Gå til innhold

For sjokolade avhengige.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis vet du ikke hva du snakker om

Det gjør jeg. Jeg var sjokoladoman tidligere, og kraftig overvektig. Så bestemte jeg meg for at dette går ikke lenger, og kuttet det ut (flotter meg fortsatt med én, og bare én, sjokolade i uken). Det handler om motivasjon, og at en faktisk ønsker å gjøre noe med problemet.

Anonymous poster hash: 4a30d...9b6

stjernestøv
Skrevet

Det kan ikke sammenlignes. Og har du ikke sjokolade i huset kan du ikke spise noe. Det er ikke vanskeligere enn det.

Whatever!!! Du forstår ikke. De som har anoreksia og bulemi kan jo bare bruke viljen de også, det er jo bare til å spise sunt. De MÅ jo spise. Og har de mat i huset er det bare til å spise, og bulemi folk....det er jo bare å ikke ha mat i huset så går det bra. Du må ha et enkelt liv med så enkle løsninger.

stjernestøv
Skrevet

Det gjør jeg. Jeg var sjokoladoman tidligere, og kraftig overvektig. Så bestemte jeg meg for at dette går ikke lenger, og kuttet det ut (flotter meg fortsatt med én, og bare én, sjokolade i uken). Det handler om motivasjon, og at en faktisk ønsker å gjøre noe med problemet.

Good for you :)

Men folk er forskjellige med forskjellige liv og mønstre i livet sitt, hos enkelte er det sykelig og hos andre ikke.

Bella Dotte
Skrevet (endret)

Overspisingen er ingen glede, det er et problem. Jeg spiser normal mat også i tilegg. Jeg skulle ønske jeg var tynn og underernært, da kunne jeg frotse med god samvittighet. Jeg vet om tynne folk som frotser uten å legge på seg, de har et problem de og men det synes ikke.

Jeg vet det. Du må sørge for å ikke ha triggermat i huset. Har du ikke noe usunt i skapet, legger du ikke på deg av å lete etter det. Bor du sammen med noen? Allier deg med dem, be dem om å ikke spise snop rett foran deg. 

Endret av Bella Dotte
stjernestøv
Skrevet

Jeg vet det. Du må sørge for å ikke ha triggermat i huset. Har du ikke noe usunt i skapet, legger du ikke på deg av å lete etter det. Bor du sammen med noen? Allier deg med dem, be dem om å ikke spise snop rett foran deg. 

Vanskelig å alliere meg med de andre, de er glad i sjokolade og spiser ofte det rett foran meg. Samboeren min er selv sjokoman, men han trener hver dag og er tynn.

Bella Dotte
Skrevet (endret)

Vanskelig å alliere meg med de andre, de er glad i sjokolade og spiser ofte det rett foran meg. Samboeren min er selv sjokoman, men han trener hver dag og er tynn.

De burde være mer glad i deg enn i sjokolade og innstilt på å hjelpe deg. Sikker på at dere kan finne en løsning om dere setter dere ned og snakker sammen.

Endret av Bella Dotte
stjernestøv
Skrevet

De burde være mer glad i deg enn i sjokolade og innstilt på å hjelpe deg. Sikker på at dere kan finne en løsning om dere setter dere ned og snakker sammen.

Hehe :)

Skrevet

Bra program på tv 2 bliss for overspisere, eller sjokoladeavhenginge som meg. Jeg burde lære noe av det, skulle ønske det fantes behandling her i Norge.

Hva me colaavhengige? Og melkeavhengige? Det er meg. Liker ikke sjokolade lenger...

stjernestøv
Skrevet

Hva me colaavhengige? Og melkeavhengige? Det er meg. Liker ikke sjokolade lenger...

Er jo et problem det og ja. Masse problemer når man leter....hehe, er det?

Seriøst, folk som overspiser uansett hva de spiser har et problem. De gjør det samme som de med bulemi uten å kaste opp.

stjernestøv
Skrevet

Jeg overdrikker :( Tror det er pga litium...

Det er sikkert søtsuget som tar over, det er noe dritt :( Ellers kunne du jo drukket vann eller sukkerfri saft med smak.

Skrevet

Ja jeg må prøve bytte det ut med vann, men det er vanskelig, for det er nettopp colaen med sukker jeg er sugen på fra jeg våkner… Om jeg kan få en liten boks med coca cola på morgenen kan jeg klare meg med vann og cola zero resten av dagen, så det er kanskje ikke det verste?

stjernestøv
Skrevet

Ja jeg må prøve bytte det ut med vann, men det er vanskelig, for det er nettopp colaen med sukker jeg er sugen på fra jeg våkner… Om jeg kan få en liten boks med coca cola på morgenen kan jeg klare meg med vann og cola zero resten av dagen, så det er kanskje ikke det verste?

Forstår at det er vanskelig. Men du er flink hvis du holder deg til en boks om dagen. Kan spise sjokolade hele dagen jeg, skammer meg over det og ødelegger kroppen min. Som legen sa til Fleksnes "Du er en ruin". Det er jeg :(

Skrevet

Skal prøve holde meg til en boks om dagen. Kanskje jeg kan klare en boks zero også….

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å alliere meg med de andre, de er glad i sjokolade og spiser ofte det rett foran meg. 

Ikke rart du ikke kommer av flekken når du er så negativ til alle konstruktive forslag!

AnonymBruker
Skrevet

Men folk er forskjellige med forskjellige liv og mønstre i livet sitt, hos enkelte er det sykelig og hos andre ikke.

Da får du gå en 2 timers tur hver dag, for å kvitte deg med sjokolade-kaloriene.

stjernestøv
Skrevet

Ikke rart du ikke kommer av flekken når du er så negativ til alle konstruktive forslag!

Er ikke negativ jeg :)

Føler det bare litt håpløst for tiden men er opptimist samtidig og håper alt ordner seg.

stjernestøv
Skrevet

Da får du gå en 2 timers tur hver dag, for å kvitte deg med sjokolade-kaloriene.

Ja for det orker jeg jo helt sikkert med mine klio ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...