Gå til innhold

Psykiske problemer, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei, jeg har en noen psykiske symptomer og har ventet nå i over i et år for å få time hos psyksiater og enda har jeg ikke fått time. Kontaktet fastlegen siden jeg er ikke blitt bedre og har vanskelig med å holde ut mer så sa fastlegen at det er best å bli innlagt og på den måten får jeg behandling med engang. Problemer er at jeg ikke liker å bli lagt inn på galehus, på DPS døgn avdeling vil jeg men det er fult der nå for tiden og må vente.

Mine symptomer er hørselshalluisnajsoner, øresus, synsforrstyrelse i form avat jeg ser prikker i hele synsfeltet, har søkt på google og fant ut at de kaller dette Visual Snow. Har angst og tenker mye uten at jeg har kontrol over tankene. Pga alt dette som jeg opplever føler jeg meg deprimert til tider men ikke den slags depressjon som kalles klinisk depressjon.

Nå har jeg gått på 15 mg Zyprexa i ca et år, før dette hadde jeg også synshallusinasjoner og den sysnhallusinsjonene er borte pga Zyprexa men hørselshallusinasjoner har jeg fortsatt. Økte Zyprexa dosen til 20 mg og tålte den ikke. Jeg har tenkt å be om en annen medisin spesielt Trilafon for å bruke det i kombinasjon med Zyprexa, hva syns du om dette?

For angst symptomene mine går jeg på Cipralex 20 mg og Sobril ved behov, symptomene blir dempet når jeg tar Sobril men aldri blir prikkene jeg ser i synsfeltet borte. Hva ville du gjørt for for å få de synsproblemene vekk?

Jeg hadde panikkanfall før jeg begynte med Cipralex og nå pga Cipralex er de panikkanfallene borte, jeg føler meg bare redd i magen som å stikke masse nåler i magen når angsten blir utløst. Prøvde å kutte ut med Cipralex så jeg kunne spørre fastlegen min om begynne med Nardil fordi jeg har hørt at Nardil er veldig bra og kan få vekk synsproblemet også. Når jeg trappet ned Cipralex og det i løpet av 3 uker så begynte panikkanfallene å komme tilbake etter ca uke etter siste dosen av Cipralex og da måtte jeg begynne med Cipralex igjen og pannikanfllene ble borte når jeg took Cipralex igjen. Nå er problemet mitt slik at jeg vil gå på en medisin som kan få angst problemet vekk permanent og ikke måtte ta medisin for hele livet, hva vil du anbefale for dette problemet? Jeg selv tenkter på Nardil.

Håper på svar far deg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...