Gå til innhold

kan man bli stiv i kroppen etter psykose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før elsket jeg å danse. Så hadde jeg en langvarig mani som endte med psykose og cisordinol gjorde lårene for stive til å danse. Byttet til abilify. Da gikk det litt bedre, men det var ikke det samme som før. Helt til igår, plutselig greide jeg å danse igjen og føle meg fri. 1,5 år etter psykosen. 

Da jeg var innlagt for depresjon med psykose (er uenig i diagnosen, jeg hadde bare utrolig kaos i hodet en periode jeg seponerte abilify), så syntes sykepleieren jeg var så stiv og dårlig holdning når jeg gikk, at han fikk meg til å prate med fysioterapeut som skulle gjøre holdningen min normal igjen når jeg gikk. Det kom seg av seg selv når tilstanden min bedret seg.

stjernestøv
Skrevet

Før elsket jeg å danse. Så hadde jeg en langvarig mani som endte med psykose og cisordinol gjorde lårene for stive til å danse. Byttet til abilify. Da gikk det litt bedre, men det var ikke det samme som før. Helt til igår, plutselig greide jeg å danse igjen og føle meg fri. 1,5 år etter psykosen. 

Da jeg var innlagt for depresjon med psykose (er uenig i diagnosen, jeg hadde bare utrolig kaos i hodet en periode jeg seponerte abilify), så syntes sykepleieren jeg var så stiv og dårlig holdning når jeg gikk, at han fikk meg til å prate med fysioterapeut som skulle gjøre holdningen min normal igjen når jeg gikk. Det kom seg av seg selv når tilstanden min bedret seg.

Jeg ble veldig stiv i kroppen av abilify og trilafon, enda stivere enn normalt...for jeg var stiv fra før og alle muskler verket. Før elsket jeg å danse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er redd det snarere er medisinene enn psykosen som gjør en stiv i kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...