Gå til innhold

Glemt dose lamictal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som går på lamictal pga. eupf. I går glemte hun å ta tablettene og hun reagerte kraftig. Reagerer man virkelig så raskt pga. glemt dose? Og bør jeg bli bekymret eller vil det stabilisere seg igjen når hun tar tablettene? Jeg ble ganske skremt og veldig bekymret for henne i går. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hun skal bare ta neste dose som vanlig.

Den sterke reaksjonen har nok langt mer med diagnosen enn med farmakologien å gjøre.

Skrevet

man merker ingenting av å glemme tablettene en gang hvis man har bipolar lidelse

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte lamictaldosen en gang. Fikk ikke en "voldsom" reaksjon, men ble veldig skjelven og litt stressa. Kom på at jeg hadde glemt tablettene etter at jeg ble skjelven altså, bare så det er klart.

Anonymous poster hash: aa596...8c5

Skrevet

Da var det nok heller diagnosen ja, som dere sier. Det var vel egentlig det jeg trodde, men ble veldig usikker når hun selv sa at det skyldes glemt dose lamictal. Hun har det noe bedre i dag, så tipper reaksjonen hennes litt skyldes at hun var ekstra sliten i går også. Hun har tatt tablettene som normalt i dag. 

Takk for alle innspill, jeg setter virkelig pris på dem! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...