Gjest Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Hei Jeg har gradvis trappet ned Efexor. Jeg har brukt denne medisinen i over 10 år. Jeg har brukt flere mnd på å trappe ned fra 375 mg til 37,5 mg Jeg har også måttet trappe ned over lang tid fra 37,5 mg. Det har jeg gjort ved å ta ut kornene i en 150 mg's kapsel - og det har gått helt fint. Jeg har flere ganger prøvd å trappe ned fra en kapsel (som jeg tror tilsvarer 12,5 meg / 150 delt på 12 korn=12,5 mg). Men jeg klarer det ikke. Bivirkningene (?) hemmer meg for mye (like store støt i hodet og dårllg form som jeg hadde/var i når jeg glemte å ta en dose på 375 mg). Jeg sover veldig tungt også. Så jeg står på/bruker fortsatt dette ene lille kornet som tydeligvis utgjør så mye. Er dette normalt? Hvorfor skjer dette? Er det fordi medisinen har vært i kroppen min i over 10 år uten opphold? Hvor lang tid kan det være slik? Jeg har gitt opp etter å ha prøvd en uke, og det er ikke første gangen. Jeg måtte gi opp for å fungere - ikke pga ubehaget. Hvordan løser man dette? Jeg øsnker å bli helt ferdig med Efexor, men det ser ut som noe ikke tillater det... 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Om du klarer å bytte til et SSRI (som Efexor er i den dosen du bruker), kan du bruke det over noe tid for å overskygge seponeringsplagene fra Efexor, og deretter trappe ned denne til slutt. Efexor går for å være den verste av de nyere antidepressiva når det gjelder nedtrapping, så jeg vil tippe oddsen for å lykkes er litt bedre om du klarer å komme deg over på noe annet først. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.