AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 Skrevet 5. april 2014 Det var jeg som i går spurte om jeg ikke burde få vite noe om videre plan når psykiater skal slutte i juli. Dette er behandling på poliklinikk. Det jeg lurer på er om det sannsynligvis er tanke for at jeg skal fortsette i en eller annen form for terapi også etter hun har sluttet når hun ikke trapper ned på konsultasjonene for meg? Går stortsett hver uke.. Anonymous poster hash: 601fa...1ff Anonymous poster hash: 601fa...1ff 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. april 2014 Skrevet 5. april 2014 Om du fortsatt skal gå i terapi, har jeg ingen forutsetning for å si noe om. Jeg tenker at da må det være noe annet enn BP som er årsaken til det. 0 Siter
frosken Skrevet 5. april 2014 Skrevet 5. april 2014 Det var jeg som i går spurte om jeg ikke burde få vite noe om videre plan når psykiater skal slutte i juli. Dette er behandling på poliklinikk. Det jeg lurer på er om det sannsynligvis er tanke for at jeg skal fortsette i en eller annen form for terapi også etter hun har sluttet når hun ikke trapper ned på konsultasjonene for meg? Går stortsett hver uke.. Anonymous poster hash: 601fa...1ff Anonymous poster hash: 601fa...1ff Jeg tror ikke andre med noen særlig grad av sikkerhet kan vite hvordan din nåværende behandler tenker eller hva slags praksis det er ved den poliklinikken du behandles ved. . Det er ulik praksis rundt omkring i landet mht hvorvidt mennesker med stabil bipolar lidelse blir fulgt opp av spesialisthelsetjenesten over lang tid eller hvorvidt de blir tilbakeført til fastlegen for videre oppfølgning. Det er fortsatt tre måneder igjen til din psykiater har sagt hun skal slutte. Dersom du ikke får et mer konkret svar fra henne snarest, så kan du spørre henne om hva som skal til for at du kan få en avklaring. Du sier at hun skal fortsette å jobbe litt, i såfall kan det være at hennes arbeidssituasjon fortsatt ikke er helt avklart og at hun derfor ikke kan gi deg et helt konkret svar foreløpig. Men alt dette kan du spørre om - og hvis du holder fast ved temaet lenge nok, så er hun også nødt til å svare det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 Skrevet 5. april 2014 Jeg tror ikke andre med noen særlig grad av sikkerhet kan vite hvordan din nåværende behandler tenker eller hva slags praksis det er ved den poliklinikken du behandles ved. . Det er ulik praksis rundt omkring i landet mht hvorvidt mennesker med stabil bipolar lidelse blir fulgt opp av spesialisthelsetjenesten over lang tid eller hvorvidt de blir tilbakeført til fastlegen for videre oppfølgning. Det er fortsatt tre måneder igjen til din psykiater har sagt hun skal slutte. Dersom du ikke får et mer konkret svar fra henne snarest, så kan du spørre henne om hva som skal til for at du kan få en avklaring. Du sier at hun skal fortsette å jobbe litt, i såfall kan det være at hennes arbeidssituasjon fortsatt ikke er helt avklart og at hun derfor ikke kan gi deg et helt konkret svar foreløpig. Men alt dette kan du spørre om - og hvis du holder fast ved temaet lenge nok, så er hun også nødt til å svare det. Frosken. Er du fagmann? Ja altså, ikke for å være frekk. Jeg bare synes du har så gode svar og for gode til at jeg kan tro at du kan være psykisk syk (uten at jeg vet det selvsagt). Jeg ble bare nysgjerrig Anonymous poster hash: f7430...81a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Jeg vet ingenting om frosken, men psykisk syke kan også ha gode svar vel? Og ha fagkompetanse. Anonymous poster hash: e28d9...630 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Jeg vet ingenting om frosken, men psykisk syke kan også ha gode svar vel? Og ha fagkompetanse.Anonymous poster hash: e28d9...630 Jo de kan selvsagt det, men det er ikke nærliggende å tro gitt at de er fagmenn. Det var uansett et ærlig spørsmål. Ikke noe å henge seg opp i. Anonymous poster hash: f7430...81a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.