Gå til innhold

psykose? av høyt alkoholinntak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å bli psykotisk av for høyt alkoholinntak?
Er det et tegn på for høyt alkoholforbruk (misbruk)?

Jeg har opplevd å se skygger, tro at noen har stjelt noe av meg, vært helt sikker på at personer har vært til stede i rommet.. ingenting av dette stemte.

En annen gang var jeg sikker på at det var flere personer som ville drepe meg, som stod på utsiden av døren til soverommet, så jeg satt med en kniv i hånden og var helt "hysterisk" og redd, og følte at jeg måtte beskytte meg selv.

Er dette psykotisk oppførsel? Trenger jeg å engste meg for å kunne bli psykotisk uten alkohol? Er det på en måte noe som "er til stede" i meg som kan komme frem i gitte situasjoner?

Jeg prøvde å søke etter alkoholpsykose på nettet, men følte ikke at det jeg fant var relevant for min del, så jeg spør her.

Skrevet

Er det mulig å bli psykotisk av for høyt alkoholinntak?

Jeg har opplevd å se skygger, tro at noen har stjelt noe av meg, vært helt sikker på at personer har vært til stede i rommet.. ingenting av dette stemte.

En annen gang var jeg sikker på at det var flere personer som ville drepe meg, som stod på utsiden av døren til soverommet, så jeg satt med en kniv i hånden og var helt "hysterisk" og redd, og følte at jeg måtte beskytte meg selv.

Er dette psykotisk oppførsel?

Jeg prøvde å søke etter alkoholpsykose på nettet, men følte ikke at det jeg fant var relevant for min del, så jeg spør her.

Ja det er mulig, og faktisk ikke uvanlig.

Søk  etter "rusutløst psykose" evt "rusutløst psykose symptomer", så finner du nok mye som er relevant for deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tillegg til svar fra Kayia.

Du bør snarest slutte helt å drikke alkohol om du har fått slike symptomer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...