Gå til innhold

Psykopat

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei..har ett spørsmål. En kamerat av meg mener at for å kunne "avsløre" en psykopat må en selv være psykopat ?

Syns dette høres merkelig ut ....

Lurer på hvor han kan det fra ?

Skrevet (endret)

Hei..har ett spørsmål. En kamerat av meg mener at for å kunne "avsløre" en psykopat må en selv være psykopat ?

Det er sludder og pølsevev. Hadde dette vært riktig så ville nok de fleste som jobber i psykiatrien vært psykopater :-)

Når det er sagt; mange av oss kan ha "småpsykopatiske" trekk uten at man av den grunn er en psykopat. Man skal være meget forsiktig med å drive hobbydiagnosering på venner og familie.

Man må heller forholde seg til at personen er sånn, og velge om man ønsker å leve sammen med en slik person eller ikke.

Endret av issomethingwrong
stjernestøv
Skrevet

Det er jo bare tull. Men det er jo et ordtak som heter "It takes one to know one".

Skrevet

Jeg syns dette ikke avvises sånn uten videre.  Psykopati er jo ingen psykose, og har en normal intelligens, så hvorfor skulle ikke det også kunne se dette som en mulighet hos andre ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg syns dette ikke avvises sånn uten videre.  Psykopati er jo ingen psykose, og har en normal intelligens, så hvorfor skulle ikke det også kunne se dette som en mulighet hos andre ?

Det skal avvises fordi det er bare tull.

Hvis en ansatt i vår avdeling korrekt diagnostiserer en psykopat, skulle da vedkommende sette under tilsyn fordi vedkommende selv da måtte være psykopat?

Skrevet

Det skal avvises fordi det er bare tull.

Hvis en ansatt i vår avdeling korrekt diagnostiserer en psykopat, skulle da vedkommende sette under tilsyn fordi vedkommende selv da måtte være psykopat?

Nei, for all del, jeg overså noe vesentlig hos trådstarteren. Det jeg altså mente, var at kanskje en med psykopati også kunne se denne tilstanden  hos andre, at dette ikke bare kunne avvises sånn uten videre. Da tenkte jeg ikke på en utreder, som selvfølgelig kan fastslå denne tilstanden.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...