Gå til innhold

Nedtrapping Efexor -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har gradvis trappet ned Efexor. Jeg har brukt denne medisinen i over 10 år.

Jeg har brukt flere mnd på å trappe ned fra 375 mg til 37,5 mg

Jeg har også måttet trappe ned over lang tid fra 37,5 mg. Det har jeg gjort ved å ta ut kornene i en 150 mg's kapsel - og det har gått helt fint. Jeg har flere ganger prøvd å trappe ned fra en kapsel (som jeg tror tilsvarer 12,5 meg / 150 delt på 12 korn=12,5 mg).

Men jeg klarer det ikke. Bivirkningene (?) hemmer meg for mye (like store støt i hodet og dårllg form som jeg hadde/var i når jeg glemte å ta en dose på 375 mg). Jeg sover veldig tungt også. Så jeg står på/bruker fortsatt dette ene lille kornet som tydeligvis utgjør så mye.

Er dette normalt? Hvorfor skjer dette? Er det fordi medisinen har vært i kroppen min i over 10 år uten opphold? Hvor lang tid kan det være slik? Jeg har gitt opp etter å ha prøvd en uke, og det er ikke første gangen. Jeg måtte gi opp for å fungere - ikke pga ubehaget.

Hvordan løser man dette? Jeg øsnker å bli helt ferdig med Efexor, men det ser ut som noe ikke tillater det...

YoplaitDouble
Skrevet

Om du klarer å bytte til et SSRI (som Efexor er i den dosen du bruker), kan du bruke det over noe tid for å overskygge seponeringsplagene fra Efexor, og deretter trappe ned denne til slutt. Efexor går for å være den verste av de nyere antidepressiva når det gjelder nedtrapping, så jeg vil tippe oddsen for å lykkes er litt bedre om du klarer å komme deg over på noe annet først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...