visste ditt rette nick.  For jeg har inntrykk av at du er en gammel traver på dol du også. Og med måten du svarer på har jeg også inntrykk av det er noe du irriterer deg over.

Bruker aldri fast nick.

Skrevet

Trangen til å selvskade betyr ikke at du må skade deg. Trangen tror jeg du vil kjenne på så lenge du fortsetter å tviholde på den mestringsmåten.

Jeg vet det og jeg prøver å la det være.  Men så lenge det ikke går ut over andre enn meg selv, så har jeg sluttet å se på det som en krise hvis jeg skulle få et tilbakefall.  Jeg har det best med meg selv hvis jeg prøver å la være, men likevel er så realistiske at jeg innser at det kan skje.  Det er veldig lett å si når jeg har det bra at det aldri mer skal skje, men jeg vet veldig godt at jeg ikke er så sterk når jeg er nede. 

Men jeg håper jeg aldri mer får det slik som jeg hadde det før.

Skrevet

Jeg tror ikke det vil ha noe betydning.  Jeg er jo også for det meste bra nå, så verken selvskading eller sobril er noe stort problem lenger.  Jeg vil bare vite hvordan jeg skal forholde meg når jeg får påkjenninger som får meg ut av balanse.

Skrevet

Jeg tror ikke det vil ha noe betydning.  Jeg er jo også for det meste bra nå, så verken selvskading eller sobril er noe stort problem lenger.  Jeg vil bare vite hvordan jeg skal forholde meg når jeg får påkjenninger som får meg ut av balanse.

Nja, det er vel strengt tatt ikke det du har spurt om. Det du spør om er om du kan ta Sobril for å takle påkjenninger.

Skrevet

Nja, det er vel strengt tatt ikke det du har spurt om. Det du spør om er om du kan ta Sobril for å takle påkjenninger.

Ja det er det, men sier det jeg skrev noe imot at jeg spurte om jeg kan ta sobril for å takle påkjenninger. Nå har tråden utviklet seg til å gi mange tanker hos meg.  Jeg ser at jeg skrev jeg vil bare vite, mens jeg egentlig ikke tror noen kan gi meg fasiten.  Du har gitt meg mange gode svar og det har også noen andre.  

Men skal jeg være helt ærlig så hadde jeg nok også håpet på en bekreftelse for at det var ok å ta sobril i disse situasjonene istedenfor at jeg alltid skal føle jeg gjør noe galt.

Skrevet

Ja det er det, men sier det jeg skrev noe imot at jeg spurte om jeg kan ta sobril for å takle påkjenninger. Nå har tråden utviklet seg til å gi mange tanker hos meg.  Jeg ser at jeg skrev jeg vil bare vite, mens jeg egentlig ikke tror noen kan gi meg fasiten.  Du har gitt meg mange gode svar og det har også noen andre.  

Men skal jeg være helt ærlig så hadde jeg nok også håpet på en bekreftelse for at det var ok å ta sobril i disse situasjonene istedenfor at jeg alltid skal føle jeg gjør noe galt.

Den bekreftelsen du er på jakt etter vil du nok (forhåpentligvis) ikke få her. Jeg er ikke i mot Sobril, det kan være et godt medikament til sitt bruk. Problemet oppstår når man bruker det som en hvilepute i situasjoner man kan lære seg å håndtere, med veiledning.

Skrevet

Den bekreftelsen du er på jakt etter vil du nok (forhåpentligvis) ikke få her. Jeg er ikke i mot Sobril, det kan være et godt medikament til sitt bruk. Problemet oppstår når man bruker det som en hvilepute i situasjoner man kan lære seg å håndtere, med veiledning.

Jeg får vel ikke det.  Jeg har vel heller fått bekreftet det jeg føler, at det er galt å ta sobril i slike situasjoner.  Det er ingen leger som noengang har reagert.  De spør heller om jeg trenger mer.  For meg har det alltid vært en trygghet å ha de liggende i skuffen, selv i lange perioder de ikke har vært i bruk.

Du får ha takk for alle svar.

Skrevet

Jeg får vel ikke det.  Jeg har vel heller fått bekreftet det jeg føler, at det er galt å ta sobril i slike situasjoner.  Det er ingen leger som noengang har reagert.  De spør heller om jeg trenger mer.  For meg har det alltid vært en trygghet å ha de liggende i skuffen, selv i lange perioder de ikke har vært i bruk.

Du får ha takk for alle svar.

Jeg skjønner ikke helt at du velger å søke denne formen for bekreftelse her på dol. Jeg tenker at denne diskusjonen er noe du bør ta med din psykiater - og deg selv.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at du velger å søke denne formen for bekreftelse her på dol. Jeg tenker at denne diskusjonen er noe du bør ta med din psykiater - og deg selv.

Det var nå det var aktuelt og spørsmålet dukket opp igjen. Dol er alltid tilgjengeli men det er ikke psykiateren. Men det er greit.

Jeg forstår fra noen andre svar også her at det er uønsket at jeg stiller slike spørsmål. Så jeg får prøve å finne ut av ting selv.

Skrevet

Det var nå det var aktuelt og spørsmålet dukket opp igjen. Dol er alltid tilgjengeli men det er ikke psykiateren. Men det er greit.

Jeg forstår fra noen andre svar også her at det er uønsket at jeg stiller slike spørsmål. Så jeg får prøve å finne ut av ting selv.

Jeg tenker ikke at det er uønsket, men at det ikke er hensiktsmessig for deg. Du kan på en måte ikke la et så viktig spørsmål avgjøres ved verken "avstemning" blant dolere eller av andre leger enn de du får utskrevet medisinene av. Siden du er såpass opptatt av dette, så mener jeg det er et opplagt tema å drøfte med din egen psykiater, og siden det heller ikke er et spørsmål som haster, så tenker jeg fortsatt at det vil være det mest konstruktive for deg å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...