Gå til innhold

Ikke håp for paranoide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er paranoide tanker kroniske , plages ufrivillig av dem og de styrer meg mer eller mindre ubevisst og kanskje i økende grad tror jeg. Lurer på om det er håp om endring? Ført til at jeg har isolert meg i heimen og ikke utnytter jobbmuligheter og ressurser. Har vanskeligheter med å akseptere at dette er en del av meg ;( ikke minst fordi det føles rart og egentlig ikke som meg- hva er dette for slags forferdelig utgave av meg? Vedvart en stund nå- anspent og energiløs- akkurat som jeg venter på ragnarok.Egentlig glad i mennesker - men angst river og sliter i meg så snart det er snakk om å være del av sosiale klima ( jobb slekt selskap oa ) fortvilt over at psykolog journalfører disse sidene ved meg og ble av den grunn så amper ( sa jeg var uenig)at jeg valgte å avslutte dps utredning og fløy på dør:( lurer nå på hvordan jeg skal klare å ta tak alene- føler nærsagt det er meg mot verden ( vet dog det ikke stemmer) er det slik at jeg må ende opp som en innbitt og engstelig "tulling "- har famile , men orker ikke være sammen med dem, Grur meg til ferie! Råd- gjerne fra psykiater- vær så snill - ikke si jeg har meg selv å takke når jeg gjør som jeg gjør- har ikke helt kontrollen:(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er håp for deg :-)

Disse tankene vil blekne / gå bort med riktige medisiner. Uten medisiner er det dessverre stor risiko for at de blir kroniske.

Dette er langt fra komplisert. Fastlegen vil kunne gi deg riktige medisiner.

Skrevet

Takk for " håp"Bare kjennes som en uendelig lang dørstokkmil å oppsøke fastlegen og be om dette:( kjenner jeg hadde trengt litt støtte, men nekter på en måte meg selv å ta i mot dette. Og føler de ser meg som pest befengt - møter meg med kulde-min skyld at slt går rett vest.Er deprimert også dessverre:( spiser cipralex hjalp en tid men nå er det meste mørkt:( ja ja

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...