AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Har mange mistenksomme tanker. Takler dårlig forhold pga det. Tror personen hele tida vil forlate hn. Følelsesmessig berg og dalbane. Opplevd prekær og sterk angst - både panikkanfall og generell angst. Det er mest knyttet til redsel for å bli forlatt. Føler seg ofte veldig ustabil. Mild depresjon og dårlig identitetsfølelse. Føler seg "grensepstkotisk" ved panikkanfall - dissosiasjon? Nervøs og usikker. Tror alt er hns feil. Sterk skyldsfølelse. Plutselig sinne. Vedvarende indre smerte. Hvordan ville du medisinert dette NHD? Meget takknemlig for svar!Anonymous poster hash: 7d21c...7ee 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Jeg ville først gjort en diagnostisk utredning. Min umiddelbare tanke er borderline. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Jeg ville først gjort en diagnostisk utredning. Min umiddelbare tanke er borderline. Tusen takk for svar. Bare lurer på hvilke medisiner som kan hjelpe ved en slik "tilstand"?Anonymous poster hash: 7d21c...7ee 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Tusen takk for svar. Bare lurer på hvilke medisiner som kan hjelpe ved en slik "tilstand"?Anonymous poster hash: 7d21c...7ee Medisinering avhenger av diagnose. Derfor utredning først. Hvis borderline er riktig, er det ingen generell, god medikamentell behandling for denne tilstanden. Derimot kan de verste delsymptomene bedres med medisiner hos mange. Noen har nytte av SSRI, andre av stemningsstabiliserende (f.eks Lamictal), og andre igjen av mindre doser antipsykotika. For å finne ut dette, må legen kjenne deg godt, og dere må prøve ut medisiner for å finne ut om de hjelper nettopp deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Medisinering avhenger av diagnose. Derfor utredning først. Hvis borderline er riktig, er det ingen generell, god medikamentell behandling for denne tilstanden. Derimot kan de verste delsymptomene bedres med medisiner hos mange. Noen har nytte av SSRI, andre av stemningsstabiliserende (f.eks Lamictal), og andre igjen av mindre doser antipsykotika. For å finne ut dette, må legen kjenne deg godt, og dere må prøve ut medisiner for å finne ut om de hjelper nettopp deg. Ok, tusen takk for nyttig svar! :-)Anonymous poster hash: 7d21c...7ee 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.