Gå til innhold

Brukermedvirkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var første gang til lege for dyp/akutt depresjon med angstlidelser i år 2000. Videre innlagt frivillig på psyk. i 04,09 og 2012 for dyp/akutt depresjon med insomnia som sekundær lidelse. Jeg er utprøvd/teste på ca.25 forskjellige sorter medisiner  siden år 2000.

I januar 2014 fikk jeg diagnosen Asbergersyndrom som grunnlidelse. Jeg får ingen hjelp mot kronisk depresjon ei heller mot mine kroniske søvnproblemer. Jeg opplever ingen virkning av medisinene jeg tar mot depresjons lidelsene mine og har de siste to årene mer eller mindre konstant brukt sovemedisiner og muskelavslappende medisiner for å få sove.

Jeg har et sterkt ønske om å komme meg vekk fra disse typer medisiner men hjelpeapparatet klarer ikke å komme opp med en behandling som kan hjelpe meg. Selv har jeg foreslått ECT behandling som en siste utvei for å komme meg ut av denne depresjonen og søvnløsheten. Jeg er fullt klar over hva denne type behandling innebærer, men har fått avslag på dette til tross for at behandlingsapparatet ikke har klart å komme frem til noen form for behandlingsmetode som kan hjelpe meg. Jeg føler at jeg ikke kommer noen vei og står på stedet hvil.

Denne tilstanden jeg har oppleves invalidiserende både for meg og min familie. Hva kan jeg som pasient gjøre ? hvor stor brukermedvirkning skal det være ? hvem kan jeg be om hjelp når man føler at man ikke kommer seg videre i behandlingen? Jeg kan ikke gå slik lengre!!!

Skrevet

Hva er begrunnelsen for avslaget på ECT?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...