Gå til innhold

Hvor lang tid man får effekt av medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker wellbutrin 300 mg, men ble likevel deprimert. Bipolar 2. Sluttet med trilafon på mars ifjord og har gått deprimert store deler av vinteren. Startet opp med trilafon igjen først på februar.

Er fortsatt kjempeleimeg. Er veldig ustabil følelsesmessig. Dette går utover han jeg bor sammen med også. Det ene øyeblikket har jeg lyst til å dumpe han på sjøen, så blir jeg plutselig gladere og kan bygge slott sammen med han. Sånn er jeg i alle sammenhenger.

Tror jeg har fått eupf på mine "gamle dager" sukk. Hvor lang tid kan det ta før trilafon får effekt igjen, har vært tålmodig i snart to måneder nå?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg forstår spørsmålet om eupf på gamle dager, men jeg vil ikke ta stilling til dette på så tynt grunnlag. På den annen siden kan en se slike svingninger inne i en "vanlig" depresjon.

Derimot kan jeg si at den effekt som evt skulle komme av medisinen, den burde ha vært her nå.

Skrevet

Jeg forstår spørsmålet om eupf på gamle dager, men jeg vil ikke ta stilling til dette på så tynt grunnlag. På den annen siden kan en se slike svingninger inne i en "vanlig" depresjon.

Derimot kan jeg si at den effekt som evt skulle komme av medisinen, den burde ha vært her nå.

Hei. Kan vel ikke få eupf sånn plutselig nei, var mere en galgenhumoristisk måte å se denne depresjonen på. Har det sånn energimessig også. Kan sitte og ikke se noe poeng i noenting, så får jeg plutselig den energien og lager middag, vasker klær, støvsuge, alt samtidig.

Har også angst oppe i dette. Selvmordstanker. Ettersom jeg burde hatt effekt av trilafon nå bør jeg vel kanskje kontakte behandler. Greier ikke å bestemme meg, skal, skal ikke, er slik også hele tiden. Jeg skulle ha gått tur, men jeg burde gjort noe annet istedet. Tankene flyr fra det ene til det andre. Har greid å irritere minst to stykker på en halvtime og jeg er amper selv også. Sånn atombombeaktig! Kanskje vært en fordel å vite hvordan formen er fra time til time, dag for dag. Takker for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...