Gå til innhold

Deprisjon eller.....

Anbefalte innlegg

ettlykkeliglivivente
Skrevet

Hei

Jeg er ei jente på 31 år som finner meg selv sint og irritabel hver gang jeg kommer hjem til mannen min. Jeg er også utslitt kl ni på kvelden og føler at jeg har leggetiden til en 10 åring.

Jeg har alltid sliti med dårlig kroppsyn og noen selvmordstanker i ny og ne, siden jeg var 14 år gammel. Føler meg ofte alene (selvom jeg ikke er det) og rett og slett følelsesløs. Klarer ikke kjenne kjærlighet, bare tristhet. Jeg er gift med en mann jeg vet jeg elsker, men jeg klarer i perioder (største delen) ikke og føle noen ting. Annet enn evnt sinne og irristasjon. Jeg vet at mitt første forhold som innebar utroskap ødla meg helt, og det har tatt 10 år og "komme over" det. Men sjalusien har gått litt bort...noen ganger føles det som at det har gått over til og "ikke føle noe".. Sitter i min egen verden og føler det mørkt der inne. Har stor kjærlighet rett foran nesa mi, men klarer ikke føle noe glede over det.

Dette kommer spesielt i tiden før mensen. Nå har jeg notert ned når dette er verst, og det er absolutt tiden. Men det er oftere enn det også da. Føler nesten at jeg ikke klarer smile. Hvis jeg får alkohol i kroppen, så blir jeg pratsom og smiler masse.. men siden jeg ikke ønsker bli alkoholiker så tenker jeg at dette ikke er utveien.

Sexlysten er også forsvunnet. Får nesten angst når jeg tenker på at mannen min skal ta på meg noen ganger. Vil ikke bli tatt på, eller at han skal vise at han elsker meg.

Alt dette gjør meg MEGET frustrert fordi jeg ønsker ikke være sånn. Jeg vil være blid og hyggelig, jeg vil bli elsket og elske. Jeg vil le... klarer bare ikke få det ut.

Hva skal jeg gjøre? Moren min går på angst tabletter, noe jeg føler ofte at jeg også har i visse situasjoner. Unngår situasjoner, svetter i hendene, rødmer og blir super stresset. Men det er ikke så plagsomt som ikke og føle noe... og se at du ødelegger forhold rundt deg, og du skjønner ikke hvorfor. Og komme hjem fra en ferie og tenke, hvorfor kunne du ikke bare nyte den når du hadde den?

Hjelp meg.......

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er overveiende sannsynlig at dette er en depresjon. Ring til fastlegen din for timebestilling allerede i morgen.

Den beste behandlingen for depresjon er en kombinasjon av psykoterapi og medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...