Gå til innhold

Rett til prioritert helsehjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått svar på et søknad ang innleggelse pga sykdom,og der sto det at jeg hadde rett på prioritert helsehjelp.Vil det bety at jeg er en rettighetspasient?At jeg kommer høyere opp på ventelisa? På frittsykehusvalg står det at det er 3 mnd ventetid på stedet jeg har søkt,men har jeg forstått det rett gjelde denne ventetiden de minst prioritere pasientene så vil dette da bety at jeg får hjelp før 3 måneder?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Samtidig med rett til prioritert helsehjelp, skal det også gis en behandlingsfrist. Denne skal stå i svarbrevet. Behandlingsfristen avgjøres av typen sykdom og alvorlighetsgrad.

Skrevet

Det står ingen behandlingsfrist.Det står bare en dato for en samtale(forvern) så er derfor jeg ble litt usikker. Fordi jeg også trodde at så lenge jeg hadde denne retten så skulle det stå en dato.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg antar de mener at behandlingen starter med forvern.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...