Gjest Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Hvis du aksepterer at kvinner er mindre handlekraftig enn menn på GRUPPENIVÅ så synes jeg du skal diskutere det andre steder enn på DOL. Kanskje med fastlege eller psykolog. Lykke til.... Anonymous poster hash: 4238b...184 Hva er egentlig problemet ditt? Du stiller et greit spørsmål og får et greit svar. Etterpå skjønner jeg ingenting, men forstår at her må det ligge mye mer bak. 0 Siter
slabbedask Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Hvis du aksepterer at kvinner er mindre handlekraftig enn menn på GRUPPENIVÅ så synes jeg du skal diskutere det andre steder enn på DOL. Hvorfor er det så vanskelig å godta det? Det er bl.a. en kjent sak at menn, igjen på gruppenivå, tar større risker enn kvinner. Fra forskning.no: Tar større sjanser med testosteron Hos en gruppe amerikanske MBA-studenter hadde kvinner med høye naturlige verdier av testosteron større tendens til finansiell risikoatferd enn andre. Høye nivåer av det mannlige kjønnshormonet testosteron knyttes gjerne til risikoatferd. En fersk studie fra to amerikanske universiteter har sett på forholdet mellom testosteronnivå og økonomisk risikovilje hos begge kjønn.- Generelt sett er kvinner mer risikosky enn menn når det gjelder viktige finansielle beslutninger, sier en av forskerne, førsteamanuensis Paola Sapienza ved Kelllogg Schoool of Managment ved Northwestern University.Hun sier at bakgrunnen for studien var ønsket om å finne ut mer om sammenhengen mellom testosteron, kjønn og karrierevalg. 0 Siter
Kayia Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 (endret) Hvis du aksepterer at kvinner er mindre handlekraftig enn menn på GRUPPENIVÅ så synes jeg du skal diskutere det andre steder enn på DOL. Kanskje med fastlege eller psykolog. Lykke til.... ? Jeg skjønner faktisk ikke hva du mener jeg? Har du og jeg diskutert hvorvidt kvinner er mer handlekraftige enn menn i denne tråden eller sikter du til en annen tråd? Du må nesten vise meg hvor jeg har sagt at kvinner er mindre handlekraftige på gruppenivå, så vi får ryddet unna denne misforståelsen. Med det sagt; Jeg tror vel egentlig ikke ditt svar til meg beror på en misforståelse, men derimot er et godt eksempel på god-dag-mann-økseskaft-diskusjonen jeg refererte til. Ønsker deg nok en gang (som jeg også prøvde å si i forrige svar) lykke til med valget du står overfor, og også som bestemor bosatt her eller der. Endret 2. april 2014 av Kayia 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.