Gå til innhold

Å repetere fortiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var seks år ble jeg misbrukt oralt av en mann i nabolaget. Jeg følte jeg ville kveles og kastet til slutt opp. Selv om opplevelsen var ubehagelig og jeg følte mye skam over den så føler jeg at jeg ikke har blitt spesielt preget eller traumatisert av dette. Det var en enkelthendelse og ikke noe mer og etter noen år hadde jeg lagt dette bak meg for godt.  

"problemet" mitt (om man kan kalle det et problem i det hele tatt) er at når jeg ble voksen og begynte å ha normal sex så begynte jeg plutselig å presse menn til å repetere fortiden på en måte. Jeg begynte å tenne på at menn jeg hadde sex med behandlet meg på samme måte. At de holdt hodet mitt fast og til og med sa det samme som denne manene gjorde når jeg var barn. Det kan være "hold ut" eller "nå er du flink", "dette vil du lære å like". Jeg har fått menn til å ha oral sex med meg til jeg kaster opp. Akkurat på samme måten som han og det verste av alt er at jeg tenner på dette. Jeg forstår ikke hvorfor. Er det noen som har lignende erfaring? Ønsker man virkelig å bli misbrukt innerst inne?

Nå har det gått så langt at jeg nærmest maser på psykologen min om å gjøre det samme med meg. Jeg har sagt det direkte til han at jeg vil han skal gjøre dette med meg og at jeg trenger det. At det er et symbol på at han bryr seg om meg. Han har ikke gjort dette med meg bare så det er sagt. Rent objektivt kan jeg jo se at dette er galskap, men jeg blir så styrt av dette. Jeg blir direkte argsint på psykologen min for at han ikke imøtekommer mitt behov. Jeg blir så frustrert over dette. Hvordan kan jeg greie å slutte med dette?

Anonymous poster hash: 2d619...c41
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Ved et par anledninger har jeg blitt voldtatt når jeg har vært sanseløst beruset. Og i ettertid tente jeg på å liksom "blække" mens vi hadde sex…. Nesten så jeg trodde det var det de ville uansett. Men da opplevde jeg at guttene fikk på meg klærne og fikk meg hjem fordi de merket jeg var for full. Så merket ikke alle menn vil voldta en når en er sanseløst… Men ble nylig voldtatt igjen og det var noe helt annet når jeg ikke valgte ut personen selv jeg ville gjøre det med. Ekkelt til tusen.

Anonymous poster hash: 70101...253
Skrevet

Når jeg var seks år ble jeg misbrukt oralt av en mann i nabolaget. Jeg følte jeg ville kveles og kastet til slutt opp. Selv om opplevelsen var ubehagelig og jeg følte mye skam over den så føler jeg at jeg ikke har blitt spesielt preget eller traumatisert av dette. Det var en enkelthendelse og ikke noe mer og etter noen år hadde jeg lagt dette bak meg for godt.  

"problemet" mitt (om man kan kalle det et problem i det hele tatt) er at når jeg ble voksen og begynte å ha normal sex så begynte jeg plutselig å presse menn til å repetere fortiden på en måte. Jeg begynte å tenne på at menn jeg hadde sex med behandlet meg på samme måte. At de holdt hodet mitt fast og til og med sa det samme som denne manene gjorde når jeg var barn. Det kan være "hold ut" eller "nå er du flink", "dette vil du lære å like". Jeg har fått menn til å ha oral sex med meg til jeg kaster opp. Akkurat på samme måten som han og det verste av alt er at jeg tenner på dette. Jeg forstår ikke hvorfor. Er det noen som har lignende erfaring? Ønsker man virkelig å bli misbrukt innerst inne?

Nå har det gått så langt at jeg nærmest maser på psykologen min om å gjøre det samme med meg. Jeg har sagt det direkte til han at jeg vil han skal gjøre dette med meg og at jeg trenger det. At det er et symbol på at han bryr seg om meg. Han har ikke gjort dette med meg bare så det er sagt. Rent objektivt kan jeg jo se at dette er galskap, men jeg blir så styrt av dette. Jeg blir direkte argsint på psykologen min for at han ikke imøtekommer mitt behov. Jeg blir så frustrert over dette. Hvordan kan jeg greie å slutte med dette?

Vi blir jo ett produkt av det livet vi lever og så lenge denne hendelsen ikke ødela altfor mye for deg så er det nok derfor du tenner på det.

