Gå til innhold

Apatisk av cipralex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser dette medikamentet mot depresjon - 10 mg pr dag-kjente det jeg opplevd som umiddelbar effekt de første ukene.. Ble tidvis munter-Tenkte klarere og klarte å være mermålrettet, konsentrert og fikk noe økt energikapasitet. Ble generelt blidere og klarte å tenke fremover, gi av meg selv ( mer på linje med hvordan jeg har vært tidligere før dep)- nå har denne opplevde virkningen flatet ut og kjenner meg nesten apatisk, særlig på ettermiddagen og isolerer meg på soverommet- orker ikke bæres sammen m familien:( tåler ikke stress og kjenner meg så sliten.Og når jeg egentlig skal gjøre hyggelige ting gruer jeg meg og en tomhetsfølelse slår ned i kropp og sinn - helt uten grunn .Hvordan tolke dette? Har jeg bare vært i en placebo boble når det gikk bedre?

Skrevet

Spiser dette medikamentet mot depresjon - 10 mg pr dag-kjente det jeg opplevd som umiddelbar effekt de første ukene.. Ble tidvis munter-Tenkte klarere og klarte å være mermålrettet, konsentrert og fikk noe økt energikapasitet. Ble generelt blidere og klarte å tenke fremover, gi av meg selv ( mer på linje med hvordan jeg har vært tidligere før dep)- nå har denne opplevde virkningen flatet ut og kjenner meg nesten apatisk, særlig på ettermiddagen og isolerer meg på soverommet- orker ikke bæres sammen m familien:( tåler ikke stress og kjenner meg så sliten.Og når jeg egentlig skal gjøre hyggelige ting gruer jeg meg og en tomhetsfølelse slår ned i kropp og sinn - helt uten grunn .Hvordan tolke dette? Har jeg bare vært i en placebo boble når det gikk bedre?

Det kan jo være at depresjonen har blitt verre og at du trenger høyere dose, eller annen behandling.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg mener du bør prøve 20 mg nå. Svært mange trenger såpass dose.

Skrevet

Takk for råd. Lurer dessuten på om jeg har blitt askutt hypokonder- vedvar t en stund- krisemaksimerer ( tror jeg) kroppslige kjensler.. Klør og tror jeg har kreft i div indre organer og vil komme til å dø snart. Opptar tanken- gir ubehag.. Spørs om det blir oppdaget - fått legeskrekk og.. Tør ikke tanken på at noen skal undersøke meg.. Har jeg blitt " gal"? Var da ikke sånn før syns jeg:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...