cappella33 Skrevet 13. april 2014 Skrevet 13. april 2014 Jeg har fått resept på Seroquel depot 50 mg. Lurer på hvordan de virker? Blir man plutselig sløv og rar som jeg ble da jeg begynte på zyprexa? Dvs trøtt, ikke pratsom, og zombie ble jeg. 0 Siter
missmas Skrevet 13. april 2014 Skrevet 13. april 2014 zombie av zyprexa??? jeg ble gele i beina første dagen, men etter det ble jeg bare så velfungerende…på skole og i husarbeidet og alt fungerte tipp topp….da jeg måtte slutte på zyprexa ble jeg så dårlig at jeg sluttet på skolen osv. ble bare liggende i senga. seroquel ga meg restless legs 0 Siter
cappella33 Skrevet 13. april 2014 Forfatter Skrevet 13. april 2014 Ja ble zombie av zyprexa. Klarte ikke snakke noe særlig og sov nesten 12 timer etter jeg tok den første tabletten. Var så ubehagelig. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. april 2014 Skrevet 13. april 2014 Ja ble zombie av zyprexa. Klarte ikke snakke noe særlig og sov nesten 12 timer etter jeg tok den første tabletten. Var så ubehagelig. Jeg sover lenge når jeg tar seroquel, men depot virker vel slik at du får litt og litt inn i kroppen? 0 Siter
cappella33 Skrevet 13. april 2014 Forfatter Skrevet 13. april 2014 Ja depot skilles nok ut litt og litt. Merker nok mindre virkning vil jeg tro. Skal trappe opp på den også. 0 Siter
cappella33 Skrevet 13. april 2014 Forfatter Skrevet 13. april 2014 Skulle tatt den i kveld, men tør ikke. får angst for å bli dårlig av den. 0 Siter
missmas Skrevet 13. april 2014 Skrevet 13. april 2014 jeg ville tatt den sammen med magnesium for å minske risikoen for restless legs 0 Siter
ISW Skrevet 14. april 2014 Skrevet 14. april 2014 Du vil nok aldri på et forum finne ut om dette er medisinen for deg eller ikke. Det virker som om folk har en notorisk ulik måte å respondere på AP på. Noe som fungerer på en person, fungerer ikke på en annen, osv. Det samme gjelder bivirkninger. Du burde stole på din lege som har skrevet ut denne medisinen til deg. Hvis du etter en tid ikke blir bedre, bør du heller diskutere med legen din om du burde få en annen medisin. 0 Siter
cappella33 Skrevet 14. april 2014 Forfatter Skrevet 14. april 2014 Jeg spør ikke om medisinen passer for meg. Det jeg lurer på er hvordan den virker på de som bruker den. 0 Siter
Nycora Skrevet 14. april 2014 Skrevet 14. april 2014 Jeg spør ikke om medisinen passer for meg. Det jeg lurer på er hvordan den virker på de som bruker den. Dette er jo en liten dose. Vil ikke tro du kommer til å merke så mye annet enn litt tretthet i starten. Da jeg fikk denne medisinen for endel år siden fikk jeg 200 mg og skulle rett opp på 300 etter tre dager. Jeg var helt utslått og sov storparten av døgnet. Jeg hadde ikke vært redd for å prøve 50 mg depot. Det er sånn at vi reagerer ulikt på medisiner. Det som virker for meg trenger slett ikke å være rett for deg. Den eneste måten å finne ut dette på, er å prøve selv. Lykke til! 0 Siter
cappella33 Skrevet 14. april 2014 Forfatter Skrevet 14. april 2014 Dette er jo en liten dose. Vil ikke tro du kommer til å merke så mye annet enn litt tretthet i starten. Da jeg fikk denne medisinen for endel år siden fikk jeg 200 mg og skulle rett opp på 300 etter tre dager. Jeg var helt utslått og sov storparten av døgnet. Jeg hadde ikke vært redd for å prøve 50 mg depot. Det er sånn at vi reagerer ulikt på medisiner. Det som virker for meg trenger slett ikke å være rett for deg. Den eneste måten å finne ut dette på, er å prøve selv. Lykke til! Hei og takk for svar. Har dessverre angst for å prøve medisin som jeg ikke har prøvd før. Skal ta den på kvelden. Så skal jeg ta 100 mg etter 3 dager, og 150 mg etter 3 dager igjen. Blir spennende å se hvordan den fungerer på meg. Men føler meg litt tryggere nå etter svaret ditt 0 Siter
ISW Skrevet 14. april 2014 Skrevet 14. april 2014 Jeg spør ikke om medisinen passer for meg. Det jeg lurer på er hvordan den virker på de som bruker den. Ja, men jeg tror ikke du bør legge så mye vekt på svarene du får. Fordi: Hvis du f.eks googler Quetiapine reviews, så finner du alt fra "jeg vil gifte meg med Seroquel" til "dette er den verste dritten jeg noen gang har tatt". Sånn er det med enhver medisin der ute, spesielt de som brukes mot psykiske lidelser. Den eneste måten du finner ut av om en medisin er bra for deg eller ikke, er å forsøke en tilstrekkelig dose i tilstrekkelig tid. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. april 2014 Skrevet 14. april 2014 Hei og takk for svar. Har dessverre angst for å prøve medisin som jeg ikke har prøvd før. Skal ta den på kvelden. Så skal jeg ta 100 mg etter 3 dager, og 150 mg etter 3 dager igjen. Blir spennende å se hvordan den fungerer på meg. Men føler meg litt tryggere nå etter svaret ditt Har vært livredd før for å ta nye medisiner men det har alltid gått bra, det gjør det nok for deg også 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. april 2014 Skrevet 14. april 2014 Ja, men jeg tror ikke du bør legge så mye vekt på svarene du får. Fordi: Hvis du f.eks googler Quetiapine reviews, så finner du alt fra "jeg vil gifte meg med Seroquel" til "dette er den verste dritten jeg noen gang har tatt". Sånn er det med enhver medisin der ute, spesielt de som brukes mot psykiske lidelser. Den eneste måten du finner ut av om en medisin er bra for deg eller ikke, er å forsøke en tilstrekkelig dose i tilstrekkelig tid. Det er sant, samtidig kan det være greit å høre andres erfaringer. Det kan komme frem positive ting også, det kan virke betryggende. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. april 2014 Skrevet 14. april 2014 Det interessante antar jeg er hvordan den virker på deg. Det finner du ikke ut av på DOL, men ved å prøve i minst 14 dager. 0 Siter
cappella33 Skrevet 14. april 2014 Forfatter Skrevet 14. april 2014 Det er fælt å ha angst for å prøve ny medisin. Og da vil man gjerne høre litt om andres erfaringer ang medisinen. Ja jeg finner ut hvordan den virker på meg. skal ta den i kveld. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.