Gå til innhold

Jeg greier ikke mer. Reise vekk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uenig i en del som kommer frem her som at norsk arbeidsliv er mindre krevende enn andre steder 

Mulig det er slik i det offentlige?

Anonymous poster hash: 1b0f3...2b6

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

41

• XbellaX

8

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• Høstløv

4

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker, on 30 Mar 2014 - 14:47, said:

Mulig det er slik i det offentlige?

Utestenging fra arbeidslivet foregår i stor grad i det offentlige, og ingen steder så mye som i Norge. Selvmord og psykiske sykdommer er på topp i Norge og det kan ha mange forklaringer.

Jeg har tro på at det kan gjøre meg godt å komme til et varmere samfunn enn det norske. Anonymous poster hash: 4238b...184

Skrevet

Jeg kan gjennomføre behandling andre steder også, og jobben er viktig for meg. Derfor vurderer jeg dette alvorlig nå. Barnebarnet er det som holder meg her, men jeg vil ha anledning til å komme og være til stede når det blir født. Ingenting er avgjort enda, men jeg er mer og mer overbevist om at dette vil gjøre meg godt hvis jeg får jobben.

Mange av svarene i tråden har overrasket meg og har ikke gitt meg grunn til å tro at behandling er best i Norge. Jeg tror beste behandlingen er å fortsette livet sitt Anonymous poster hash: 4238b...184

Dersom du ser for deg noen klare alternativer mht jobb i utlandet, så skjønner jeg godt at du vurderer det. Som du sier, så vil du kunne motta behandling i utlandet også - men pass at du vurderer også økonomiske aspekter mht tilgang til behandling. Dersom du blir syk i utlandet, så vil du jo ha rett på behandling der. Jeg er noe mer usikker på situasjonen dersom du har en sykdom når du reiser ut, er ikke like sikker på at forsikringen vil dekke behandling i utlandet i så fall.

Meningsfylt aktivitet er viktig, og jeg synes det er bra at du ikke lar tanken på et  barnebarn stoppe alle ideer om å gjøre noe meningsfylt.

AnonymBruker
Skrevet

Utestenging fra arbeidslivet foregår i stor grad i det offentlige, og ingen steder så mye som i Norge. 

Hva er det som gjør at det står så ille til i det offentlige arbeidslivet i Norge? 

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ser for deg noen klare alternativer mht jobb i utlandet, så skjønner jeg godt at du vurderer det. Som du sier, så vil du kunne motta behandling i utlandet også - men pass at du vurderer også økonomiske aspekter mht tilgang til behandling. Dersom du blir syk i utlandet, så vil du jo ha rett på behandling der. Jeg er noe mer usikker på situasjonen dersom du har en sykdom når du reiser ut, er ikke like sikker på at forsikringen vil dekke behandling i utlandet i så fall.

Meningsfylt aktivitet er viktig, og jeg synes det er bra at du ikke lar tanken på et  barnebarn stoppe alle ideer om å gjøre noe meningsfylt.

Jeg har snakket med mine gravide barn og de støtter meg i mine planer selvom de hadde ønsket at jeg ville bli nærmere.  Jeg er klar over alt det som har med forsikringer og behandling å gjøre og vet at det ikke kommer til å bli et problem.  Jeg er ikke sikker på om jeg får jobben, men om jeg får den så sier jeg ja takk for en periode.  Det gir meg ikke mening å sitte og være bestemor på heltid.

Anonymous poster hash: 4238b...184

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som gjør at det står så ille til i det offentlige arbeidslivet i Norge? 

Antageligvis det sterke sosiale systemet som gjør at alt som heter problemer skyves over på samfunnet.

Skrevet (endret)

Jeg kan ikke se noen spørsmål i innlegget mitt. Uansett så ville jeg aldri spurt om jeg skulle dra eller ikke. Dette er det jeg som bestemmer. Jeg har mer tiltro til dem jeg drøfter dette med i RL enn på nettet.

Jeg er uenig i en del som kommer frem her som at norsk arbeidsliv er mindre krevende enn andre steder og jeg snakker der av erfaring. Foruten at jeg tror ikke at det er en fordel for meg med minst mulig krav. Anonymous poster hash: 4238b...184

Overskriften i innlegget ditt er:

"Jeg greier ikke mer. Reise vekk."

Hva er det som gjør at du tror at du vil greie deg bedre i utlandet enn i Norge?

Endret av Høstløv
Skrevet

Jeg har snakket med mine gravide barn og de støtter meg i mine planer selvom de hadde ønsket at jeg ville bli nærmere.  Jeg er klar over alt det som har med forsikringer og behandling å gjøre og vet at det ikke kommer til å bli et problem.  Jeg er ikke sikker på om jeg får jobben, men om jeg får den så sier jeg ja takk for en periode.  Det gir meg ikke mening å sitte og være bestemor på heltid.

