Gjest Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 Skrevet 7. april 2014 Jeg fikk resept på cipralex for 2 -3 år siden, p.g.a. angst/depresjon. 10 mg pr. dag. De fungerte veldig bra, men kanskje doseringen var for høy for jeg ble veldig oppspillt, nesten manisk i perioder. Jeg slutta derfor etter få mndr. p.g.a. dette. Den positive virkningen hang imidlertid i lenge etterpå og jeg har klart meg fhv. bra uten medisiner, men nå kjenner jeg at angsten periodevis begynner å komme tilbake. Det er spesielle utenforliggende årsaker som er grunn til dette, jeg har sannsynligvis ingen diagnose. Nå er jeg i en "mellomfase" mhht fastlege , har nylig skifta, men denne er ikke starta opp enda. Har imdielrtid liggende 2 esker med cipralex som enda ikke er gått ut på dato og det jeg lurer på er om jeg kan starte opp igjen uten å rødføre meg med lege i første omgang? Og da bare med en halv tablett pr. dag, altså 5 mg? eller er dette for risikabelt? Innser at det er en slags selvmedisinering, men det ble ikke gjort noen undersøkelser av meg (blodprøver etc) før det ble satt i gang behandling forrige gang heller. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. april 2014 Skrevet 7. april 2014 Hvis det du beskriver er en hypomani, har du per definisjon en bipolar lidelse type IIIB. Jeg tør derfor ikke si at det er greit å starte opp med medisinen igjen uten at du har snakket med legen din. Dette gjelder selv om du denne gangen kun tenker å ta halv dose. Ja, det vil mest sannsynlig gå helt bra, men det må skje i samarbeid med lege i RL. Husk å fortelle henne om det jeg har skrevet her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.