Gå til innhold

Overgrepsutsatt på G.U.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne hører kanskje ikke til under psykiatri, men jeg velger nå å legge den her likevel.

Skal på undersøkelse i morgen. Gruer meg noe så innmari. Har fått klarsignal fra legen om å ta dobbel dose med beroligende. Har sjåfør, så alt det praktiske er i orden...det er inni hodet mitt det er kaos.

Redd jeg skal få flashbacks, redd jeg skal bli retraumatisert,redd jeg skal falle tilbake på selvskading, redd for alt.

Skal ha med meg psykiatrisk sykepleier, og vet at jeg ikke blir alene. Vet at jeg overlever, og vet det blir tatt hensyn til bagsjen min.

Men tankene mine er i opprør, kroppen i alarmberedskap, følelsene ikke til å kjenne på.

Noen gode råd å ta med på veien?

Anonymous poster hash: e1e03...2b5

Skrevet

Denne hører kanskje ikke til under psykiatri, men jeg velger nå å legge den her likevel.

Skal på undersøkelse i morgen. Gruer meg noe så innmari. Har fått klarsignal fra legen om å ta dobbel dose med beroligende. Har sjåfør, så alt det praktiske er i orden...det er inni hodet mitt det er kaos.

Redd jeg skal få flashbacks, redd jeg skal bli retraumatisert,redd jeg skal falle tilbake på selvskading, redd for alt.

Skal ha med meg psykiatrisk sykepleier, og vet at jeg ikke blir alene. Vet at jeg overlever, og vet det blir tatt hensyn til bagsjen min.

Men tankene mine er i opprør, kroppen i alarmberedskap, følelsene ikke til å kjenne på.

Noen gode råd å ta med på veien?

Anonymous poster hash: e1e03...2b5

Jeg er faktisk usikker på om jeg synes det er en god idè med dobbel dose beroligende, fordi jeg tror det er viktig at du er tilstede, at både kroppen og hodet er 100% med. Jeg mener du kan ha langt mer utbytte av å være skjerpet i de minuttene det varer, men dette er noe du naturligvis bestemmer selv. 

Dialogen med legen blir essensiell, siden vedkommende vet (eller vil få vite) om din bakgrunn, enten via deg eller ledsager, så ligger alt til rette for at personen kan møte deg på en fin måte.

Gjennom å bruke tydelige ord og setninger, gi god informasjon for hver minste handling, så tror jeg den angsten du kjenner på nå faktisk kan slippe litt etterhvert som du ligger der. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...