Gå til innhold

Lamictal + Zoloft - Er det farlig? *NHD og andre*

Anbefalte innlegg

hu_derre_der
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har lenge gått på Lamictal 200mg, og har nå fått beskjed om at legen min ønsker å sette meg på Zoloft i tillegg. Da jeg er veldig skeptisk til medisin, prøver jeg å unngå det meste. 

Noen som har erfaringer med denne medisinen?

Gikk på Zyprexa en periode, men sluttet da jeg gikk veldig masse opp i vekt :( Dette ønsker jeg selvsagt ikke å oppleve igjen, da jeg blir deprimert av det. Veier allerede for masse pr. idag :(

Leser av bivirkninger at Zoloft kan forsterke selvmordstanker og selvskadingstanker? Blir engstelig når jeg leser dette, da disse problemene er noe av det som preger min hverdag veldig ofte. 

At legen min ikke ønsker å oppfølging av blodprøver mens jeg tar Lamictal synes jeg er rart, da jeg ofte fikk slik før. Det har jo vel litt med at konsentrasjonen i blodet ikke skal bli for høy, da dette kan ha negativ effekt på medisinen? Er i alle fall det jeg har hørt.

Jeg sliter med gjentagende depresjon, angst, selvmordstanker og selvskadingstanker...etc. 
Merker jeg blir redd når jeg leser om disse bivirkningene som Zoloft kan gi, og har selvfølgelig nevnt dette til legen min. Men, han har sagt at medisinen ikke gir disse bivirkningene. Tror nok leger generelt i dag ikke har helt peiling på hvilke bivirkninger medisiner kan gi, men synes det er rart at de ikke sjekker opp dette i forhold til innholdsbeskrivelse av medisinen.

Usikker på hva jeg bør gjøre. Og vil selvfølgelig ikke at eventuelle alvorlige problem (som f.eks. panikkangst, selvskadingstrang, selvmordstanker og diverse andre ting) skal blir sterkere :(

Frustrert av hele situasjonen!

Noen tips NHD? (eller andre)

Endret av hu_derre_der

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...