Gå til innhold

psykiatri som relgioner?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

En psykolog jeg gikk til sa det var med psykiatrien som med relgionene, man måtte velge hva man skulle tro på. Stemmer det? Det er jo mange teorier ute og går, hun sa i Danmark eller var det sverige praktiserte de mye av Jung men det gjorde de ikke i Norge. Hvis de hadde praktisert Jung i Norge, var det vel mange som ikke hadde vært psykotiske? Og de hadde ikke fått medisiner for det?

Skrevet

Det er vel ett skille på de som er psykodynamiske og de som er mere medisinorientert. Her i Norge også. Jeg gikk hos en psykiater som ville snakke om barndom og att jeg skulle psykoanalyseres, mens andre psykiatere har kun foreslått medisiner og støttesamtaler.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Heldigvis har vi kommet lengre enn som så i fronten av psykiatrien.

Nå tar vi behandlingsvalg på grunnlagt av vitenskap/forskning.

Dessverre er det alt for mange behandlere som fortsatt tror/ mener at det er deres egen tro som skal være retningsgivende for behandling.

stjernestøv
Skrevet

Hun jobbet på familiekomtoret, og jeg ringte for det gikk mange lys opp for meg når jeg leste Jung, det var da hun sa det. Hva som var rett eller galt hadde ikke hun noe formening om, men hun støttet meg i min tro og utelatet å skrive ned ting som hadde med min tro å gjøre. Som om det var privat eller på sidelinjen, var det rett? Andre har jo kaldt det vrangforestillinger.

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis har vi kommet lengre enn som så i fronten av psykiatrien.

Nå tar vi behandlingsvalg på grunnlagt av vitenskap/forskning.

Dessverre er det alt for mange behandlere som fortsatt tror/ mener at det er deres egen tro som skal være retningsgivende for behandling.

Er EMDR dokumentert behandling? Hva med Dagbehandlingsnettverket?

Anonymous poster hash: 2db04...383

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...