Gå til innhold

Psykolog som leter etter symptomer

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Det er i hvert fall alt annet enn friskt å få kontakt med trær.

Anonymous poster hash: 742f8...92c

Har FB venner som klemmer trær for å få positiv energi :)

Men det kan jo være sykt for Gondor som xbellax sa, ikke vet jeg. Men å være i kontakt med trær er naturlig for mange.

Skrevet

Det er en av tingene som ikke nødvendigvis er bra med DOL, at brukere som f.eks. stjernestøv og Gondor og andre som deler denne vrangforestillingen bidrar til å vedlikeholde den hos hverandre. Det er ikke naturlig å ha kontakt med trær, trær har ikke energier, det her åndelige planet dere snakker om så ofte er ikke virkelig. Det er en del av sykdomsbildet deres, det finnes ikke.

Å ha tro på det overnaturlige, les Gud, har vi til felles med 90 % av jordens befolkning, hvis ikke fler. I det sekulære Norge er det like sykt å ha kontakt med Gud som det er å ha kontakt med trær. Det er bare det at å folde sine hender og be til Jesus blir av ikke-troende sett på som rart og latterlig, men ikke sykt. Å derimot ha intens kontakt med trær, er et tegn på sykdom.

Hvis jeg nå sier at jeg i kveld skal legge meg under dynen og rette hele min oppmerksomhet mot Gud for å be om hjelp, er det da et tegn på begynnende hypomani eller annen elendighet?

stjernestøv
Skrevet

Hvis jeg nå sier at jeg i kveld skal legge meg under dynen og rette hele min oppmerksomhet mot Gud for å be om hjelp, er det da et tegn på begynnende hypomani eller annen elendighet?

NEI! Du har din fulle rett til å be Gud om hjelp og det er IKKE sykt. Bare sier det....

Skrevet

"You don't count the dead, when God's on your side", synger Bob Dylan. Så sant, så sant. Men når det gjelder det enkelte menneske som henvender seg til sin Gud fordi han eller hun føler seg liten og redd, kan det ikke true verden med mindre det menneske prøver å tre sin tro nedover hodet på andre. Det begynner i det små og man må være sitt ansvar bevisst.

I vår familie har vi en som tviler, en som er ateist og tror på et kaotisk univers, en som er opptatt av åsatro, en som har intens Gudstro og som ber til Jesus hver dag og så meg som lener meg til det alternative. Gjett om vi har interessante diskusjoner!

Kanskje buddismen er den beste religion?

Skrevet

Nå synes jeg det er mer naturlig, bokstavelig talt, å ha kontakt med trær enn å ha kontakt med gud. Trærne kan vi se, føle, ta på... de er levende, og uten dem hadde vi ikke kunnet levd. Dette er vel alle egenskapene en evnt. "gud" kunne hatt (eller burde hatt)? I stedet for å være noe vi hverken kan se/høre/føle, ikke en gang vite noe sikkert om at det i det hele tatt finnes!

Jeg tror på panteismen, alt er gud og gud er alt. Alt som eksisterer er universet, og ned til hver minste atom henger alt sammen, vi er en del av universet, og vi vil aldri bli borte men ta en ny form. Men jeg føler også at døde ting har en sjel, men ikke alle ting. 

Skrevet

Det er en av tingene som ikke nødvendigvis er bra med DOL, at brukere som f.eks. stjernestøv og Gondor og andre som deler denne vrangforestillingen bidrar til å vedlikeholde den hos hverandre. Det er ikke naturlig å ha kontakt med trær, trær har ikke energier, det her åndelige planet dere snakker om så ofte er ikke virkelig. Det er en del av sykdomsbildet deres, det finnes ikke.

Huff, ja, enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...