Gå til innhold

Jobbe med seg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innlagt på DPS og har hatt MANGE selvmordstanker og noen planer under dette oppholdet...i starten. Har bare vært innlagt i 2 uker og det er bare de siste 2 dagene jeg har prøvd ut denne teorien, så vet ikke om det er tilfelle at det fungerer, eller om det bare er en del av svingningene av min Bipolare Lidelse.

Da jeg x antall ganger ble truet med akuttpost fant jeg ut at jeg måtte finne bakenforliggende årsaker til disse tankene.

Jeg har kommet fram til at jeg tenker en tiendelssekund før jeg begynner føle ting. Disse følelsene setter jeg lokk på og satser på at de går over...noe de stort sett ikke gjør. Deretter får jeg da selvmordstanker som utløp for disse tankene og følelsene jeg ikke klarer uttrykke.

Nå har jeg jobbet hardt for å finne dette ut, og det er jævlig tungt å jobbe med dette, men det fungerer faktisk litt! Jeg klarer fange opp faresignalene og be om samtaler for å hindre at dette utvikler seg veldig mye.

Jeg håper jeg klarer stå i denne jobben, siden jeg får bedre tanker og lite selvmordstanker...litt etter litt føler jeg meg smått bedre.

Jeg har veldig flinke folk rundt meg her, og skal jobbe hardt til uka for å se om denne utviklinga hjelper på tankene og følelsesutløpet...

Anonymous poster hash: 2e885...24e
Skrevet (endret)

Jeg er innlagt på DPS og har hatt MANGE selvmordstanker og noen planer under dette oppholdet...i starten. Har bare vært innlagt i 2 uker og det er bare de siste 2 dagene jeg har prøvd ut denne teorien, så vet ikke om det er tilfelle at det fungerer, eller om det bare er en del av svingningene av min Bipolare Lidelse. Da jeg x antall ganger ble truet med akuttpost fant jeg ut at jeg måtte finne bakenforliggende årsaker til disse tankene. Jeg har kommet fram til at jeg tenker en tiendelssekund før jeg begynner føle ting. Disse følelsene setter jeg lokk på og satser på at de går over...noe de stort sett ikke gjør. Deretter får jeg da selvmordstanker som utløp for disse tankene og følelsene jeg ikke klarer uttrykke. Nå har jeg jobbet hardt for å finne dette ut, og det er jævlig tungt å jobbe med dette, men det fungerer faktisk litt! Jeg klarer fange opp faresignalene og be om samtaler for å hindre at dette utvikler seg veldig mye. Jeg håper jeg klarer stå i denne jobben, siden jeg får bedre tanker og lite selvmordstanker...litt etter litt føler jeg meg smått bedre. Jeg har veldig flinke folk rundt meg her, og skal jobbe hardt til uka for å se om denne utviklinga hjelper på tankene og følelsesutløpet... Anonymous poster hash: 2e885...24e

Veldig bra jobba. Det neste steget må bli at du selv klarer å mentalisere, slik at du ikke nødvendigvis trenger andre til å sortere tanker. Når du kommer dit, da har du kommet langt. Men jeg synes du har kommet et langt stykke allerede, ut i fra det du forteller. Det er viktig å ikke fortrenge følelser, for da kan man finne tankene bak, som skaper de vonde følelsene. Bruk oppholdet for alt det er verdt. Det virker som du har flinke folk rundt deg. Bruk det nå når du kan og ikke minst hvordan takle selvmordstankene når du kommer hjem. Det er viktig å lære hvordan du selv kan gi innflytelse til hva du tenker, slik at følelsene ikke blir så sterke. Har du kommet så langt som nå, vil du med tiden klare det og. Vi kan jo ikke alltid være avhengig av andre. Hverdagen vil komme når du kommer hjem. Går du i jevnlig terapi?

Endret av Missimo
AnonymBruker
Skrevet

Veldig bra jobba. Det neste steget må bli at du selv klarer å mentalisere, slik at du ikke nødvendigvis trenger andre til å sortere tanker. Når du kommer dit, da har du kommet langt. Men jeg synes du har kommet et langt stykke allerede, ut i fra det du forteller. Det er viktig å ikke fortrenge følelser, for da kan man finne tankene bak, som skaper de vonde følelsene. Bruk oppholdet for alt det er verdt. Det virker som du har flinke folk rundt deg. Bruk det nå når du kan og ikke minst hvordan takle selvmordstankene når du kommer hjem. Det er viktig å lære hvordan du selv kan gi innflytelse til hva du tenker, slik at følelsene ikke blir så sterke. Har du kommet så langt som nå, vil du med tiden klare det og. Vi kan jo ikke alltid være avhengig av andre. Hverdagen vil komme når du kommer hjem. Går du i jevnlig terapi?

Jeg har ukentlig oppfølging fra oppfølgingstjenesten for Psykisk helse og rus en gang i uka og et team som jobber med psykoser.

Vet ikke om det kommer til å holde når jeg blir utskrevet, men det får jeg ta når det skulle bli aktuelt.

Jeg skal være innlagt i ca 8 uker, så får masse tid til å fortsette jobben. Vi på avdelinga er hjemme hver helg, så får testa litt ut ukentlig(i tillegg til på posten ellers)

Jeg er for tiden aleine hjemme og det er litt tøft å holde tankene ute, men prøver så godt jeg kan.

Skrevet

Jeg har ukentlig oppfølging fra oppfølgingstjenesten for Psykisk helse og rus en gang i uka og et team som jobber med psykoser.

Vet ikke om det kommer til å holde når jeg blir utskrevet, men det får jeg ta når det skulle bli aktuelt.

Jeg skal være innlagt i ca 8 uker, så får masse tid til å fortsette jobben. Vi på avdelinga er hjemme hver helg, så får testa litt ut ukentlig(i tillegg til på posten ellers)

Jeg er for tiden aleine hjemme og det er litt tøft å holde tankene ute, men prøver så godt jeg kan.

Det høres ut som om du er godt i gang med å finne noen gode strategier :-) Fortsett å samarbeide med personalet, sannsynligvis kan du oppnå ganske mye i løpet av de ukene du skal være innlagt.

Skrevet

Jeg har ukentlig oppfølging fra oppfølgingstjenesten for Psykisk helse og rus en gang i uka og et team som jobber med psykoser. Vet ikke om det kommer til å holde når jeg blir utskrevet, men det får jeg ta når det skulle bli aktuelt.Jeg skal være innlagt i ca 8 uker, så får masse tid til å fortsette jobben. Vi på avdelinga er hjemme hver helg, så får testa litt ut ukentlig(i tillegg til på posten ellers) Jeg er for tiden aleine hjemme og det er litt tøft å holde tankene ute, men prøver så godt jeg kan. Anonymous poster hash: 2e885...24e

Høres ut som du får god oppfølging. Jeg måtte og ha tett oppfølging før jeg klarte å forstå mine egne tanker og dermed mine følelser. Ennå kan jeg få intense og vonde følelser basert på tanker som kommer så fort at jeg ikke har helt oversikten. Utforsker det sammen behandler, og har derfor fått god trening i å kartlegge hva som egentlig skjer med meg i ulike situasjoner, men det tar tid. Som jeg sa i sted så synes jeg det virker som du har god innsikt, og det er en veldig bra begynnelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...