Gå til innhold

ECT

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest noe om ECT behandling og lurer på om det er noe for meg. Bør jeg spørre fastlegen om det og evt. psykolog? Jeg har vært alvorlig deprimert i noen måneder, men har fungert relativt bra innimellom. Jeg har hatt depresjoner før også, men det er en del år siden.

Er det ingen alvorlige bivirkninger av dette? Anonymous poster hash: bb6d1...dd3 Anonymous poster hash: bb6d1...dd3

Skrevet

jeg ble tilbudt det da jeg var innlagt, men hadde allerede mistet 4 uker av hukommelsen min pga mani så takket nei, følte ikke behov for det heller, men de sa jeg ikke så meg selv. er glad jeg sa nei, for problemet var ikke depresjon, men kaos i hodet som abilify hjelper mot. men tror det er en bra behandlingsform for de som trenger det, og det er verre ting enn å miste hukommelsen.

Skrevet

Ja jeg lurte også på om ECT kunne hjelpe meg for noen år tilbake, men fikk aldri prøvd det, Så i dag må jeg ærlig innrømme, jeg vet ikke. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

ECT vurderes vanligvis først når både psykoterapi og avansert behandling med antidepressiva har sviktet.

Det er psykiatere som tar den endelige avgjørelsen.

På meg virker det som om det er mange gode behandlingsmuligheter utenom ECT som du ennå ikke har prøvd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...