AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 Skrevet 27. mars 2014 Jeg sliter veldig med angst og depresjoner og har gjort det noen måneder. Jeg tenker en del på å prøve og skaffe meg jobb et annet sted, muligens utenlands. Problemet er at jeg blir bestemor til høsten og vil gjerne være her da og det er også ønske hos barna mine.Jeg har ikke fast jobb og det er et av problemene mine. Jeg vil ha gode muligheter å få jobb i en del land siden jeg har høy utdannelse og snakker flytende engelsk.Jeg er så lei av alt her hjemme nå. Venner er langt ute i periferien og jeg orker ingenting og da kommer spørsmålet om jeg vil orke å dra, men jeg tror det kan løfte meg opp. Anonymous poster hash: 4238b...184 0 Siter
ColaZero Skrevet 28. mars 2014 Skrevet 28. mars 2014 Jeg sliter veldig med angst og depresjoner og har gjort det noen måneder. Jeg tenker en del på å prøve og skaffe meg jobb et annet sted, muligens utenlands. Problemet er at jeg blir bestemor til høsten og vil gjerne være her da og det er også ønske hos barna mine. Jeg har ikke fast jobb og det er et av problemene mine. Jeg vil ha gode muligheter å få jobb i en del land siden jeg har høy utdannelse og snakker flytende engelsk. Jeg er så lei av alt her hjemme nå. Venner er langt ute i periferien og jeg orker ingenting og da kommer spørsmålet om jeg vil orke å dra, men jeg tror det kan løfte meg opp. Anonymous poster hash: 4238b...184 Min mor har ofte sagt til meg; nissene følger alltid med på lasset. Godt ordtak synes jeg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. mars 2014 Skrevet 28. mars 2014 Husk at kravene til å prestere på jobb vanligvis er langt høyere i andre land enn i Norge. Det høres ikke ut som om du er helt i form. Jeg fraråder utenlandsreise. 0 Siter
rose23 Skrevet 28. mars 2014 Skrevet 28. mars 2014 Dra av gårde :-) Vet mange som får nytt liv etter å ha forlatt gamle beiter :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 Skrevet 29. mars 2014 Husk at krevene til å prestere på jobb vanligvis er langt høyere i andre land enn i Norge. Det høres ikke ut som om du er helt i form. Jeg fraråder utenlandsreise. Jeg har bodd og reist mye i mange land.. Kravene er ikke langt høyere i alle andre land enn i Norge. Da hadde det vært dårlig stilt her på bjerget. Janteloven er sterkere i Norge enn i andre land. Tendenser til utestengning var arbeidslivet er sterkere i Norge enn andre land. Det er mange behandlere som mener at miljøskifte kan være bra. Jeg hadde ikke tenkt meg å dra til en landsby i Kina eller Papa Ny Guinea. Anonymous poster hash: 4238b...184 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 Skrevet 29. mars 2014 Jeg sliter veldig med angst og depresjoner og har gjort det noen måneder. Jeg tenker en del på å prøve og skaffe meg jobb et annet sted, muligens utenlands. Problemet er at jeg blir bestemor til høsten og vil gjerne være her da og det er også ønske hos barna mine. Jeg har ikke fast jobb og det er et av problemene mine. Jeg vil ha gode muligheter å få jobb i en del land siden jeg har høy utdannelse og snakker flytende engelsk. Er det umulig å få fast jobb her i landet? Anonymous poster hash: 1b0f3...2b6 0 Siter
rose23 Skrevet 29. mars 2014 Skrevet 29. mars 2014 Enig der. I mange land kan e faktisk leve av å selge dopapir, ha en olivengård eller ta betaling for solsenger på en strand.... I USA, så kan en student tjene penger på å vifte med en plakat på en bensinstasjon... Slik hadde aldri gått i Norge. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 Skrevet 29. mars 2014 AnonymBruker, on 29 Mar 2014 - 10:35, said: Er det umulig å få fast jobb her i landet?Anonymous poster hash: 1b0f3...2b6 Umulig er det nok ikke, men det ser ikke lyst ut innen mitt felt. Jeg kan ha muligheter utenlands. Anonymous poster hash: 4238b...184 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 Skrevet 29. mars 2014 Nils Håvard Dahl, psykiater, on 28 Mar 2014 - 09:58, said: Husk at krevene til å prestere på jobb vanligvis er langt høyere i andre land enn i Norge. Det høres ikke ut som om du er helt i form. Jeg fraråder utenlandsreise. Hvordan kan du fraråde utenlandsreise ut fra det lille jeg skriver? Mener du at jeg ikke kan dra en måned eller to til utlandet, eller fraråder du ti års opphold i et annet land? Når er land utland? Anonymous poster hash: 4238b...184 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. mars 2014 Skrevet 29. mars 2014 Alle svar blir gitt "ut fra det lille" TS skriver. Hvis en ønsker bare en type svar, bør en opplyse om det i sitt første innlegg. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 29. mars 2014 Skrevet 29. mars 2014 Enig der. I mange land kan e faktisk leve av å selge dopapir, ha en olivengård eller ta betaling for solsenger på en strand.... I USA, så kan en student tjene penger på å vifte med en plakat på en bensinstasjon... Slik hadde aldri gått i Norge.I mange land er lønnsforskjellene enorme, og for slike jobber som du nevner har man knapt råd til å betale for en knøttliten leilighet og omkostninger ellers, og alle typer utskeielser må droppes. Kanskje ingen ønskesituasjon for en reiselysten? