Gå til innhold

NHD/ Tåpelig av meg..? Angrer..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått lov av psykologen å skrive sms til han. Oftest skriver jeg om problemer når jeg skriver, får nesten alltid svar.

I går kveld skrev jeg om en meget positiv hendelse. Men har ikke fått noen respons eller svar.. Og det får meg til å føle meg sååå tåpelig.. Kanskje jeg burde latt være? Tenkte det kan være rom for litt positivitet og gode opplevelser..

Burde jeg latt være? Ville du svart NHD?

Ps. Jeg sender ikke ofte sms..

Anonymous poster hash: ebc88...c2b

AnonymBruker
Skrevet

Har fått lov av psykologen å skrive sms til han. Oftest skriver jeg om problemer når jeg skriver, får nesten alltid svar.

I går kveld skrev jeg om en meget positiv hendelse. Men har ikke fått noen respons eller svar.. Og det får meg til å føle meg sååå tåpelig.. Kanskje jeg burde latt være? Tenkte det kan være rom for litt positivitet og gode opplevelser..

Burde jeg latt være? Ville du svart NHD?

Ps. Jeg sender ikke ofte sms..

Han burde gitt deg respons på det. Kanskje han tar det opp på neste time. Det hender min psykolog gjør det om jeg sender meldinger som vanligvis ikke trenger svar. Sånne typiske informasjonsmeldinger. 

Anonymous poster hash: 64dbd...514

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at psykologen ikke er en venn som skal "hurre" når du opplever noe positivt. At du har fått tillatelse i den hensikt å sende sms dersom ting er vanskelig. Derfor er terapitimer rette stedet å ta opp positive hendelser. 

Anonymous poster hash: a3898...a89
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at psykologen ikke er en venn som skal "hurre" når du opplever noe positivt. At du har fått tillatelse i den hensikt å sende sms dersom ting er vanskelig. Derfor er terapitimer rette stedet å ta opp positive hendelser. 

Anonymous poster hash: a3898...a89

Enkelte behandlere har jo som kjent en tendens til å fokusere på psykdom og problemer. Min behandler hadde nå ihverfall støttet meg og svart kort og positivt på en oppmuntrende tekstmelding. Det virker jo ikke som pasienten sender tekstmeldinger i hytt og pine.. I hverfall ikke når noe går bra..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes det er ok at du sendte meldingen.

Du vet imidlertid ikke hva behandleren gjør på fritiden; om vedkommende har telefonen på, er på hytta, har barneselskap, er syk osv osv

Du skal derfor ikke legge noe i det at du ikke får svar - verken positivt eller negativt.

Ta det opp i neste time.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...