Gå til innhold

Orker ikke trene mer en enn gang i uken. Er det verdt det?


tjohei1

Anbefalte innlegg

Ja, jeg liker også bedre å trene ute, men sliter med tungsinn og kan få negative tanker når jeg tusler alene. Jeg jobber ikke og ser ikke mye til folk så jeg tenkte at det kunne være en måte å være sosial på å dra på treningssenter og bli med på gruppetimer.

Jeg skjønner, da kan det være bedre for deg å oppsøke et treningssenter. Har du sjekket på FB om det finnes noen turgrupper i nærheten av deg? Jeg husker jeg leste om en tur/trimgruppe som ble startet på FB, flere og flere meldte seg på og kom pga det sosiale. 

 

 

 

edit:

 

fant link:

 

 https://www.facebook.com/Tjukkasgjengen?hc_location=timeline

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jeg evt. gjøre i tillegg, men ikke når jeg blir så sliten av å gå på de gruppetimene jeg gjør nå. Jeg meldte meg inn på treningssenter også pga. av det sosiale. Jeg jobber ikke og ser ikke så mye til folk i hverdagen. Å tusle alene på tur, er fint det, men ikke noe særlig sosialt.

Har du undersøkt om kommunen du bor i har turgåing i regi av friskvernsentral eller frivillighetssentral? Hvis de har det, så kan det være en fin måte å gå tur sammen med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner, da kan det være bedre for deg å oppsøke et treningssenter. Har du sjekket på FB om det finnes noen turgrupper i nærheten av deg? Jeg husker jeg leste om en tur/trimgruppe som ble startet på FB, flere og flere meldte seg på og kom pga det sosiale. 

Tror de kaller seg tjukkasgjengen: https://www.facebook.com/Tjukkasgjengen/posts/206851579420882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Jeg er også helt avhengig av å få tøyd ut etter trening:-) Trener 3-4 ganger i uka, men om jeg ikke rekker å tøye etter trening(styrke) blir jeg så støl at jeg har vondt i dagevis. Det hjelper mye å gå/jogge en kjapp runde dagen etter, bli skikkelig varm og så tøye ut grundig, da kan jeg få retta opp noe. Får jeg god nok tid til tøying etter trening blir jeg knapt støl i det hele tatt, da kan jeg fint kjøre styrketrening annenhver dag.

 

Syns det høres ut som du TS har kommet godt i gang:-) Tror nok kanskje du har gått litt hardt ut i begynnelsen og at det er derfor du blir så støl nå, men det vil gå seg til. Er det ingen veiledere på treningssenteret du kan spørre om råd? Der jeg trener er de ansatte veldig lette å snakke med, en av dem har flere ganger satt opp nye treningsprogram til meg og hjulpet meg med teknikk osv. uten at jeg har betalt noe for det. Alle saltimene/spinningtimene ligger på nett med fargekoder etter intensitet, de har mange tilbud både med medium til lav intensitet(styrkesirkel/bevegelse) og helt lav intensitet(yoga). Har du snakket med de ansatte om hva de tilbyr, eller om de kunne hjulpet deg med et treningsprogram med slynge eller apparater?

 

Turgrupper er supre, både god aktivitet og sosialt samvær:-)

 

Husk å være stolt av det du oppnår, 1 gang i uka er MYE bedre enn ingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier også tøye ut etter trening. Tror ikke det betyr noe i forhold til stølhet eller ikke. 

 

Jeg blir også bli stiv og støl rett som det er, og er fornøyd med det. Om jeg er stiv/støl tenker jeg at det bare vitner om at jeg har tatt i og/eller brukt nye muskelgrupper.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Kan du ikke bare være med og så presse deg sånn at det er passe for deg? Og ingen ser vel hvor mye motstand du har stilt inn spinningsykkelen på...

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sykkelsko? Hvis jeg trener med vanlige joggesko, så får jeg også vondt i fotsålene når jeg trener spinning, men ikke med sykkelsko.

Jeg bruker sykkelsko, men mulig jeg må kjøpe nye? Har hatt dem lenge nå. Ellers så har jeg fotsåleproblemer som gjør at jeg får vondt i fotsålene når jeg belaster dem mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du undersøkt om kommunen du bor i har turgåing i regi av friskvernsentral eller frivillighetssentral? Hvis de har det, så kan det være en fin måte å gå tur sammen med andre.

Jeg har sjekket frivillighetsentral på nettsiden, men fant ikke noe der. Friskvernsentral tror jeg ikke finnes her jeg bor. Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner, da kan det være bedre for deg å oppsøke et treningssenter. Har du sjekket på FB om det finnes noen turgrupper i nærheten av deg? Jeg husker jeg leste om en tur/trimgruppe som ble startet på FB, flere og flere meldte seg på og kom pga det sosiale. 