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 Skrevet 29. mars 2014 Nils Håvard Dahl, psykiater, on 29 Mar 2014 - 21:02, said:Alle svar blir gitt "ut fra det lille" TS skriver. Hvis en ønsker bare en type svar, bør en opplyse om det i sitt første innlegg. Jeg forstår ikke disse spydighetene. Du har ingen grunn til å svare meg sånn ut fra det jeg har skrevet. Anonymous poster hash: 4238b...184 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 Skrevet 29. mars 2014 Xtra, on 29 Mar 2014 - 21:24, said: I mange land er lønnsforskjellene enorme, og for slike jobber som du nevner har man knapt råd til å betale for en knøttliten leilighet og omkostninger ellers, og alle typer utskeielser må droppes. Kanskje ingen ønskesituasjon for en reiselysten? Jeg er ikke i den situasjonen å måtte selge dopapir eller vaske korridorer. J Anonymous poster hash: 4238b...184 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har muligheter til å jobbe innenfor mitt fag og det er det jeg vurderer. Skulle jeg heller legge meg ned i Norge?Anonymous poster hash: 4238b...184 0 Siter
XbellaX Skrevet 29. mars 2014 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har bodd og reist mye i mange land.. Kravene er ikke langt høyere i alle andre land enn i Norge. Da hadde det vært dårlig stilt her på bjerget. Janteloven er sterkere i Norge enn i andre land. Tendenser til utestengning var arbeidslivet er sterkere i Norge enn andre land. Det er mange behandlere som mener at miljøskifte kan være bra. Jeg hadde ikke tenkt meg å dra til en landsby i Kina eller Papa Ny Guinea. Anonymous poster hash: 4238b...184 Det blir feil å si det på generelt grunnlag dersom vi snakker om arbeidsmoral og innsats. Norge kan feks ikke måle seg med USA, mens deler av sør europa kan være langt roligere, men det avhenger igjen noe av yrkesvalg. 0 Siter
frosken Skrevet 29. mars 2014 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har muligheter til å jobbe innenfor mitt fag og det er det jeg vurderer. Skulle jeg heller legge meg ned i Norge?Anonymous poster hash: 4238b...184 Generelt sett så tenker jeg at dersom man har lyst og passende bakgrunn til å jobbe en periode i utlandet, så kan det være mye positivt ved det. Allikevel tenker jeg at det kanskje er best å være i rimelig god form/ha et avklaret forhold til sine vansker, når man drar. Kanskje kunne du planlegge å reise ut om ca et års tid, da har du både tid til å gjennomføre behandling, samt være til stede når barnebarnet kommer til verden. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 Skrevet 30. mars 2014 frosken, on 30 Mar 2014 - 00:22, said: Generelt sett så tenker jeg at dersom man har lyst og passende bakgrunn til å jobbe en periode i utlandet, så kan det være mye positivt ved det. Allikevel tenker jeg at det kanskje er best å være i rimelig god form/ha et avklaret forhold til sine vansker, når man drar. Kanskje kunne du planlegge å reise ut om ca et års tid, da har du både tid til å gjennomføre behandling, samt være til stede når barnebarnet kommer til verden. Jeg kan gjennomføre behandling andre steder også, og jobben er viktig for meg. Derfor vurderer jeg dette alvorlig nå. Barnebarnet er det som holder meg her, men jeg vil ha anledning til å komme og være til stede når det blir født. Ingenting er avgjort enda, men jeg er mer og mer overbevist om at dette vil gjøre meg godt hvis jeg får jobben. Mange av svarene i tråden har overrasket meg og har ikke gitt meg grunn til å tro at behandling er best i Norge. Jeg tror beste behandlingen er å fortsette livet sitt Anonymous poster hash: 4238b...184 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 Skrevet 30. mars 2014 Jeg kan gjennomføre behandling andre steder også, og jobben er viktig for meg. Derfor vurderer jeg dette alvorlig nå. Barnebarnet er det som holder meg her, men jeg vil ha anledning til å komme og være til stede når det blir født. Ingenting er avgjort enda, men jeg er mer og mer overbevist om at dette vil gjøre meg godt hvis jeg får jobben. Mange av svarene i tråden har overrasket meg og har ikke gitt meg grunn til å tro at behandling er best i Norge. Jeg tror beste behandlingen er å fortsette livet sitt Anonymous poster hash: 4238b...184 Hvorfor spør du da, hvis du har svaret selv? Anonymous poster hash: 1b0f3...2b6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 Skrevet 30. mars 2014 AnonymBruker, on 30 Mar 2014 - 13:58, said: Hvorfor spør du da, hvis du har svaret selv?Anonymous poster hash: 1b0f3...2b6 Jeg kan ikke se noen spørsmål i innlegget mitt. Uansett så ville jeg aldri spurt om jeg skulle dra eller ikke. Dette er det jeg som bestemmer. Jeg har mer tiltro til dem jeg drøfter dette med i RL enn på nettet. Jeg er uenig i en del som kommer frem her som at norsk arbeidsliv er mindre krevende enn andre steder og jeg snakker der av erfaring. Foruten at jeg tror ikke at det er en fordel for meg med minst mulig krav. Anonymous poster hash: 4238b...184 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 Skrevet 30. mars 2014 Jeg kan ikke se noen spørsmål i innlegget mitt. Uansett så ville jeg aldri spurt om jeg skulle dra eller ikke. Dette er det jeg som bestemmer. Jeg har mer tiltro til dem jeg drøfter dette med i RL enn på nettet. Jeg er uenig i en del som kommer frem her som at norsk arbeidsliv er mindre krevende enn andre steder og jeg snakker der av erfaring. Foruten at jeg tror ikke at det er en fordel for meg med minst mulig krav. Anonymous poster hash: 4238b...184 Hvorfor skrev du innlegget da hvis du ikke ønsket svar? Anonymous poster hash: 1b0f3...2b6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.