Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. april 2014 Skrevet 7. april 2014 Mine svar baserer seg på anbefalinger i internasjonale og nasjonale behandlingsretningslinjer. Hvis noen oppdager at jeg avviker fra disse uten å nevne det, ber jeg om at en sier i fra til meg. Hvis en derimot er uenige i svar jeg gir som bygger på nevnte retningslinjer, hjelper det lite å klage til meg :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 10. april 2014 Skrevet 10. april 2014 Du er rett og slett bare et instrument som reproduserer svar gitt retningslinjene. Fins det et menneske der inne? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. april 2014 Forfatter Skrevet 10. april 2014 Du er rett og slett bare et instrument som reproduserer svar gitt retningslinjene. Fins det et menneske der inne? Jeg kobler brukernes spørsmål sammen med verdens fremste eksperters anbefalinger. Utfordringen med retningslinjene er at de i all hovedsak er laget for noe så sjeldent som "rene" lidelser uten komorbiditet, mens de fleste som ikke umiddelbart blir frisk av psykiatrisk behandling, har nettopp en eller flere komorbide lidelser i tillegg til grunnlidelsen. Jeg tror at det krever relativt god kompetanse. Så er det også en god del problemstillinger som er utenfor området til de nevnte retningslinjer. Den menneskelige delen av det kan brukerne svare bedre på enn meg :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.