Gå til innhold

Hvordan få hjelp til noen som ikke vil ha hjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble seksuelt misbrukt som barn av min far. Min mor vet dette, det ble rettsak etc etc. Nå er jeg voksen. Jeg har flytta bort fra hjembyen min for å komme meg bort fra far (orker ikke å møte han på gata), jeg har fått en flott ny svigerfamilie, to små barn, gift med flott mann, hus og alt er fint,

Nå har min mor i det siste begynt p si merkelig, opplagte løgner. Hun bor fremdeles i hjembyen min, mine foreldre ble skilt før misbrukere begynte,

Hun mener bestemt av svigersøsteren min prøver å få forgifte henne. Hun mener at jeg må passe meg for svigersøsteren min fordi hun har lyst til å ta livet av meg. Hun har siste gangen nå sendt meg en sms. Der fortalte hun meg at jenteungen min på 3 år hadde gråt så mye på natten sist vi sov over der. Hun mener at datteren min gått flere ganger og sa at tissemannen til tante skulle komme inn i henne og at det var vondt når fantes finger lekte tissemannen. I tillegg skrev hun at hun hadde snakket med datteren min dagen etterpå og at datteren min hadde bekreftet dette. Jeg sov sammen med datteren min denne natten fordi hun hadde mareritt om kaptein sabeltann og hun gråt av den grunn.

Min mor er veldig mistenksom. Hun studerer, me. Vil ikke fortelle meg hva hun studerer. Hun forteller det til alle andre. Hva kan jeg gjøre for at hun skal bli undersøkt?

Anonymous poster hash: 313cb...3f8

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du tar kontakt med fastlegen hennes evt kommunelege I / kommuneoverlege i hjemkommunen hennes. Disse kan sørge for at hun blir undersøkt - om nødvendig mot hennes vilje.

Psykisk helsevernloven §3-1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...