Gå til innhold

Abstinenser av dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil jeg risikere avhengighet og/eller abstinenser av 15mg Sobril per dag i en uke pga en litt vanskelig situasjon som er forbigående?

Anonymous poster hash: 241e6...a6f
Skrevet

Nei. Se NHD sitt svar om dette tema i annen tråd.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei.

Skrevet

Jeg gikk engang på sobril 45 mg hver dag i ca 6 måneder. Bestemte meg for å slutte brått. Hadde det litt forferdelig i 14 dager. Dette var en helt annen form for angst enn den jeg tok sobrilen for. Jeg visste også at den ville gi seg og dette ga motivasjon til å holde ut.

Sånn bruk av sobril i en uke, eller to, har jeg aldri kjent noe seponeringsangst av.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk engang på sobril 45 mg hver dag i ca 6 måneder. Bestemte meg for å slutte brått. Hadde det litt forferdelig i 14 dager. Dette var en helt annen form for angst enn den jeg tok sobrilen for. Jeg visste også at den ville gi seg og dette ga motivasjon til å holde ut.

Sånn bruk av sobril i en uke, eller to, har jeg aldri kjent noe seponeringsangst av.

Kan du beskrive hvordan denne angsten føles i forhold til det du tok den for?

Skrevet

Kan du beskrive hvordan denne angsten føles i forhold til det du tok den for? Anonymous poster hash: 241e6...a6f

Kan prøve: det var en slags iskald følelse i magen. Smertefullt, i tillegg svettet jeg og følte meg syk, akkurat som en slags feber.

Jeg har ptsd, det er jo også en form for angst. Denne er lammende, sprer seg i hele kroppen og jeg greier ingenting. Seponeringsangsten var mere aktiverende, ihvertfall for meg. Jeg vasket og sprang rundt, sov nesten ikke mens denne sto på.

I tillegg visste jeg hvorfor, da var det lettere å holde ut. Jeg visste at den ikke ville vare evig. 14 dager holdt jeg gladelig ut.

Den opprinnelige angsten min kommer pga traumer. Den er mye farligere, tankene, følelsene og alt blir kaotisk. Kan tenke hundre tanker på en gang, ihvertfall kjennes det ut sånn, og alt er katastrofalt og negativt.

Ble sikkert rotete dette, ikke så enkelt å sette ord på egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Kan prøve: det var en slags iskald følelse i magen. Smertefullt, i tillegg svettet jeg og følte meg syk, akkurat som en slags feber.

Jeg har ptsd, det er jo også en form for angst. Denne er lammende, sprer seg i hele kroppen og jeg greier ingenting. Seponeringsangsten var mere aktiverende, ihvertfall for meg. Jeg vasket og sprang rundt, sov nesten ikke mens denne sto på.

I tillegg visste jeg hvorfor, da var det lettere å holde ut. Jeg visste at den ikke ville vare evig. 14 dager holdt jeg gladelig ut.

Den opprinnelige angsten min kommer pga traumer. Den er mye farligere, tankene, følelsene og alt blir kaotisk. Kan tenke hundre tanker på en gang, ihvertfall kjennes det ut sånn, og alt er katastrofalt og negativt.

Ble sikkert rotete dette, ikke så enkelt å sette ord på egentlig.

Takk for beskrivelsen. Men det er da ikke noe jeg trenger å tenke på med min beskjedne bruk.

Er det fortsatt ingen fare for tilvenning eller abstinenser om jeg blir nødt til å bruke 30mg pr dag den ene uken?

Skrevet

Takk for beskrivelsen. Men det er da ikke noe jeg trenger å tenke på med min beskjedne bruk. Er det fortsatt ingen fare for tilvenning eller abstinenser om jeg blir nødt til å bruke 30mg pr dag den ene uken? Anonymous poster hash: 241e6...a6f

Jeg hadde ikke vært bekymret for dette. Har brukt sobril endel ganger når ingenting annet har virket. Etter en uke har jeg aldri merket noe av dette. Jeg tror det er veldig viktig å tenke at angst ikke er farlig, kun veldig ubehagelig :-).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke vært bekymret for dette. Har brukt sobril endel ganger når ingenting annet har virket. Etter en uke har jeg aldri merket noe av dette. Jeg tror det er veldig viktig å tenke at angst ikke er farlig, kun veldig ubehagelig :-).

Doseendring av SSRI og internt prosjektbytte på jobb samtidig, som til sammen skaper litt midlertidig økt angst og uro. Derfor jeg vil la Sobrilen hjelpe meg litt, men ikke om jeg hadde fått et nytt problem som følge av denne bruken. Men da høres det ut som at det ikke er noen bare med en uke på 15-30mg  :) Jeg har kun brukt det sporadisk tidligere, maks 15mg en gang i uken, med unntak av en uke sammenhengende for et halvt år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...