Jeg synes dette høres fornuftig ut. Jeg ser for meg at du i like stor grad er i en eksistensiell - som rent psykiatrisk - krise, og at det å skape mening i tilværelsen er vesentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Høstløv, on 30 Mar 2014 - 17:49, said:

Hva er det som gjør at du tror at du vil greie deg bedre i utlandet enn i Norge?

Høstløv, on 30 Mar 2014 - 17:49, said:

Meningsfylt arbeid. Videreutvikling. Anonymous poster hash: 4238b...184

Skrevet

Meningsfylt arbeid. Videreutvikling. Anonymous poster hash: 4238b...184

Tror du det vil hjelpe deg ut av dine problemer?

Du beskrev problemene dine slik:

"Jeg sliter veldig med angst og depresjoner og har gjort det noen måneder."

AnonymBruker
Skrevet

Høstløv, on 30 Mar 2014 - 19:11, said:

Tror du det vil hjelpe deg ut av dine problemer?

Du beskrev problemene dine slik:

"Jeg sliter veldig med angst og depresjoner og har gjort det noen måneder."

Ja det tror jeg. Mening i tilværelsen vil hjelpe meg uten tvil. Stabilt og meningsfylt arbeid er viktig for meg. Anonymous poster hash: 4238b...184
Skrevet

Ja det tror jeg. Mening i tilværelsen vil hjelpe meg uten tvil. Stabilt og meningsfylt arbeid er viktig for meg. Anonymous poster hash: 4238b...184

Da er valget vel enkelt?

AnonymBruker
Skrevet

Høstløv, on 30 Mar 2014 - 19:29, said:

Da er valget vel enkelt?

Enkelt er det ikke. Jeg har ikke fått jobben jeg tenker på og så skal jeg bli bestemor.

Positive sider er overveldende så jeg tar jobben hvis jeg får den. Anonymous poster hash: 4238b...184

Skrevet

Enkelt er det ikke. Jeg har ikke fått jobben jeg tenker på og så skal jeg bli bestemor.

Positive sider er overveldende så jeg tar jobben hvis jeg får den. Anonymous poster hash: 4238b...184

Å bli bestemor krever vel ingen innsats fra din side?

Det mest avgjørende er vel om du får eller ikke får jobben?

AnonymBruker
Skrevet

Psykologen min trodde ikke sine egne ører da jeg fortalte henne i dag at jeg hadde fått høre fra en psykiater på nettet at norsk arbeidsliv var mindre krevende enn i andre land og frarådet meg derfor å søke jobber andre steder. Enda mindre da jeg fortalte om spydighetene.

Skrevet

Psykologen min trodde ikke sine egne ører da jeg fortalte henne i dag at jeg hadde fått høre fra en psykiater på nettet at norsk arbeidsliv var mindre krevende enn i andre land og frarådet meg derfor å søke jobber andre steder. Enda mindre da jeg fortalte om spydighetene.

Det trodde jeg var noe de aller fleste var klar over. Den jevne nordmann jobber f.eks fra 8 til 16, det er en sjeldenhet i flere andre land.

AnonymBruker
Skrevet

XbellaX, on 31 Mar 2014 - 20:36, said:

Det trodde jeg var noe de aller fleste var klar over. Den jevne nordmann jobber f.eks fra 8 til 16, det er en sjeldenhet i flere andre land.

For noe tull. Nordmenn er blitt gale av selvgodhet. I norsk arbeidsliv blir arbeidstakere dyttet over til staten hvis de får vondt i storetåa.

Det er ikke fordel for noen å fremholde nordmenn som late og laidback på jobben. Jens Stoltenberg har aldri jobbet fra 9 - 16, ikke Erna Solberg heller. De er norske. Anonymous poster hash: 4238b...184

Skrevet

For noe tull. Nordmenn er blitt gale av selvgodhet. I norsk arbeidsliv blir arbeidstakere dyttet over til staten hvis de får vondt i storetåa.

Det er ikke fordel for noen å fremholde nordmenn som late og laidback på jobben. Jens Stoltenberg har aldri jobbet fra 9 - 16, ikke Erna Solberg heller. De er norske. Anonymous poster hash: 4238b...184

http://www.dn.no/karriere/2009/11/24/-arbeidsmoralen-er-fallende

http://www.nrk.no/hordaland/thon-ut-mot-norsk-arbeidsmoral-1.8329000

http://www.dn.no/valg/2009/08/27/slakter-nordmenns-arbeidsmoral

http://www.abcnyheter.no/penger/oekonomi/2012/07/16/hadde-aldri-godtatt-norsk-arbeidsmoral-her-i-hong-kong

http://e24.no/jobb/dansker-i-norge-nordmenn-har-daarlig-arbeidsmoral/20322220

AnonymBruker
Skrevet

Men slik er det ikke andre steder, for eksempel på Island?

Anonymous poster hash: 3b525...702

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke spydigheter?

Anonymous poster hash: 3b525...702

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...