Gå til innhold

Bivirkninger for Cipralex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg og psykologen min blitt enige om at jeg skal prøve ut Cipralex for min angst og nedstemthet. Det kan gjøre hverdagen min bedre samtidig som jeg fortsetter i terapi. Det jeg lurer på er bivirkningene på denne type medisin. Jeg har tablett angst og bruker kun en ibux i ny og ned om jeg har store smerter. Jeg er redd jeg skal bli syk av medisiner. Hvilke bivirkninger kan jeg forvente å få (da mener jeg bivirkninger som de alle fleste opplever) og vil disse gå over etter en viss tid? Vil jeg bli aseksuell av å bruke Cipralex?

Anonymous poster hash: a0993...0bc
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397858-bivirkninger-for-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har god erfaring med Cipralex mot depresjon, angst og tvangstanker. 

De første 2 - 3 ukene opplevde jeg følgende bivirkninger:

Kvalme

Nattsvette

Dette gikk altså over etter ganske kort tid.

I tillegg må jeg jobbe litt hardere for å få orgasme.  Men opplever ingen endring i evnen til å bli opphisset. Har brukt Cipralex i 5 måneder.

Anonymous poster hash: 8f9e3...3ac
YoplaitDouble

Opp til tre uker etter doseendring har jeg hatt forskjellig grad av følgende bivirkninger:

- Angst

- Mageknip og kvalme

- Dyster og trist stemning

- Munntørrhet

- Agorafobi

- Økt sosial angst/nervøsitet

- Nattsvette

Når dosen har stabilisert seg har jeg egentlig ingen bivirkninger.

AnonymBruker

Nå har jeg og psykologen min blitt enige om at jeg skal prøve ut Cipralex for min angst og nedstemthet. Det kan gjøre hverdagen min bedre samtidig som jeg fortsetter i terapi. Det jeg lurer på er bivirkningene på denne type medisin. Jeg har tablett angst og bruker kun en ibux i ny og ned om jeg har store smerter. Jeg er redd jeg skal bli syk av medisiner. Hvilke bivirkninger kan jeg forvente å få (da mener jeg bivirkninger som de alle fleste opplever) og vil disse gå over etter en viss tid? 

Kvalme, nattesvette, influensasymptomer.

Vil jeg bli aseksuell av å bruke Cipralex?

Det er en veldig vanlig bivirkning.

Anonymous poster hash: cc851...07c

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Tusen takk for alle svar. Jeg har nå begynt på Cipralex. De første fem dagene skal jeg gå på 5 mg, så over på 10 mg og så øke etter hvert. Jeg vet ikke hvor mye jeg ender opp med for jeg fikk utskrevet medisin etter innleggelse på akutten av en psykiater. Nå må jeg få time hos fastlegen over påske å få justert dosen rett. Håper dette går bra. Er forberedt på milde bivirkninger så får vi se :) Jeg synes det er greit å få begynne med en lav dose. Lurer bare litt på hvor stor dose jeg ender opp med. 

Anonymous poster hash: a0993...0bc

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...