Gjest Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 Skrevet 7. april 2014 Er det mulig å få pts etter et forhold til en psykopat? Det er syv år siden jeg brøt ut av forholdet, og har måtte kjempe for å komme meg opp og ut hver dag, holde meg på jobb og gjøre hverdagsoppgaver. Jeg forventet ikke at alt skulle bli rosenrødt så fort jeg kom meg unna, men jeg hadde aldri trodd at jeg skulle få en så hard ettervirkning. Satte meg ned og leste litt om psykisk helse for å se om jeg fant noen råd. Der kom jeg over PTS og det er mye det samme som jeg har opplevd de siste syv årene. Alt fra søvn- og konsentrasjonsvansker, til flash backs og panikkanfall. Jeg hater å innrømme det, men jeg sliter skikkelig. Det er vel ikke normalt at det aldri gir seg? Det blir jo bedre, jeg kommer meg f.eks på butikken alene nå. Jeg har sluttet å drømme at jeg ligger på likstrå ved siden av meg selv, og jeg kan sove opp til tre - fire timer sammenhengende hvis jeg jobber veldig mye og lange dager. (Jobber i helsevesenet) Jeg må fortsatt tvinge meg selv på jobb, og uten et "strengt regime" (som jeg har laget meg selv) ville jeg verken få vasket meg eller holdt hus og hjem i orden. For ett års tid siden gikk det endelig opp for meg igjen at det fantes mennesker som ikke vemmes ved å være i nærheten av meg, og det var en fin ting! Så ja, det går bedre, men ikke bra. Noen råd? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.