Men hvorfor spør du din psykiater til å gjøre dette med deg? Selv om han skulle hatt lyst så kan han ikke gjøre det, blir det oppdaget så mister han jobben sin og den sjansen kan han jo ikke ta.

Så han er jo den dummeste du kan spørre om noe sånt, så hvorfor ikke spørre en annen mann?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg skal prøve å gi deg et tredelt svar på ditt innlegg:

1. Sex med behandleren din er helt utelukket og ulovlig. Vi mennesker har mange behov som må dekkes for at vi skal ha det bra. Det eneste behov behandleren skal og kan dekke, er behovet for å ha en dyktig samtalepartner om vanskelige tema i livet.

2. Forutsatt gjensidighet og likeverdighet, kan den typen sex gi deg noe med partnere som ikke er behandleren din. De aller fleste mennesker vil, i det minste i ettertid, føle noe utilfredsstillende med å ha hatt sex med mange partnere en ikke har hatt et kjærlighetsforhold til.

3. I et fast, gjensidig og likeverdig kjærlighetsforhold mellom voksne kvinner og menn, er det stort sett ingen grenser for hvilken seksuell aktivitet en kan bedrive så lenge begge har glede av det, enten begge har glede for seg selv eller en har glede av selve aktiviteten og den andre har glede av å glede partneren. Jeg håper du kan finne en slik partner å ha god sex med.

Skrevet

Jeg synes det høres ganske fælt ut av deg å mase på behandleren din om dette, om han etterfølger ditt ønske er det jo noe riv ruskende galt, og det vil du vel egentlig ikke?

For min del synes jeg det høres ut som om du prøver å glatte over noe som har skjedd MOT din vilje ved å repetere det MED din vilje. Kanskje ved å gjenta det mange nok ganger vil det som skjedde mot din vilje forsvinne? 

Slik har hvertfall jeg tenkt noen ganger om ting som jeg gjerne ville glemme, om jeg gjentok det nok ganger med vilje ville den/de gangene det hadde skjedd mot min vilje virke mer ubetydelige, som noe som ikke skjedde så veldig ofte, unntaket ikke regelen hvis du skjønner. 

Jeg vil dog si jeg misunner deg din usjenerte væremåte. Jeg tør ikke en gang å si til behandler at jeg ikke liker vedkommende. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Behandleren min har ikke hatt sex med meg bare så det er sagt. Det er jeg som ønsker dette muligens fordi han er "mannen" i mitt liv for tiden. Utover det synes jeg kanskje det er noe perverst over at jeg gjentar fortidens hendelse. Dengang skjønte jeg ikke hva det var og tente over hodet ikke på behandlingen jeg fikk, men etterhvert som jeg ble voksen merket jeg at minner fra den gang kunne tenne meg. Det er så sykt bare.  

Jeg var egentlig ute etter å vite om noen andre har opplevd lignende. En skulle tro at man holdt seg unna det som var utrygt og som en gang skremte en og ikke forsøke å gjenoppleve det i en annen form. Jeg vet ikke, men det føles skammelig å si det, for jeg gjør dette ofte, uten å kan si helt hvorfor. 

Skrevet

Takk for svar.

Behandleren min har ikke hatt sex med meg bare så det er sagt. Det er jeg som ønsker dette muligens fordi han er "mannen" i mitt liv for tiden. Utover det synes jeg kanskje det er noe perverst over at jeg gjentar fortidens hendelse. Dengang skjønte jeg ikke hva det var og tente over hodet ikke på behandlingen jeg fikk, men etterhvert som jeg ble voksen merket jeg at minner fra den gang kunne tenne meg. Det er så sykt bare.  

Jeg var egentlig ute etter å vite om noen andre har opplevd lignende. En skulle tro at man holdt seg unna det som var utrygt og som en gang skremte en og ikke forsøke å gjenoppleve det i en annen form. Jeg vet ikke, men det føles skammelig å si det, for jeg gjør dette ofte, uten å kan si helt hvorfor. 

Hvis dette ikke skaper noe psykiske problemer for deg, så hvorfor ikke godta at det er sånn? Dette er tross alt ikke det verste å tenne på, det er de som tenner på det som er langt verre enn dette, for å si det mildt.

Men prøv å kutte ut dette med psykologen din, han kan ikke gå så langt at han har sex med deg. Hvorfor ikke finne en annen å ha sex med, verden er jo full av menn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...