 

 

 

edit:

 

fant link:

 

 https://www.facebook.com/Tjukkasgjengen?hc_location=timeline

Jeg er medlem der, men har ikke turt å stille opp ennå. De skriver at de krever godt humør på de som stiller opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket frivillighetsentral på nettsiden, men fant ikke noe der. Friskvernsentral tror jeg ikke finnes her jeg bor. Hva er det?

Noen kommuner har friskverntilbud, og de driver enkelt sagt med bl.a. fysisk aktivitet for folk som trenger det. Andre steder finnes jo aktiv på dagtid, som dekker omtrent samme brukergruppe, - og noen steder driver også frivillighetssentralene med turgåing etc.

 

Det er litt synd at ikke informasjonen om hva som finnes av tilbud i hver enkelt kommune er lettere tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem der, men har ikke turt å stille opp ennå. De skriver at de krever godt humør på de som stiller opp.

Så lenge du ikke planlegger å skjelle ut de andre, så er humøret ditt godt nok til at du kan delta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også helt avhengig av å få tøyd ut etter trening:-) Trener 3-4 ganger i uka, men om jeg ikke rekker å tøye etter trening(styrke) blir jeg så støl at jeg har vondt i dagevis. Det hjelper mye å gå/jogge en kjapp runde dagen etter, bli skikkelig varm og så tøye ut grundig, da kan jeg få retta opp noe. Får jeg god nok tid til tøying etter trening blir jeg knapt støl i det hele tatt, da kan jeg fint kjøre styrketrening annenhver dag.

 

Syns det høres ut som du TS har kommet godt i gang:-) Tror nok kanskje du har gått litt hardt ut i begynnelsen og at det er derfor du blir så støl nå, men det vil gå seg til. Er det ingen veiledere på treningssenteret du kan spørre om råd? Der jeg trener er de ansatte veldig lette å snakke med, en av dem har flere ganger satt opp nye treningsprogram til meg og hjulpet meg med teknikk osv. uten at jeg har betalt noe for det. Alle saltimene/spinningtimene ligger på nett med fargekoder etter intensitet, de har mange tilbud både med medium til lav intensitet(styrkesirkel/bevegelse) og helt lav intensitet(yoga). Har du snakket med de ansatte om hva de tilbyr, eller om de kunne hjulpet deg med et treningsprogram med slynge eller apparater?

 

Turgrupper er supre, både god aktivitet og sosialt samvær:-)

 

Husk å være stolt av det du oppnår, 1 gang i uka er MYE bedre enn ingen!

Hvor trener du da? De har ikke så godt tilbud her jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kommuner har friskverntilbud, og de driver enkelt sagt med bl.a. fysisk aktivitet for folk som trenger det. Andre steder finnes jo aktiv på dagtid, som dekker omtrent samme brukergruppe, - og noen steder driver også frivillighetssentralene med turgåing etc.

 

Det er litt synd at ikke informasjonen om hva som finnes av tilbud i hver enkelt kommune er lettere tilgjengelig.

Jeg drar på aktiv på dagtid hvis jeg rekker det. Har litt problemer med å stå opp tidlig noen dager, men det går lettere nå om våren. Det er som er dumt der er at man kun får bruke et kondisjonsapparat 15 min en gang om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar på aktiv på dagtid hvis jeg rekker det. Har litt problemer med å stå opp tidlig noen dager, men det går lettere nå om våren. Det er som er dumt der er at man kun får bruke et kondisjonsapparat 15 min en gang om dagen.

Så synd at det legges slike begrensninger på treningen. Aktiv på dagtid er jo i utgangspunktet et svært godt tilbud for mange, men noen ganger får jeg mistanke om at de ikke får lov til å gi like gode tilbud gjennom aktiv på dagtid som de ville gitt til ordinære medlemmer på et treningssenter. Om så er tilfellet, så er det leit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sykkelsko, men mulig jeg må kjøpe nye? Har hatt dem lenge nå. Ellers så har jeg fotsåleproblemer som gjør at jeg får vondt i fotsålene når jeg belaster dem mye.

Mine sykkelsko er eldgamle, og jeg synes ikke det gjør noe siden de ikke skal dempe støtbelastning slik joggesko skal. Men jeg må alltid ha sko som er laget for folk som overpronerer, så jeg har passet på at også sykkelskoene mine har god oppbygning under fotbuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem der, men har ikke turt å stille opp ennå. De skriver at de krever godt humør på de som stiller opp.

 

Bare overse det ;-) du kommer langt med normal høflighet og en dialog om været. 

Men du er advart, humøret kan ta seg opp når man er ferdig med utflukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...