Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med angst,stress og depresjon. Og i det siste 3 ukene. Det blitt verre. Jeg vet ikke hva skal gjøre. Jeg er redd for å snakke med fast legen min om det. Jeg tør heller ikke å snakke med andre om det jeg sliter med. Jeg har ingen nettverk. Jeg har 3 barn, og har full omsorg. Jeg er klar til å dø. Men eneste som hendre det alt i tanken min er barna mine. Jeg vet de trenger meg. Men jeg er selv trenger hjelp. Hva bør jeg gjøre? Er det noen der ute som kan ta meg alvorlig ? Jeg er veldig sliten av livet mitt. Jeg har lagt merket til at legen min har ikke tid med meg. Jeg er desperat etter hjelp før alt blir for sent.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er redd for å snakke med fast legen min om det. Men jeg er selv trenger hjelp. Hva bør jeg gjøre? Er det noen der ute som kan ta meg alvorlig ? Jeg er veldig sliten av livet mitt. Jeg har lagt merket til at legen min har ikke tid med meg. Jeg er desperat etter hjelp før alt blir for sent.

Jeg legger merke til at det er en del motsigelser i innlegget ditt.

Du vil ha hjelp, men tørr ikke snakke med legen.

Fastlegen din vil hjelpe deg om du forteller hva som plager deg. Da er jeg sikker på at det settes av rikelig med tid til deg. Ring fastlegen allerede i morgen tidlig. Fortell om hvor alvorlig dette er, og si at du må ha time denne uka.

Lykke til :-)

Skrevet

Si når du ringer at en spesialist i psykiatri (jfr legens svar over) har sagt at du må ha en time denne uken. Så får du time raskt.

Håper du får den hjelpen du trenger, for døden er aldri løsningen.

Skrevet

Jeg tørr ikke å snakke med fast legen min. Jeg får ikke tid til det heller. Har yngste barn på 3 år som er med meg hele tiden. Fordi han ikke fått Barnahagen plass ennå. Jeg har ikke det bra. Jeg trenger virkelig hjelp. Hver gang når jeg ser på speilet. Ser jeg en dø person .og alt vonde tanken det fester i hodet mitt. Jeg har kjempe lyst å ta farvel .. livet mitt er meningsløs. Det er flaut å være mennesker. Jeg hadde 3 ønsker i livet mitt. 1. Å bli skutt. 2. Å bli på kjørt. 3.å slutte å puste. Hvorfor jeg blitt jeg sån jeg blitt nå.? Jeg har gått gjennom mye i livet om hvordan jeg ble behandlet Voldelig måte. Derfor jeg lider.

Gjest Gargamel
Skrevet

På grunn av barna dine er det ikke noe alternativ for deg å gi opp. Legen eneste løsningen du har, derfor må du være modig og ta kontakt nå med en gang.

Skrevet

Jeg tørr ikke å snakke med fast legen min. Jeg får ikke tid til det heller. Har yngste barn på 3 år som er med meg hele tiden. Fordi han ikke fått Barnahagen plass ennå. Jeg har ikke det bra. Jeg trenger virkelig hjelp. Hver gang når jeg ser på speilet. Ser jeg en dø person .og alt vonde tanken det fester i hodet mitt. Jeg har kjempe lyst å ta farvel .. livet mitt er meningsløs. Det er flaut å være mennesker. Jeg hadde 3 ønsker i livet mitt. 1. Å bli skutt. 2. Å bli på kjørt. 3.å slutte å puste. Hvorfor jeg blitt jeg sån jeg blitt nå.? Jeg har gått gjennom mye i livet om hvordan jeg ble behandlet Voldelig måte. Derfor jeg lider.

Du må sørge for å få fortalt fastlegen hvordan du har det. Dersom du ikke tør å snakke, så kan du levere et brev til fastlegen hvor du beskriver hvordan du har det.

Jeg synes du skal enten bestille en time i dag (og da må du si at det gjelder at du har tanker om å ta livet ditt) eller levere et brev.  Du kan ta med treåringen din til time dersom du ikke har noen til å passe ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...