Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bisarr situasjon at dette skal være en motsetning.

Etter at jeg fant ut at mitt EKG var normalt, så tok jeg sjansen på å øke litt på medisinene mine i håp om å få noe mer enn bare delvis effekt.

Har jo unormalt lave serumkonsentrasjoner av Zoloft og Zeldox.

På 400 mg Zoloft og 120 mg Zeldox føler jeg meg komplett normal, eller i alle fall så normal som jeg tror er normalt :-) Jeg ser på angsttankene mine som komplett irrasjonelle og forstår ikke at jeg kunne være redd for noe så tåpelig som det jeg har vært redd for.

Legen min insisterer på 200 mg Zoloft og 80 mg Zeldox. Det gir serumkonsentrasjoner tilsvarende 50 mg Zoloft og 40 mg Zeldox. Det gir ikke spesielt god effekt heller. Synes det er litt dumt at legen da ber meg stå på disse dosene.

Tror dere at noen lege ville motsette seg om jeg sa: "På denne dosen føler jeg meg frisk og angstfri, og jeg har ingen bivirkninger"?

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere at noen lege ville motsette seg om jeg sa: "På denne dosen føler jeg meg frisk og angstfri, og jeg har ingen bivirkninger"?

Det finnes helt sikkert flere leger som din, ja.

Anonymous poster hash: 7c1dd...259

Skrevet

En overlege foreslo jeg skulle begynne på Zeldox igjen selv om den ga meg angst og aggresjon og fikk meg til å slå hånda i veggen så jeg måtte tas av den.

Så har du alle legene som slår i veggen med at Abilify ikke gir vektøkning og metabolske problemer, selv om problemet ikke er at du går opp, derimot at du ikke går NED.

jeg ville fortsatt på den dosen som er effektiv for deg.

Skrevet

Så fantastisk at du føler deg normal på disse dosene, for meg høres det ikke ut som det er noen tvil. Det er klart du må gå på de dosene som gir deg et godt liv. Hvorfor vil ikke legen at du skal stå på disse dosene? Kan det være farlig?

AnonymBruker
Skrevet

Så fantastisk at du føler deg normal på disse dosene, for meg høres det ikke ut som det er noen tvil. Det er klart du må gå på de dosene som gir deg et godt liv. Hvorfor vil ikke legen at du skal stå på disse dosene? Kan det være farlig?

Han følger vel felleskatalogens anbefalinger?

Anonymous poster hash: 7c1dd...259

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er ikke i tvil. Jeg ville aldri nøyd meg med halvveis behandling for å bli halvveis bra når det er mulig å bli helt bra uten særlige bivirkninger.

Skrevet

Jeg er ikke i tvil. Jeg ville aldri nøyd meg med halvveis behandling for å bli halvveis bra når det er mulig å bli helt bra uten særlige bivirkninger.

Takk for oppklarende svar.

Spørsmålet er bare hvordan jeg kommuniserer dette til legen min. Kanskje burde jeg gå via fastlegen?

Skrevet

Takk for oppklarende svar.

Spørsmålet er bare hvordan jeg kommuniserer dette til legen min. Kanskje burde jeg gå via fastlegen?

Det er vel ikke vanskelig å kommunisere dette? Du sier hva du mener, og forholder deg til hva din psykiater mener om saken.

Skrevet

Det er vel ikke vanskelig å kommunisere dette? Du sier hva du mener, og forholder deg til hva din psykiater mener om saken.

Problemet er at han vil si "gå tilbake til 200+80". Det hjelper meg nesten ingenting.

Skrevet

Problemet er at han vil si "gå tilbake til 200+80". Det hjelper meg nesten ingenting.

Men da er det ikke snakk om hvordan kommunisere det. Da er det snakk om hvordan du skal forholde deg til uenighet.

Skrevet

Vær tydelig på hva du har erfart og hva du ønsker. Henvis til at serumkonsentrasjon mest sannsynlig vil reflektere din opplevelse.

Hvis han fremdeles nekter å lytte: Gå til en annen lege. Du nevnte fastlegen.

Skrevet

Hvorfor insisterer han på dette?

Skrevet

Han følger Felleskatalogen. Og der er max dose Zoloft 200 mg, og max dose Zeldox mot andre tilstander enn schizofreni 80 mg.

Tror også det er noe med at han mener jeg er for frisk for ekstreme doser medisiner.

Skrevet

Han følger Felleskatalogen. Og der er max dose Zoloft 200 mg, og max dose Zeldox mot andre tilstander enn schizofreni 80 mg.

Tror også det er noe med at han mener jeg er for frisk for ekstreme doser medisiner.

Jeg synes du skal ta hans synspunkter på alvor. Jeg tror du surrer deg bort i måten du håndterer dine vansker på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...