Gå til innhold

PTS?

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Er det mulig å få pts etter et forhold til en psykopat? Det er syv år siden jeg brøt ut av forholdet, og har måtte kjempe for å komme meg opp og ut hver dag, holde meg på jobb og gjøre hverdagsoppgaver. Jeg forventet ikke at alt skulle bli rosenrødt så fort jeg kom meg unna, men jeg hadde aldri trodd at jeg skulle få en så hard ettervirkning. Satte meg ned og leste litt om psykisk helse for å se om jeg fant noen råd. Der kom jeg over PTS og det er mye det samme som jeg har opplevd de siste syv årene. Alt fra søvn- og konsentrasjonsvansker, til flash backs og panikkanfall. Jeg hater å innrømme det, men jeg sliter skikkelig. Det er vel ikke normalt at det aldri gir seg? Det blir jo bedre, jeg kommer meg f.eks på butikken alene nå. Jeg har sluttet å drømme at jeg ligger på likstrå ved siden av meg selv, og jeg kan sove opp til tre - fire timer sammenhengende hvis jeg jobber veldig mye og lange dager. (Jobber i helsevesenet) Jeg må fortsatt tvinge meg selv på jobb, og uten et "strengt regime" (som jeg har laget meg selv) ville jeg verken få vasket meg eller holdt hus og hjem i orden. For ett års tid siden gikk det endelig opp for meg igjen at det fantes mennesker som ikke vemmes ved å være i nærheten av meg, og det var en fin ting! Så ja, det går bedre, men ikke bra. Noen råd?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...