Gå til innhold

NHD, kutyme avslutte terapi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter flere års faste månedlige avtaler, avsluttet terapeuten hele "forholdet" forrige time i siste minutt av timen. (Tidligere i timen hadde h+n bedt meg om å skrive ned noe til neste gang.) På en måte greit å avslutte i og med at vi ikke kom noen vei, jeg er på stedet hvil, men jeg opplevde det likevel som brått. Utsagnet fra terapeuten om å avslutte, kom etter jeg sa at fastlegen min mente noe annet enn terapeuten, og at jeg var veldig i tvil. Jeg kunne ta kontakt hvis jeg hadde gjort noen endringer og ønsket hjelp senere. Opplevde ikke dette som helt reelt og kommer ikke til å ta kontakt igjen. Jeg ønsker og har behov for fortsatt å snakke med noen, men vet ikke om jeg orker å prøve på nytt.

Anonymous poster hash: f73fc...745
Skrevet

Dette anser jeg for å være en uprofesjonell måte å avslutte et langvarig terapiforhold på, med et lite forbehold om at din livsstil ikke er så destruktiv at terapi ikke er noe poeng.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fortutsatt at dette er en objektiv beskrivelse av saken, er dette uprofesjonelt.

Men på samme måte som en tidligere tråd om en som hadde vært på legevakten, har jeg her en følelse av at det er noe mer her enn det som skrives.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke noe om legevakttråden. Vet heller ikke mer jeg kan ha "gjort galt" enn ikke å klare å endre stressfaktorene i livet. Jeg gikk dit for å jobbe med hvorfor jeg ikke greier det.

AnonymBruker
Skrevet

Tar du til deg rådene du får, da, eller er du hele tiden ute og dobbeltsjekker med fastlegen, NHD, venner, osv?

Anonymous poster hash: 637d1...f84
AnonymBruker
Skrevet

Men greier en som strever psykisk å alltid følge vanlige råd? "Spis anorektiker, slutt å drikk alkoholiker, stå opp depressive"

Legitimt å avslutte når det ikke hjelper, men stusset på måten overfor meg som pasient når en er i sitt yrke. Følte meg enda meir mislykka, men skal glemme det nå.

Skrevet

Etter flere års faste månedlige avtaler, avsluttet terapeuten hele "forholdet" forrige time i siste minutt av timen. (Tidligere i timen hadde h+n bedt meg om å skrive ned noe til neste gang.) På en måte greit å avslutte i og med at vi ikke kom noen vei, jeg er på stedet hvil, men jeg opplevde det likevel som brått. Utsagnet fra terapeuten om å avslutte, kom etter jeg sa at fastlegen min mente noe annet enn terapeuten, og at jeg var veldig i tvil. Jeg kunne ta kontakt hvis jeg hadde gjort noen endringer og ønsket hjelp senere. Opplevde ikke dette som helt reelt og kommer ikke til å ta kontakt igjen. Jeg ønsker og har behov for fortsatt å snakke med noen, men vet ikke om jeg orker å prøve på nytt.

Spurte du hva årsaken til avslutningen var?

AnonymBruker
Skrevet

H+n sa: tror ikke jeg kan hjelpe deg mer.

Skrevet

H+n sa: tror ikke jeg kan hjelpe deg mer.

Ja, men spurte du ikke hva årsaken var? Hva er grunnen til at vedkommende tror han/hun ikke kan hjelpe deg mer? Det er jo det alt bunner i.

Madelenemie
Skrevet

Men greier en som strever psykisk å alltid følge vanlige råd? "Spis anorektiker, slutt å drikk alkoholiker, stå opp depressive"

Legitimt å avslutte når det ikke hjelper, men stusset på måten overfor meg som pasient når en er i sitt yrke. Følte meg enda meir mislykka, men skal glemme det nå. Anonymous poster hash: f73fc...745

Hei!

Nå følger jeg absolutt min psykiatere råd, sier hun sånn er det, gjør jeg det sånn! Osv...

Da hun er klok og jeg vet har reglene for et godt liv og kunnskapen om de mellommenneskelige relasjoner, lytter jeg og følger nokså eksakt det min psykiater sier.

Nå sier min psykiater at vi med autisme ikke er psykisk syke, sier vi bare har autisme og det utviklingsforstyrrelse.

Men nhd mener vi med autisme er psykisk syke,

Men for meg og andre med autisme er det lett å gjøre akkurat slik vi blir fortalt, når det har logiske forklaringer.

Men uten en detaljert og logisk forklaring er det ofte umulig å forstå/ handle riktig.

Fordi jeg er proppfull av logiske forklaringer, lever jeg et godt liv, men en psykiater måtte gi meg dem.

Andre mennesker oppfatter intuitivt det vi med autister må få forklart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...